40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سرویس‌های جدید هوش مصنوعی ابری اوراکل و فراهم ساختن یادگیری ماشین برای کسب‌وکارهای کوچک

سرویس‌های جدید هوش مصنوعی ابری اوراکل و فراهم ساختن یادگیری ماشین برای کسب‌وکارهای کوچک

مجموعه سرویس‌های هوش مصنوعی آماده به‌کارِ زیرساخت‌های ابری اوراکل (Oracle) اکنون برای کاربردهایی مانند گفتار، بینایی، تجزیه و تحلیل و غیره در دسترس هستند.

شرکت اوراکل اعلام کرده است که ۶ سرویس جدید هوش مصنوعی متعلق به سامانه زیرساخت ابری اوراکل (OCI) در دسترس قرار گرفته‌اند. این سرویس‌های جدید که برای عملکرد فوری طراحی شده‌اند، استفاده از خدمات هوش مصنوعی در نرم‌افزارها را به‌قدری برای توسعه‌دهندگان آسان‌تر می‌کنند که دیگر نیازی به متخصصان علم داده نخواهند داشت. این ویژگی مطمئناً مورد استقبال کسب‌وکارهای کوچکی قرار می‌گیرد که می‌خواهند وارد عرصه هوش مصنوعی شوند.

به گفته گِرگ پاولیک، مدیر ارشد فناوری سامانه ابری اوراکل، بسیاری از شرکت‌ها پروژه‌های هوش مصنوعی را در حالی قبول می‌کنند که نمی‌دانند چگونه باید مفاهیم آن‌ها را به فعل در آورند. سازمان‌ها برای رسیدن به نتایج واقعی باید شکاف بین پتانسیل‌های هوش مصنوعی و پیاده‌سازی آن‌ها را پر کنند. سرویس‌های جدید اوراکل به بسیاری از شرکت‌ها کمک می‌کند، تا به اهداف خود در عرصه هوش مصنوعی برسند.

هوش مصنوعی اوراکل

مطابق اظهارات شرکت اوراکل، بیشتر سازمان‌ها به دلیل مشکلاتِ پیاده‌سازی هوش مصنوعی همچون کمبود کارشناس علم داده، دشواری آموزش صحیح مدل‌های هوش مصنوعی، تجزیه سیلوهای داده یا به کار انداختن محصولات در محیط تولید، از محصولات پیچیده‌تر حوزه هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند. به دلیل وجود چنین دشواری‌هایی، شرکت‌ها حاضرند، تا برای رسیدن به نتایج عملی، وقت و منابع ارزشمندی را صرف هوش مصنوعی باثبات، پاسخگو و قادر به کار در نرم‌افزارهای تجاری و محیط عملیاتی خود کنند.

شش سرویس هوش مصنوعی جدید اوراکل بخش‌هایی از زیرساخت‌های ابری اوراکل هستند که به‌خوبی مدیریت شده‌اند و می‌توان آن‌ها را با داده‌های مخصوص به کسب‌وکار یا با داده‌های درون‌سازمانی، آموزش داد. این سرویس‌ها شامل موارد زیر هستند:

OCI Language : متن اسناد، بازخورد مشتریان، تعامل مشتری با مرکز پشتیبانی و رسانه‌های اجتماعی را با هدف تحلیل احساسات، شناسایی نام، طبقه‌بندی متون و استخراج کلیدواژه‌ها، تجزیه و تحلیل می‌کند.

اوراکل

OCI Speech: یک سرویس تشخیص خودکار و آنی گفتار است که با استفاده از گفتار سخنگویان بومی و غیربومی آموزش دیده است. این سرویس می‌تواند رونوشت و زیرنویس تهیه کند، مطالب را فهرست‌بندی کند یا به انجام تجزیه و تحلیل ویدئوها کمک کند.

OCI Vision: ابزار تشخیص تصویر اوراکل است که می‌تواند برای تجزیه‌ و تحلیل و پردازش اسناد به کار رود و همچنین در صنایع گوناگون، کاربردهای مختلفی نظیر تشخیص عیوب تولید داشته باشد.

OCI Anomaly Detection: می‌تواند بی‌نظمی در محصولات و خدمات را شناسایی کند و این‌گونه تشخیص خطا و حل آن را سرعت ببخشد. دارای چندین رابط برنامه‌نویسی کاربردی و کیت توسعه نرم‌افزار برای ادغام با انواع مختلفی از زبان‌های برنامه‌نویسی است، تا بتواند انواع گوناگونی از فعالیت‌های کسب‌وکار را پوشش بدهد. دیگر موارد کاربرد آن شامل تشخیص کلاهبرداری، پیش‌بینی خرابی تجهیزات و انجام هر امر دیگری است که وابسته به تشخیص ناهنجاری‌های کوچک است.

اوراکل

OCI Forecasting: ابزار تجزیه و تحلیل پیش‌گویانه برای پیش‌بینی انواعی از شاخص‌های کسب‌وکار مانند درآمد، منابع موردنیاز، تقاضای محصول و غیره است. علاوه بر این، شرکت اوراکل برای این ابزار، فاصله اطمینان و بخش توضیحی در نظر گرفته است که به کاربران کمک کند، تا دلیل پیش‌بینی‌ها را بفهمند و با استفاده از پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، تصمیمات درست بگیرند.

OCI Data Labeling: این سرویس برای برچسب‌دهی دیتاست‌هایی به‌ کار می‌رود که از آن‌ها برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌شود. بنابر اعلام شرکت اوراکل، کاربران می‌توانند داده‌ها را جمع‌آوری کنند، دیتاست ایجاد کرده و در آن جست‌وجو کنند و با استفاده از رابط‌های کاربری و رابط‌های برنامه‌نویسی کاربردیِ عمومی، داده‌ها را برچسب‌دهی کنند. این دیتاست را می‌توان استخراج کرد و از آن به‌منظور آموزش و ساختن مدل‌هایی برای دیگر سرویس‌های هوش مصنوعی اوراکل استفاده کرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]