40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رویکرد نوین بانک ملی در راستای حرکت به سمت اکوسیستم دانش‌بنیان

رویکرد نوین بانک ملی در راستای حرکت به سمت اکوسیستم دانش‌بنیان

مدیرعامل بانک ملی ایران در مراسم افتتاحیه مرکز نوآوری فینوداد، با اشاره به رویکرد نوین بانک ملی در جهت سرمایه‌گذاری بر روی شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌و‌کارهای نوپا، خاطرنشان کرد که این بانک سعی دارد در راستای تحقق شعار سال، یعنی حمایت از تولیدکنندگان و اشتغال‌آفرینان نوآور گام بردارد.

به گزارش هوشیو به نقل از اقتصاد آنلاین، دکتر محمدرضا فرزین، مدیرعامل بانک ملی، در مراسم افتتاح مرکز نوآوری فینوداد با حضور دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و جمعی از نمایندگان مجلس، مدیران بانکی، مدیران وزارت امور اقتصاد و دارایی و همچنین فعالان اکوسیستم فاوری و نوآوری کشور با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطر شهدای اسلامی، به تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بر نام سال جاری و اهمیت تولید دانش‌بنیان اشاره کرد و افزود: امروزه بانک‌ها با ناترازی شدید درآمد و هزینه مواجه هستند و اگر بخواهیم این ناترازی را برطرف کنیم، باید به دنبال افزایش تزریق سرمایه به سیستم بانکی از طریق منابع جدید و همچنین افزایش کفایت سرمایه باشیم.

رویکرد نوین بانک ملی

وی با اشاره بر لزوم رفع چالش‌های جدید پیش ‌روی نظام بانکی ادامه داد: اگر این چالش‌های جدید رفع نشود، این صنعت نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای جدید باشد. بسیاری از قوانین و مقررات فعلی، دست‌وپای بانک‌های دولتی را بسته و با این قوانین و مقررات نمی‌توان در فضای شدید رقابتی داخلی و خارجی رقابت کرد.

او در ادامه از آمادگی بانک ملی جهت جذب ۶۰۰۰ نیروی جدید و جوان خبر داد، اما لزوم آن‌ را وجود مجوزها و مقررات لازم دانست. وی همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری فینوداد با همکاری هلدینگ سداد را در جهت توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان بانک ملی دانست و افزود: در حال حاضر، سه شعبه تخصصی مرکز فینوداد در کشور فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. برنامه ما بر این است که شعب این مرکز را در تمامی شهرهای کشور توسعه دهیم.

فرزین، رویه‌های فعلی را ناکافی دانست و برای افزایش سرعت بهبود فرایندهای بانکی، استفاده از نهادهای دانش‌بنیان در زمینه‌های نیروهای انسانی، رویه‌ها و فرهنگ سازمانی را لازم دانست و ادامه داد: اگر رویه‌های قدیمی را اصلاح نکنیم، نمی‌توانیم در بخش مالی کشور پیشرو باشیم.

وی عنوان کرد: امضای تفاهم‌نامه بانک ملی با دانشگاه‌های تهران، علامه طباطبایی و صنعتی شریف در حوزه‌های اعتبارسنجی، تسهیلات و هوش مصنوعی از جمله اقدامات بانک ملی در راستای تحقق ظرفیت‌های اقتصاد دانش‌بنیان است و توسعه پلتفرم «بله» نیز از دیگر اقدامات این حوزه است که تا پایان سال جاری، شاهد اتفاقات مثبتی در این حوزه خواهیم بود.
در پایان وی ابراز امیدواری کرد که با همکاری تمامی همکاران خود در بانک ملی، بتواند موضوع مورد تاکید مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) و شعار سال در خصوص اقتصاد دانش‌بنیان را محقق سازد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]