40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سامانه ایرانی هوش مصنوعی به یاری سالمندان می‌شتابد

سامانه ایرانی هوش مصنوعی به یاری سالمندان می‌شتابد

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از گروه علم و آموزش خبرگزاری ایرنا، یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در زمینه کاربرد تکنولوژی‌های هوش مصنوعی در فرایندهای زندگی، اقدام به اختراع سامانه‌ای کرده است که می‌تواند سالمندان را در زندگی و امور روزمره‌شان از سایرین بی‌نیاز کند.

نام این سامانه هوشیارینو است. مدیر دپارتمان تحقیق و توسعه این شرکت دانش‌بنیان، اظهار داشت که در ساخت این سامانه کوشش شده است تا حد امکان بیشترین نیازهای سالمندان با میانجیگری هوش مصنوعی مرتفع شود.

بر طبق فرهنگ ما، سالمندان قشر ارجمند جامعه به حساب می‌آیند. به ویژه آنکه نسل ما ارتباط عاطفی تنگاتنگی با بزرگ‌ترهای خود داشت. به همین دلیل همواره نسبت به آن‌ها احساس دِین می‌کنیم. اما امروزه به دلیل مشکلات متعددی که در زندگی ایجاد شده فرصت کافی برای رسیدگی از ایشان را نداریم.

بنابراین حمایت از سالمندان جزو نیازهای عاطفی و مهم هر خانواده به حساب می‌آید. بر همین مبنا فناوری هوشیارینو کوشیده است تا خلأ موجودیت خانواده را پرکرده و در نبود آن، به دلایل مشغله‌های زندگی مدرن، بتواند به سامان‌دهی امور سالمندان بپردازد. به گفته متخصصین سازنده این فناوری، یکی از اهداف طراحی این سامانه کمک گرفتن از هوش مصنوعی بود تا سالمندان بتوانند به طور مستقل و در منزل خود سکونت داشته باشند.

سالمندان

آمادگی برای رویارویی با سونامی سالمندان

نکته مهم در رابطه با نیاز به پلتفرم‌هایی شبه به هوشیارینو آن است که بر طبق آمارهای موجود در زمینه جمعیت‌شناسی کشورمان، طی سال‌های آینده با سونامی سالمندی مواجه خواهیم بود. به نحوی که ساختارهای کشور قدرت پاسخگویی به آن حجم از نیازهای ایشان را نخواهند داشت، خاصه آنکه بر طبق معیارهای فرهنگی ما نگهداری از سالمندان باید توأم با حفظ کرامت ایشان باشد. بر همین مبنا کوشش‌های انجام شده در قالب کاربست هوش مصنوعی برای کمک به مدیریت امور سالمندان، هم کاربردی و هم از جهت انسانی و حقوق شهروندی بسیار ارزشمند خواهد بود.

هوشیارینو، به عنوان یک تکنولوژی مبتنی بر هوش مصنوعی قادر است تا نیازهای فنی، درمانی، مراقبت ترددهای سالمندان را کنترل و مدیریت کند. جالب است بدانید که این سامانه نیازهای سالمندان را بر طبق سبک زندگی‌شان مدیریت می‌کند. به صورت دوره و منظم بازرس فنی برای بررسی صحت عملکرد سامانه به منزل سالمند مراجعه می‌کند و یا حتی سالمند می‌تواند در صورت نیاز به پزشک درخواست خود را در سامانه درج نماید.

همچنین، اگرچه هوشیارینو بر اساس اطلاعات تکمیل شده از سوی خانواده و شخص سالمند تکمیل می‌شود. اما خود سامانه، از داده‌های دریافتی در فرایند نظارت و کنترل امور سالمند نیز اطلاعات خود را برای پردازش‌های دقیق‌تر تکمیل می‌کند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]