40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رقابت‌پذیری اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی به کمک هوش مصنوعی متحقق می‌شود

رقابت‌پذیری اقتصاد ایران در عرصه بین‌المللی به کمک هوش مصنوعی متحقق می‌شود

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری مهر، رقابت‌پذیری اقتصاد ایران امروزه در زمره دغدغه اساسی مسئولان کشور قرار دارد. بر همین اساس معاون مرکز ملی فضای مجازی کشور از طراحی برنامه‌های کاربردی خبر داد که می‌تواند اقتصاد کشور را در جایگاه قابل‌رقابت با سایر کشورهای خارجی در منطقه و جهان قرار دهد.

ابوالفضل روحانی ضمن گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری تأکید کرد که این مرکز فعالیت خود را در حوزه هوش مصنوعی از سال ۱۳۹۸ آغاز کرده و تاکنون توانست است محتواهای موردنیاز این حوزه را در قالب ترجمه و تألیف کتاب و یا ارائه گزارش‌های مهم و فراهم‌کردن زاویه دید کلان نسبت به موضوع هوش مصنوعی فراهم کند.

ایشان در ادامه افزود، باتوجه‌به اینکه این مرکز از سال ۹۸ در حال کار بر روی هوش مصنوعی است، برای سال ۱۴۰۰ تصمیم بر آن شد تا سیاست‌های موردنیاز برای توسعه هوش مصنوعی در کشور طراحی شود. بر همین اساس از ابتدای تابستان امسال روند تدوین سند توسعه هوش مصنوعی از سوی این مرکز آغاز گردید. در این روند تجربه سایر کشورهای پیشرو در زمینه هوش مصنوعی نیز موردتوجه ما بود و کوشیدیم از موارد موفقیت‌آمیز آن‌ها نیز الگو بگیریم.

ایشان در ادامه نکات فوق افزودند که البته بازوی واقعی و اجرایی ما برای تدوین سند نهایی توسعه هوش مصنوعی اساتید دانشگاه، دانشکده‌های برتر داخلی، مراکز تحقیقاتی و پارک‌های علمی و فناوری بودند.

با درنظرگرفتن پیشرفت‌های حاصل شده از سوی هوش مصنوعی در چند سال اخیر و خاصه در زمینه تولیدات علمی کشورمان، می‌توان نوید آن را داد که زیرساخت‌های فناورانه لازم برای تجهیز اقتصاد کشور و رقابت در سطح بین‌المللی فراهم شود. دراین‌رابطه باید خاطرنشان ساخت صنایعی که به هوش مصنوعی تجهیز نشوند، بنا بر معادلات اقتصادی و مزیت نسبی پایین، نمی‌توانند محصولات خود را با قیمت تمام شده معقول و قابل‌رقابت با صنایع مشابه در کشورهای دیگر تولید کنند. این موضوع می‌تواند به معنای توقف کامل صنایع کشور باشد.

بنابراین سیاست‌گذاران کشور و از جمله مرکز ملی فضای مجازی، در راستای تدوین سند توسعه هوش مصنوعی کوشیده است تا با ریل‌گذاری و تدوین اسناد بالادستی، توسعه هوش مصنوعی را تسهیل کرده و زمینه را برای رقابت‌پذیری اقتصاد ایران در عرصه منطقه و جهان فراهم کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]