40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رونمایی از Security Copilot، ابزار امنیت سایبری مایکروسافت

رونمایی از Security Copilot، ابزار امنیت سایبری مایکروسافت

غول نرم‌افزاری مایکروسافت، قصد دارد از هوش مصنوعی برای تقویت اقدامات امنیتی خود استفاده کند. به عبارت دیگر، این شرکت فناوری می‌خواهد بتواند تهدید به حملات نرم‌افزاری را به‌سرعت تشخیص دهد.

موضوع این است که با پیچیده‌تر شدن حملات سایبری، شرکت‌های فناوری برای کمک به شناسایی و جلوگیری از حملات در همان لحظه، به هوش مصنوعی روی آورده‌اند؛ هرچند برخی از کارشناسان امنیت سایبری در مورد قابلیت‌های آن تردید دارند.

به گزارش هوشیو، شرکت بزرگ نرم‌افزاری جهانی مایکروسافت از راه‌اندازی Security Copilot، ابزار جدیدی خبر داد که از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کند.

Security Copilot چیست؟

برای اینکه Security Copilot را بهتر بشناسید، لازم است کمی به عقب بازگردیم. Microsoft 365 Copilot، همان موتور هوش مصنوعی که برای تأمین انرژی مجموعه‌ای از برنامه‌های آفیس ساخته شد، اوایل ماه جاری راه‌اندازی شد. Security Copilot، اولین ابزار تخصصی Copilot است که به مدیران فناوری اطلاعات و امنیت این امکان را می‌دهد، تا به‌سرعت حجم وسیعی از داده‌ها را تجزیه و تحلیل کنند و نشانه‌های یک تهدید سایبری را شناسایی نمایند.

مایکروسافت در بیانیه‌ای مطبوعاتی در این باره گفت: «در دنیایی که در هر ثانیه، ۱۲۸۷ رمز عبور حمله سایبری ایجاد می‌شود، بی‌شک ابزارها و زیرساخت‌های نامطمئن برای متوقف کردن مهاجمان کافی نبوده‌اند!» با وجود آنکه حملات در طول پنج سال گذشته ۶۷ درصد افزایش یافته، اما سازمان امنیت نتوانسته است به اندازه کافی متخصصان حملات سایبری را استخدام کند، تا به‌سرعت جلوی این کار را بگیرند.

Security Copilot

لازم به ذکر است، مانند سایر پیاده‌سازی‌های مولد هوش مصنوعی، Security Copilot توسط یک پرس‌وجو یا درخواست از کاربر راه‌اندازی می‌شود و پاسخش با استفاده از «جدیدترین قابلیت‌های مدل زبان بزرگ» است. شرکت مایکروسافت درباره آن می‌گوید که ابزارش «برای یک مورد امنیتی منحصربه‌فرد است».

این غول نرم‌افزاری در این باره می‌افزاید: «مدل آموزش‌دیده سایبری ما یک سیستم یادگیری را برای ایجاد و تنظیم مهارت‌های جدید اضافه می‌کند و به یک تحلیلگر کمک می‌کند، تا چیزی از قلم نیفتد. حال اگر مورد امنیتی پیش بیاید، اضافه کردن این مهارت‌ها منجر می‌شود که بر کیفیت تشخیص و نیز سرعت پاسخگویی و توانایی امنیتی افزوده گردد.» هرچند این شرکت و همچنین کارشناسان خارجی امنیت رایانه خاطرنشان کرده‌اند که مدتی طول خواهد کشید، تا این ابزار، سرعت بگیرد.

مایکروسافت: صبور باشید

البته این یک واقعیت است که هوش مصنوعی هنوز برای تشخیص نقص در منطق تجاری یا قراردادهای هوشمند جای کار دارد. استیو والبروئل، یکی از بنیانگذاران و مدیر ارشد فناوری در شرکت امنیت بلاک‌چین Halborn، در مصاحبه‌ای به Decrypt گفت: «دلیل آن این است که هوش مصنوعی مبتنی بر داده‌های آموزشی است که از این داده‌ها برای یادگیری و تطبیق استفاده می‌کند. در حقیقت، به ‌دست آوردن میزان کافی داده‌های آموزشی کمی دشوار است و اگر بگوییم کمتر جایگزینی برای ذهن انسان در شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیتی وجود دارد، سخنی به اشتباه نگفته‌ایم.»

به عقیده مایکروسافت، همان‌طور که Copilot اطلاعات خود را از تعاملات کاربران به دست می‌آورد، به همین دلیل، این شرکت نیز سعی دارد پاسخ‌های خود را برای جواب‌هایی منسجم‌تر و ارزشمندتر تنظیم نماید و لذا از کاربران می‌خواهد که برای رسیدن به این مهم، صبور باشند.

البته شرکت مایکروسافت به این موضوع نیز اشاره کرد که محتوای تولیدشده توسط هوش مصنوعی، ممکن است خطایی نیز داشته باشد؛ اما در واقع Security Copilot یک سیستم یادگیری حلقه‌بسته است، به این معنی که به طور مداوم از کاربران یاد می‌گیرد و از طرفی به آن‌ها اجازه می‌دهد، تا بازخوردی صریح در این باره ارائه دهند. بازخوردی که خصوصیاتش مستقیماً در این ابزار تعبیه شده است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]