40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سم آلتمن، مدیرعامل ChatGPT اخراج شد

سم آلتمن، مدیرعامل ChatGPT اخراج شد

روز جمعه، کمپانی AI Open که شرکت مادر چت‌بات ویروسی، محبوب و پرطرفدار ChatGPT است، سم آلتمن، مدیرعامل این شرکت را به‌طور رسمی اخراج نمود. به گزارش هوشیو، AI Open طی بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات داخلی شرکت نشان می‌دهد، آلتمن همیشه با هیئت مدیره صادق نبوده‌است و همین باعث عدم اعتماد هیئت مدیره به او شده.

دلیل اقدام عجیب AI Open

در بیانیه کمپانی AI Open آمده‌است:«اخراج آلتمن در نتیجۀ مشورت و رایزنی اعضای هیئت مدیره اتفاق افتاده‌است. اعضا در این فرآیند به این نتیجه رسیده‌اند که آلتمن به‌طور مداوم با هیئت مدیره صادق نبوده‌است و این موضوع مانع انجام وظایفش شده. به‌همین‌دلیل دیگر به او برای ادامه رهبری و مدیریت AI Open اعتماد ندارند.» تا زمانی که جانشین دائمی انتخاب شود، طبق توافق اعضای هیئت مدیره، میرا موراتی، مدیر ارشد پیشین فناوری این شرکت، به‌عنوان مدیرعامل موقت مشغول به کار خواهدشد.

سم آلتمن در واکنش به خبرها، در صفحه مجازی خود در برنامه ایکس، توییتی با این مضمون منتشر کرد: «زمانی را که در AI Open گذارندم، دوست داشتم. این برای من تحول بزرگی بود و امیدوارم دنیا را نیز تا حدودی متحول کرده باشد. بیشتر از هر چیزی از کار کردن در کنار چنین افراد با استعدادی لذت بردم. به‌زودی دربارۀ آن چه در پیش است، حرف‌های بیشتری برای گفتن خواهم داشت.»

این در حالی است که چندی پیش در اولین کنفرانس توسعه‌دهندگان AI Open که در سانفرانسیسکو برگزار شد، سم آلتمن به‌عنوان مجری مراسم، از به‌روزرسانی‌های ابزار هوش مصنوعی جدید این شرکت، از جمله توانایی ایجاد نسخه‌های سفارشی رونمایی کرد. او همچنین در این کنفرانس به این موضوع اشاره کرد که در حال حضر حدود ۲ میلیون توسعه‌دهنده از این پلتفرم استفاده می‌کنند و ۱۰۰ میلیون کاربر فعال در آن مشغول به فعالیت هستند.

با راه‌اندازی ChatGPT در سال گذشته، سم آلتمن به فردی مشهور در حوزه تکنولوژی تبدیل شد. دلیل شهرت او محبوبیت زیاد ChatGPT است. این چت‌بات هوش مصنوعی که می‌تواند در پاسخ به کاربر تصاویر و متن‌هایی را تولید کند، از فناوری هوش مصنوعی مولد بهره می‌برد و توانسته‌است جایگاه خاصی را در میان مردم پیدا کند.

اگرچه آلتمن شهرت و ثروت خود را مدیون هوش مصنوعی است و از مهم‌ترین افراد این زمینه محسوب می‌شود، با این حال یکی از بزرگ‌ترین منتقدان آن نیز به‌شمار می‌رود. او همچنین یکی از افرادی بود که امسال با هدف تاکید بر اهمیت توسعه اخلاقی و مسئولانه هوش مصنوعی با رهبران کاخ سفید از جمله بایدن و کامالا هریس ملاقت کرد.

جمع‌بندی

سم آلتمن، یکی از مشهورترین افراد حوزه هوش مصنوعی و مدیرعامل شرکت AI Open، به‌دلیل عدم صداقت با اعضای هیئت مدیره این شرکت بزرگ اخراج شد. شرکت AI Open که توسعه‌دهنده چت‌بات محبوب ChatGPT است، در بیانیه‌ای اعلام کرد که آلتمن دیگر صلاحیت ادامه دادن رهبری این شرکت را ندارد و تا زمان انتخاب جانشین دائمی، میرا موراتی که پیش از این مدیر ارشد فناوری این شرکت بوده‌است، به‌عنوان مدیرعامل موقت مشغول به کار خواهد شد. سم آلتمن در واکنش به این موضوع از زمانی که در AI Open ابراز رضایت نمود و به دنبال‌کنندگان خود قول خبرهای جدیدی را داد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]