40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 روبات جدید آمازون، هوشمندتر از هر روبات دیگر

روبات جدید آمازون، هوشمندتر از هر روبات دیگر

کریستوفر کربن خبرنگار علم‌وفناوری ایالات متحده در روزنامه دیلی‌میل خبری در مورد روبات جدید آمازون کارکرده‌است. بنا به گزارش او، این روبات هوشمندتر و پیچیده‌تر از هر روبات دیگری‌ است که تاکنون دیده‌ایم و می‌تواند انقلابی در فناوری‌های روباتیک ایجاد کند.

بازوی روباتیک جدید آمازون، مجموعه‌ای از برترین فناوری‌ها

بازوی روباتیک جدید آمازون قادر است میلیون‌ها اقلام منحصربه‌فرد را مدیریت و دسته‌بندی ‌کند و این دستاورد یک نقطه عطفِ بزرگ برای این غولِ تجارتِ الکترونیک و نشانه‌ای از یک انقلاب روباتیک بزرگ است.

این بازوی روباتیک جدید آمازون که اسپارو نام دارد، ترکیبی از فناوری‌های روباتیک، یادگیری ماشینی، یادگیری عمیق، بینایی ماشینی و دستِ مکنده روباتیک است که می‌تواند به‌طرز ماهرانه‌ای اقلامی را که از نظر شکل، اندازه و بافت متفاوت‌ هستند را بردارد و جابه‌جا کند.

روبات جدید آمازون

اگرچه این شرکت مدت‌هاست که طیف وسیعی از اتوماسیون‌های مختلف را در مراکز غول‌پیکر خود ارائه ‌می‌کند، اسپارو اولین روبات آمازون است که می‌تواند هوشمندانه موارد مختلف را تشخیص ‌دهد و به‌همین‌دلیل این روبات جدید آمازون می‌تواند انقلابی بزرگ در روبات‌های هوشمند باشد.

بازوی روباتیک جدید آمازون می‌تواند میلیون‌ها آیتم منحصربه‌فرد را مدیریت و مرتب‌ کند؛ این یک نقطه عطف بزرگ برای غول تجارت الکترونیک است.

روبات جدید آمازون که اسپارو نام دارد، ترکیبی از هوش مصنوعی، بینایی ماشین و پنجه مکشِ نیرو است. او می‌تواند به‌طرز هوشمندانه‌ای یاد بگیرد و تصمیم‌ بگیرد.

اگرچه این‌شرکت مدت‌هاست که طیف وسیعی از اتوماسیون‌های مختلف را در مراکز غول‌پیکر خود به ‌نمایش ‌گذاشته‌ است، اسپارو اولین روبات هوشمند آمازون است که می‌تواند همچون یک انسان سوژه‌های مختلف را بشناسد و برای آن‌ها تصمیم ‌بگیرد.

سال گذشته کارمندان آمازون با کمک ابزارهای پیشرفته روباتیک و اتوماسیون، تقریباً ۵ میلیارد بسته یا بیش‌از ۱۳ میلیون بسته در روز را جمع‌آوری، انبار و بسته‌بندی‌ کردند. حالا روبات جدید آمازون می‌تواند حدود ۶۵ درصد از کل موجودی آمازون را شناسایی ‌کند. قبل از این روبات هوشمند، فقط نیروی انسانی می‌توانست، این نوع شناسایی دقیقِ محصولات را ارائه ‌دهند.

آمازون بیان‌ می‌کند که فناوری روباتیک به‌نیروی کار انسانی خود امکان ‌می‌دهد «هوشمندانه‌تر کار کنند، نه سخت‌تر» و «به‌طور کارآمد و ایمن» کار کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]