40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سرویس Azure OpenAI ابزارهای مبتنی بر GPT را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد

سرویس Azure OpenAI ابزارهای مبتنی بر GPT را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد

پس از موفقیت چشمگیر ChatGPT و استقبال گسترده کاربران از این مدل زبانی، بسیاری از توسعه‌دهندگان تصمیم گرفتند که از قابلیت‌های این چت‌بات هوشمند در محصولات خود استفاده کنند. به همین منظور، شرکت مایکروسافت تصمیم دارد برای دسترسی ساده‌تر توسعه‌دهندگان به خدمات GPT-3، سرویس Azure را با APIهای OpenAI تلفیق کند و برنامه‌های کاربردی خود را از طریق پلتفرم جدید Azure OpenAI در  اختیار مجموعه‌های تجاری، برنامه‌نویسان و کاربران قرار دهد.

چندی پیش OpenAI در گزارشی اعلام کرد که موفق شده هزینه‌های نهایی خود را تا ۹۰ درصد کاهش دهد و قصد دارد این افزایش بهره‌وری را با کاربران خود به اشتراک بگذارد. درنتیجه، هزینه سرویس‌های توکن‌محور این مجموعه، کاهش قیمت ۹۰درصدی را تجربه کرد تا یکی از چالش‌های مهم پیش‌روی توسعه‌دهندگان برای هوشمندسازی محصولات خود تا حد زیادی مرتفع شود. حال مایکروسافت قصد دارد با ارائه پلتفرم جدید خود تحت عنوان Azure OpenAI، تمامی ابزارهای موردنیاز را در اختیار کاربران قرار دهد تا از این طریق، ویژگی‌های متنوعی را به محصولات خود اضافه کنند. جمع‌بندی مکالمات مراکز تماس، خودکارسازی پردازش داده‌ها، توسعه چت‌بات‌های هوشمند و  تبلیغات با محتوای شخصی‌سازی‌شده، تنها بخشی از خدمات کاربردی است که در دسترس توسعه‌دهندگان قرار می‌گیرد.

مایکروسافت و ChatGPT 4

هوش مصنوعی مولد که در طراحی ChatGPT از آن استفاده شده، توجه مجموعه‌های تجاری زیادی از جمله خود مایکروسافت را هم به خود جلب کرده است. به‌عنوان مثال، نسخه پریمیوم نرم‌افزار Teams با مجهزشدن به ابزارهای هوشمند، قادر خواهد بود که به صورت خودکار مکالمات را فصل‌بندی و همچنین به بازنویسی خودکار محتوا کمک کند. در کنار آن، پلتفرم Viva Sales نیز می‌تواند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی و داده‌های آنالیزشده، راهنمایی‌هایی را برای تهیه محتوای ایمیل تبلیغاتی به تیم بازاریابی و ارتباط با مشتریان کسب‌وکارها ارائه کند.

ریتو جیوتی، نایب‌رئیس گروه IDC تحقیقات هوش مصنوعی و اتوماسیون جهانی، قیمت‌گذاری خدمات GPT را منصفانه دانست و گفت: «من فکر می‌کنم که قیمت‌گذاری توکن‌های GPT عالی است.» در حال حاضر، قیمت توکن‌های بنیاد OpenAI برای هر ۱۰۰۰ مورد، ۰.۰۲ دلار است. این هزینه با استفاده از پلتفرم Azure حتی از این مقدار نیز کمتر خواهد بود و به ۰.۰۰۲ دلار به‌ازای هر ۱۰۰۰ توکن خواهد رسید که این سرویس را به طور بالقوه به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین مدل‌های زبانی داخلی تبدیل می‌کند.

تحلیل‌گر و معاون وب‌سایت گارتنر معتقد است که «مایکروسافت سابقه خوبی در حفاظت از حریم خصوصی و استفاده اخلاقی از داده‌های کاربران دارد و این نکته مثبتی در توسعه هوش مصنوعی به‌وسیله آنهاست.» تا به این لحظه شرکت مایکروسافت موفق شده در خلأ رقبای جدی خود از جمله گوگل، با سرمایه‌گذاری عظیم خود در مجموعه OpenAI و راه‌اندازی موتور جست‌وجوی هوشمند NewBing به تنها بازیگر تأثیرگذار دنیای هوش مصنوعی تبدیل شود. باید منتظر ماند و دید که با ورود رقبای دیگری از جمله سرویس Bard گوگل به میدان، بازهم این شرکت می‌تواند پرچمدار این حوزه باقی بماند یا خیر. نظر شما دراین‌رابطه چیست؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]