40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 ساخت قرنیه مصنوعی ایرانی با یاری هوش مصنوعی

ساخت قرنیه مصنوعی ایرانی با یاری هوش مصنوعی

پژوهشگران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با کمک فناوری پیشرفته و هوش مصنوعی موفق به طراحی و ساخت قرنیه مصنوعی شدند. گذشته از اینکه تولید این محصول نیاز داخلی به قرنیه مصنوعی را برطرف می‌کند و بیماران حوزه چشم‌پزشکی لازم نیست برای درمان قرنیه به کشورهای خارجی سفر کنند، این موفقیت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند باعث گردشگری درمانی در زمینه چشم‌پزشکی نیز بشود و بیماران خارجی را برای درمان به سوی ایران بکشاند.

دکتر سعید حیدری کشل، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان طراح قرنیه‌‌‌‌‌‌‌ مصنوعی، درباره ساخت قرنیه مصنوعی ایرانی با یاری هوش مصنوعی گفت: این محصول مبتنی بر فناوری پیشرفته حاصل زحمات چهار ساله محققان ماست که امسال وارد فاز بالینی شده یا به عبارت دیگر به مرحله پیوند در انسان رسیده است.

او درباره سابقه استفاده از این محصول و اقدامی که برای عمومی کردن کاربرد آن صورت گرفته است توضیح داد: امسال ۱۰ پیوند قرنیه با استفاده از این محصول ایرانی به انجام رسیده است. هم‌اکنون نیز ما در حال دریافت مجوز استفاده از این محصول از وزارت بهداشت هستیم و امیدواریم صدور مجوز آن به‌زودی عملی گردد.

دکتر حیدری قرنیه مصنوعی را جایگزینی مناسب برای پیوند قرنیه طبیعی قلمداد کرد و افزود: برای ساخت این محصول فناورانه، از تکنولوژی‌های روز مانند هوش مصنوعی و چاپگر سه‌بعدی استفاده شده که وجه تمایز محصول ایرانی با مشابه خارجی در همین نکته است.

قرنیه مصنوعی

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار کرد: با ساخت قرنیه‌‌‌‌‌‌‌ مصنوعی ایرانی با یاری هوش مصنوعی، ایران نیز در شمار کشورهای معدودی قرار گرفت که به این فناوری دست پیدا کرده‌اند. در کشورهای منطقه مشابه چنین محصولی وجود ندارد و فقط بعضی از کشورهای پیشرفته مانند آمریکا به فناوری ساخت قرنیه مصنوعی دست یافته‌اند.

سعید حیدری با اشاره به کیفیت بالای قرنیه‌‌‌‌‌‌ مصنوعی ایرانی که با مشابه خارجی خود برابری می‌کند، بابت بی‌نیاز شدن بیماران از اعزام به خارج کشور ابراز خرسندی نمود و گفت: تولید این محصول داخلی نیاز به اعزام بیماران به کشورهای دیگر را رفع می‌کند. تا پیش از این عدم دسترسی به قرنیه‎‌‌‌‌‌‌ مصنوعی برای برخی از بیماران ایرانی مشکل ایجاد می‌کرد و برخی از آنها برای استفاده از این محصول فناورانه ناچار به کشورهای پیشرفته سفر می‌کردند؛ اما اکنون که قرنیه مصنوعی ایرانی با یاری هوش مصنوعی به مرحله بهره‌برداری و عرضه رسیده می‌توان در خود ایران نسبت به درمان بیماران اقدام به عمل آورد.

حیدری ضمن اعلام این خبر که با تولید انبوه قرنیه‌‌‌‌‌‌‌ مصنوعی تأمین آن در سطح کشور میسر شده است، اظهار امیدواری کرد که در آینده بتوان بیماران خارجی حوزه چشم‌پزشکی را نیز برای استفاده از این محصول ساخته‌شده با فناوری هوش مصنوعی به ایران جذب کرد. او در این باره چنین گفت: این موضوع در توسعه توریسم درمانی بسیار مناسب است و با توجه به قیمت تمام‌شده پایین‌تر از مشابه خارجی، به‌خصوص در مقایسه با نمونه قرنیه مصنوعی تولیدِ آمریکا، زمینه برای توسعه توریسم درمانی در کشور نیز فراهم شده است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]