40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در استارتاپ‌های هوش مصنوعی مولد

سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۰ میلیون دلار در استارتاپ‌های هوش مصنوعی مولد

شرکت نرم‌افزاری بین‌المللی Salesforce  امروز اعلام کرد صندوق هوش مصنوعی خود به نام Generative را که در واقع بخشی از استارتاپ‌های پشتیبان Salesforce Ventures VC هستند، از ۲۵۰ میلیون دلار به ۵۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد داد. پل دروز، شریک مدیریت این شرکت، در بیانیه‌ای اعلام کرد که این توسعه به Salesforce این امکان را می‌دهد که با کارآفرینان بیشتری کار کند و سرعت پیشرفت راه‌حل‌های متحول‌کننده هوش مصنوعی را بیشتر نماید.

به گفته دروز، در حال حاضر، هوش مصنوعی با تغییراتی که در نحوه عملکرد جهان ایجاد کرده، دست‌اندرکاران Salesforce را بر آن داشته که این فناوری را به بهترین شیوه به کار گیرند، تا بتوانند از نسل بعدی بنیانگذاران مبتکر، حمایت کنند.

حقیقت آن است که صندوق هوش مصنوعی Generative پیش از این در چندین شرکت در مرز فناوری هوش مصنوعی مولد از جملهCohere ،Anthropic : You.com ،Hearth.AI ،Humane و Tribble سرمایه‌گذاری کرده است. هرچند Salesforce تنها صندوقی نیست که به طور عمده در هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری می‌کند، اما در واقع Salesforce قصد دارد با اولویت دادن به فناوری‌های هوش مصنوعی که از نظر اخلاقی مهم‌اند، برند خود را از سایر رقبا متمایز نماید.

بگذارید در این مورد مثال بزنیم: پلتفرم اتوماسیون ورود به بازار Tribble اخیراً با شرکت هوش مصنوعی متمرکز بر حفظ حریم خصوصی Private AI شریک شده است، تا با استفاده از Private GPT، اطلاعات شناسایی اشخاص را ویرایش کند.

سرمایه‌گذاری استارتاپ‌های هوش مصنوعی مولد

نکته دیگر این است که چیزی که این صندوق را با فناوری‌های دیگر متمایز می‌کند، این است که صندوق هوش مصنوعی Generative به تأمین مالی می‌پردازد. مثلاً Humane در حال ایجاد یک دستیار هوش مصنوعی بدون صفحه نمایش و پوشیدنی ایجاد کرده است، یا You.com یک موتور جست‌وجوی مبتنی بر هوش مصنوعی با ابزارهای هنری و متنی را میزبانی می‌کند. نکته اینجاست که Salesforce Ventures تعداد خاصی صندوق سرمایه‌گذاری دارد که مخصوص نقاط خاص جغرافیای مانند ژاپن یا کانادا است، اما صندوق هوش مصنوعی Generative AI یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های بازوی VC تا به امروز محسوب می‌شود.

در واقع، اولین برنامه هوش مصنوعی مولد، گسترش صندوق هوش مصنوعی مولد و دومین برنامه Impact Accelerator Salesforce است. این فناوری تا به حال، دو میلیون دلار به بخش آموزش، نیروی کار و سازمان هواشناسی اعطا کرده تا بتوانند استفاده‌ای عادلانه و اخلاقی از هوش مصنوعی داشته باشند. این شرکت در این خصوص عنوان کرده که هدف از ارائه این بودجه، این است که سازمان‌های هدف‌محور، بتوانند تخصص و فناوری را سرلوحه خود کنند و از طرفی راحت‌تر بتوانند به هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند و قادر باشند، تا به سرعت راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را برای مشکلات این‌چنینی به کار گیرند. این اقدام، یک ابتکار بشردوستانه برای کمک به سازمان‌های هدف‌محور برای دسترسی عادلانه به فناوری‌های مولد هوش مصنوعی قابل اعتماد است. در واقع، گفته شده است که چنین سرمایه‌گذاری‌هایی برای شرکت بسیار اهمیت دارد، زیرا سرمایه‌گذاران فعال، مانند Elliott Management، خریدهای بزرگی انجام نمی‌دهند.

حقیقت آن است که تا به حال، Salesforce Ventures، یکی از فعال‌ترین VCهای شرکتی در سال‌های اخیر بوده است که در بیش از ۱۴۰ معامله برای استارتاپ‌های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین، شرکت کرده است. استارتاپ‌هایی در زمینه‌های بینایی ماشین برای فروش، چت‌ربات‌های زبان طبیعی برای درخواست‌های خدمات، محتوای بازاریابی هدفمند و تجربیات شخصی‌سازی‌شده در تجارت الکترونیک.

در مجموع باید گفت هوش مصنوعی مولد، فرصتی بزرگ در بازار به حساب می‌آید. حتی طبق تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته پیش‌بینی شده است که ارزش این بخش تا سال ۲۰۳۰ تقریباً ۱۰۹ میلیارد دلار خواهد بود. در حقیقت، مدیران ارشد (C-suite) به طور ویژه انتظار دارند که هوش مصنوعی مولد، تأثیر زیادی بر تجارت بگذارد، به طوری که بر اساس نظرسنجی اخیر KPMG، تقریباً دوسوم مدیران بر این باورند که هوش مصنوعی مولد، در سه تا پنج سال آینده، تأثیر «بالا» یا «بسیار بالا» بر سازمانشان خواهد داشت.

حال این را می‌دانیم که شرکت Salesforce فراتر از سایرین، بر روی فناوری‌های هوش مصنوعی مولد سرمایه‌گذاری می‌کند، سرمایه‌گذاری بر ابزارهایی مانند EinsteinGPT که به مشتریانش اجازه می‌دهد در مورد محتوا و خدماتشان سؤال کنند و SlackGPT که به سؤالات زبان طبیعی در مورد محتوای Slack پاسخ می‌دهد. همچنین Salesforce توانایی‌های زیادی را پیش‌نمایش کرده است، توانایی‌هایی همچون ایجاد صفحات فرود در پرواز، نوشتن ایمیل‌های فروش و نوشتن کد در Apex. به نظر می‌رسد هدف از چنین کارهایی، فعال کردن اقداماتی ویژه در یک گردش کار باشد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]