40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان

نرم افزار هوش مصنوعی متحرک سازی چهره!

یک پلتفرم شناسایی شجره‌نامه افراد به نام MyHeritage می‌تواند چهره افراد در تصاویر قدیمی را تبدیل به انیمیشن کند. این پلتفرم مبتنی بر دیپ فیک در زمینه کشف پیشینه افراد پیشرو است و حالا توانسته از «فناوری نوستالژی عمیق» رونمایی کند. این فناوری برای زنده کردن مردگان مورد استفاده قرار می‌گیرد!

تصور کنید وقتی چهره قدیمی موجود در یک تصویر تبدیل به انیمیشن شود، چقدر راحت‌تر می‌توانید تجسم کنید که وقتی آن فرد زنده بوده، چطور حرکت می‌کرده یا حرف می‌زده است. این یعنی خانواده‌ها باید منتظر یک تحول عظیم باشند و حالا راحت‌تر می‌توانند اجدادشان را که شاید حتی خودشان هم آن‌ها را ندیده باشند، به نسل‌های بعد معرفی کنند.

اگر زنده کردن مردگان توسط این پلتفرم برای شما هم جذابیت دارد، تماشای این ویدیو را از دست ندهید. در این ویدیو تصاویر مربوط به الکساندرا ویکتوریا، ملکه اسبق بریتانیا، فلورانس نایتینگل، بنیانگذار پرستاری نوین، مارک توین، نویسنده و طنزپرداز آمریکایی و رابرت کارنلیس، عکاس آمریکایی که دهه‌ها قبل از دنیا رفته‌اند، متحرک شده است.

MyHeritage پیش‌ازاین هم با ارتقای کیفیت تصاویر قدیمی توانسته بود توجهات را به خود جلب کند. این پلتفرم توانایی بازیابی، بهبود و حالا هم متحرک‌سازی تصاویر قدیمی را دارد؛ حتی تصاویری که مربوط به دهه‌ها قبل باشند.
دیپ نوستالژی Deep Nostalgia از پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی مربوط به تشخیص تصاویر D-ID استفاده می‌کند و برای بازسازی تصاویر و متحرک کردن آن‌ها از ویدیوهای از پیش ضبط‌شده موجود در آرشیو MyHeritage بهره می‌برد.

دیپ نوستالژی چگونه کار می‌کند؟

دیپ نوستالژی برای متحرک‌سازی تصاویر یا زنده کردن مردگان دستورالعمل خاصی را دنبال می‌کند. کاربران تصویرشان را بارگذاری می‌کنند و دیپ نوستالژی بدون توجه به این‌که در تصویر چند چهره وجود دارد، پیش از متحرک کردن، کیفیت آن را ارتقا می‌دهد. بسیاری از تصاویر به دلیل قدیمی بودن تار یا مبهم هستند و MyHeritage ابتدا وضوح این تصاویر را بالا برده و مشکلات ناشی از تیرگی، پارگی، وجود لکه‌ها و غیره را برطرف می‌کند.

سپس بسته به تصویر بارگذاری شده توسط کاربر، مناسب‌ترین و بهترین منابع از آرشیو برای استفاده در تصویر شناسایی می‌شوند. بعد از انتخاب منبع و ترکیب آن با ویدیوهای مربوط به حرکات انسانی که در آرشیو ذخیره‌شده، تصویر متحرک می‌شود و درنتیجه چهره موجود در تصویر می‌تواند چشمک بزند، حرکت کند و لبخند بزند. فاکتور مهم در انتخاب ویدیو برای متحرک سازی عکس چهره، جهت چهره افراد در ویدیو است.

گیلاد جافت، مؤسس و مدیرعامل MyHeritage، معتقد است مردم بعد از متحرک‌سازی تصاویر قدیمی مربوط به عزیزانشان بسیار تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. به نظر جافت دیدن تصاویر متحرک نیاکان افراد باعث می‌شود بهتر بتوانند آن‌ها را تجسم کنند و درباره چگونگی زندگی واقعی آن‌ها فکر کنند. به نظر او تکنولوژی دیپ نوستالژی روشی جدید برای اتصال به تاریخ است.

کاربران این پلتفرم می‌توانند ۵ تصویر را بارگذاری و آن را متحرک‌سازی کنند و از آن به بعد برای استفاده از خدمات این پلتفرم باید اشتراک تهیه کنند.

دیپ نوستالژی که از فناوری دیپ فیک بهره می‌برد، جدیدترین ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی MyHeritage است. این پلتفرم پیش‌ازاین دو ویژگی به نام‌های MyHeritage Photo Enchancer و MyHeritage In Color ارائه کرده بود که به‌وسیله آن‌ها می‌توان تصاویر سیاه‌و‌‎سفید را رنگی کرد و همچنین تصاویر رنگ‌و‌رو رفته و کهنه را بهینه کرد.

همان‌طور که انتظار می‌رفت، زنده کردن مردگان برای افراد جذابیت زیادی دارد و به همین دلیل است که دیپ نوستالژی خیلی زود طرفداران بسیاری پیدا کرده است؛ تا جایی که بیش از ۳۰ میلیون نفر از این پلتفرم برای متحرک‌سازی تصاویرشان استفاده کردند. MyHeritage همچنین قصد دارد با افزودن ابزارهای جدید برای بهبود تصاویر تاریخی، نتیجه را بهبود بخشد و بتواند در بازیابی تصاویر خانوادگی قدیمی قدرتمندتر عمل کند.

ویدیوهای هوش مصنوعی

 

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]