پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 رونمایی از 15 محصول حوزه حمل‌و‌نقل در خانه نوآوری و فناوری ایران

رونمایی از 15 محصول حوزه حمل‌و‌نقل در خانه نوآوری و فناوری ایران

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

سامانه پایش سلامت محصولات کشاورزی با هوش مصنوعی و 14 محصول دیگر حوزه حمل‌و‌نقل توسط سورنا ستاری، معاونت علمی و فناوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان، رونمایی شدند.

به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری مهر، 15 محصول حوزه حمل‌و‌نقل در خانه نوآوری و فناوری ایران و با حضور سورنا ستاری و دبیر ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی رونمایی شدند.

حوزه حمل‌و‌نقل

این محصولات به غیر از سامانه پایش سلامت محصولات کشاورزی با هوش مصنوعی و فناوری‌های ژئوماتیک، شامل نرم‌افزار سریع و آنلاین محاسبه سطح زیرکشت برنج و تفکیک نوع پرمحصول و کم محصول، نرم‌افزار سریع و آنلاین محاسبه آشکارسازی تغییرات سطحی، با کاربردهای مختلف، سامانه‌ای برای جمع آوری اطلاعات هواشناسی، میز یک محوره، پایش و تهیه تصاویر هوایی و ماهواره‌ای و نقشه تراز ارتفاعی و کاربری اراضی، طراحی و ساخت دستگاه سنجش اصطکاک روی باند، سامانه کمک ناوبری بصری روشنایی باند، بومی سازی قوای محرکه تمام برقی خودرو و فرستنده دیجیتال تلویزیونی ۳ کیلو وات و موتور مینی توربوجت، روغن هوایی کاربردی در هواپیماهای سبک و فوق سبک، سامانه تماس اضطراری، سامانه مدل‌سازی اطلاعات (مکانی و توصیفی)، ساختمان مبتنی بر فناوری اطلاعات مکانی و نرم‎‌افزار سریع و آنلاین محاسبه شدت و مقدار شوری خاک در هر نقطه و هر زمان از ایران هستند.

وابستگی صنعت حمل‌و‌نقل به هوشمندسازی

ستاری در این مراسم با اشاره به پیشرفت‌های کشور در حوزه‌های زیست‌فناوری، هوایی، نانو، هوافضا، سلول‌های بنیادی، فناوری اطلاعات و ارتباطات، فناوری‌های دیجیتال و غیره، گفت: « خوشحالم که نوآوری به صنعت خودرو رخنه کرده است اما باید تلاش کنیم صاحب صنعت باشیم نه مونتاژکار. در این صورت است که به متخصص، فناور و شرکت دانش بنیان نیاز داریم. تزریق نوآوری به صنعت خودرو آینده آن را تضمین می‌کند. آینده صنعت حمل‌و‌نقل به هوشمندسازی وابسته است و باید تلاش کنیم پس از برقی سازی، مفهوم هوشمندسازی را در این صنعت نهادینه کنیم. این کار هم با تکمیل زنجیره آن امکانپذیر است.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]