40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 توسعه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند با کمک دانش‌بنیان‌ها

توسعه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند با کمک دانش‌بنیان‌ها

تفاهم‌نامه همکاری بین رئیس اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور و دبیر ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری منعقد شد. این تفاهم‌نامه درباره توسعه سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند شهری به واسطه شرکت‌های دانش‌بنیان بود که با هدف همکاری مشترک پژوهشی و تحقیقاتی در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری مبتنی بر دانش و فناوری‌های روز دنیا و استفاده از ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی این شرکت‌ها منعقد شده است.

از جمله محورهای این تفاهم‌نامه همکاری در انجام انواع مطالعات حمل‌ونقل هوشمند طرح‌های تحت پوشش، همکاری در توسعه حمل‌ونقل همگانی هوشمند، توسعه سیستم‌های مبتنی بر مشارکت و نظارت مردمی و همکاری در بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در پیاده‌سازی سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند بود. همچنین همکاری در شناسایی و بهره‌گیری از مراکز رشد و شتاب‌دهی و سرمایه‌گذاران در بخش حمل‌ونقل هوشمند شهری، همکاری در اجرای پروژه‌های پایلوت و ملی در بخش حمل‌ونقل هوشمند شهری، از دیگر محورهای این تفاهم‌نامه قلمداد می‌شود.

سامانه‌های حمل‌ونقل هوشمند

در این تفاهم‌نامه، ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته موظف است، برای مطالعات راهبردی اتحادیه و مطالعات حمل‌ونقل هوشمند شهرهای کم‌جمعیت تا حد امکان همکاری‌های لازم را انجام دهد. علاوه بر این، این ستاد قادر خواهد بود در چارچوب این تفاهم‌نامه، کسب‌وکارهای توانمند در حوزه نیازمندی‌های حمل‌ونقلی شهرهای کشور را معرفی کند.

از طرفی، در چارچوب این تفاهم‌نامه، اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور متعهد است که همکاری‌های لازم را با ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته به منظور شناسایی و احصای چالش‌های حوزه حمل‌ونقل برای بهبود و توسعه حمل‌ونقل عمومی با تکیه بر طرح‌های مطالعاتی داشته باشد.

اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی

به منظور معرفی اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، لازم به توضیح است که این اتحادیه متولی امور حمل‌ونقل همگانی (بار و مسافر) در شهرهای با جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر است. بر این اساس، امورات مربوط به تجهیز، توسعه و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهری (تاکسی، ون، میدل باس، مینی‌بوس، اتوبوس، وانت‌بار) بیمه رانندگان فعال در حوزه حمل‌ونقل درون‌شهری، سوخت خودروهای عمومی، شناسایی و ساماندهی وانت‌بارها، مدیریت مراکز معاینه فنی خودروهای سبک سراسر کشور و امور مربوط به پایانه‌های مسافربری در بیش از ۹۲ درصد شهرهای کل کشور، از طریق این اتحادیه پیگیری و انجام می‌شود.

همچنین برای معرفی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌ونقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری لازم به ذکر است، با ادغام بخش‌های مرتبط با فناوری مرکز ملی فضایی و ستادهای توسعه فناوری صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی و صنایع دانش‌بنیان دریایی و در انطباق با نظام‌نامه جامع ارزیابی متوازن مأموریت‌های ستاد توسعه فناوری و جلب همکاری اعضای حقیقی و حقوقی ستاد، ضمن بهره‌مندی از دستاوردهای مفید ملی و بین‌المللی نسبت به هم‌افزایی فعالیت‌های مرتبط با حوزه حمل‌ونقل پیشرفته در بخش‌های مختلفی همچون حمل‌ونقل جاده‌ای، ریلی، دریایی، هوایی و یکپارچه‌سازی آن‌ها به کمک فناوری‌های فضایی و کلیه حوزه‌های مرتبط نظیر وسایل نقلیه الکتریکی، ساخت تجهیزات فرودگاهی، تجهیزات راه‌سازی، اسکله و تجهیزات بندری همت گماشته است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]