40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رفتار هوش مصنوعی به شکل ترسناکی شبیه انسان‌ها شده است!

رفتار هوش مصنوعی به شکل ترسناکی شبیه انسان‌ها شده است!

هوش مصنوعی بخشی از علوم رایانه است که هدف اصلی آن تولید رایانه‌هایی است که بتوانند با هوشی شبیه به هوش انسان کار کنند. در واقع نوعی شبیه‌سازی هوش انسانی برای کامپیوتر است. حال این کامپیوتر باید از رفتار انسان تقلید کند و اینجاست که موضوع ترس از رفتار هوش مصنوعی، مخصوصا زمانی که شبیه به انسان شده، مطرح می‌شود.

خانم روپال پاتِل پژوهشی را در دانشگاه نورٍایستِرن رهبری می‌کند که به بررسی قواعد بدیعی و عروضی گفتار انسان از قبیل تغییر در گام صدا، بلندی صدا و کشش‌هایی که برای بیان قصد و احساسات در صدای خود استفاده می‌کنیم، می‌پردازد.

خانم پاتل اظهار دارد که دلیل علاقه ولی به قواعد بدیعی و عروضی این است که این قواعد تنها عنصر ارتباط صوتی هستند که حتی افراد دچار اختلالات گفتاری شدید نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند. این بیماران علی‌رغم آن که توانایی بیان کلمات و عبارات به صورت شفاف را ندارند، اما صداهایی از خود ایجاد می‌کنند که گویای منظور آنان است.

برنامه‌های کامپیوتری که گفتار انسان را شبیه‌سازی می‌کنند

در سال‌های اخیر، برنامه‌های کامپیوتری که گفتار انسان را شبیه‌سازی می‌کنند، پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند. سیری (Siri) از اولین دستیارهای صوتی است که به کار گرفته شد، اما همچنان در دنیای ماشین‌های سخنگو به سان کودکی نوپاست. شبیه‌سازی و سنتز گفتار انسان به قرن ۱۸ میلادی بازمی‌گردد. در آن سال‌ها مخترعی اتریشی-مجارستانی نسخه کپی از گفتار انسان ساخت که می‌توانست عبارات را به صورت کامل بیان کند.

تکنیک‌ها و الگوریتم‌های حال حاضر یادگیری ماشینی می‌توانند گفتار انسان را دقیقاً مدل‌سازی کنند، اما صحبت کردن آن‌ها با مکث‌های طولانی و غیرطبیعی و ایجاد صداهای عجیب همراه است.

شکاف بین گفتار انسانی و ماشینی به تدریج در حال کوچک شدن است، اما حتی پیچیده‌ترین سیستم‌ها نیز نمی‌توانند قواعد بدیعی و عروضی را درست مثل یک انسان واقعی به کار بگیرند. شاید باید رفتار هوش مصنوعی را بیشتر رصد کرد و کاری کرد که ماشین‌ها علاوه بر تقلید از انسان، بتوانند واقعاً مثل ما انسان‌ها مسائل را احساس و درک کنند.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]