40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سهام‌های هوش مصنوعی در مرکز توجه سرمایه‌گذاران میلیاردر

سهام‌های هوش مصنوعی در مرکز توجه سرمایه‌گذاران میلیاردر

آخرین دور از گزارش‌های ۱۳ Fs نشان می‎دهد که میلیاردرها علاقه زیادی به هوش مصنوعی به‌عنوان فرصت سرمایه‌گذاری بزرگ بعدی در وال استریت دارند. سرمایه‎گذاران میلیاردر در سه ماهه اول سال به سمت دو سهام خاص مبتنی بر هوش مصنوعی هجوم بردند و به سرعت این سهام‌ها را خریداری کردند.

به گزارش هوشیو، هوش مصنوعی فرصت بزرگی به ارزش ۱۵.۷ تریلیون دلار به وجود آورده و این موضوع توجه زیادی را از سوی سرمایه‎گذاران میلیاردر به خود جلب کرده است.

مسلماً در‌حال‌حاضر در وال استریت عبارتی بزرگ‌تر و توجه برانگیزتر از «هوش مصنوعی» وجود ندارد. هوش مصنوعی، استفاده از نرم‌افزارها و سیستم‌هایی را توصیف می‌کند که وظایفی را که معمولاً توسط انسان‌ها بر آنها نظارت می‌شوند، انجام می‌دهد. موضوع تاثیرگذار در این زمینه ظرفیت یادگیری ماشینی هوش مصنوعی است که به نرم‌افزارها و سیستم‌ها اجازه می‌دهد در طول زمان هوشمندتر و کارآمدتر شوند.

جذابیت هوش مصنوعی وسعت جهانی آن است. این ابزاری است که تقریباً در هر بخش و صنعتی می‌توان از آن برای بهبود بهره‌وری یا تشویق به مصرف استفاده کرد. بر اساس گزارشی از PwC، انتظار می‌رود تاثیر هوش مصنوعی بر اقتصادی جهانی در سال ۲۰۳۰ به ۱۵.۷ تریلیون دلار برسد. این عدد بزرگی است و به همین خاطر هم سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در فرصت‌های بزرگ بعدی مرتبط با هوش مصنوعی دچار تردید نشده‌اند.

اما این فقط سرمایه‌گذاران خرده‌فروش نیستند که با هیجان زیادی بر روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری می‌کنند. بر اساس آخرین دور پرونده‌های ۱۳F  در کمیسیون بورس و اوراق بهادار، سرمایه‌گذاران میلیاردر نیز مجذوب پتانسیل هوش مصنوعی شده‌اند. ۱۳F یک بایگانی سه‌ماهه است که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد ببینند که باهوش‌ترین مدیران سرمایه‌گذار وال استریت، در سه‌ماهه اخیر چه خرید‌و‌فروشی داشته‌اند.

در مجموع، سرمایه‌گذاران میلیاردر دو سهام فوق‌العاده محبوب هوش مصنوعی را در طول سه‌ماهه اخیر خریداری کرده‌اند.

Nvidia سهام محبوب شماره ۱ هوش مصنوعی که در میان میلیاردرها دست‌به‌دست می‎شود:

اولین سهام هوش مصنوعی که به نظر می‌رسد برخی از سرمایه‌گذاران میلیاردر وال استریت از آن سیر نمی‌شوند، سهام شرکت نیمه‌هادی Nvidia ( NVDA 2.54٪ ) است .

گزارش ۱۳Fs  در سه‌ماهه اول سال نشان می‌دهد که سه سرمایه‌گذار میلیاردر که شرکت‌های سرمایه‌گذاری بزرگ را مدیریت می‌کنند، از خریداران بزرگ سهام انویدیا بوده‌اند. این میلیاردرها عبارتند از Israel Englander of Millennium Management، Ken Griffin از Citadel Advisors و Steven Cohen از Point72 Asset Management و به ترتیب، انگلنر، گریفین و کوهن حدود ۱.۳۴ میلیون سهم، ۱.۰۵ میلیون سهم و نزدیک به ۹۸۱۰۰۰ سهم از سهام انویدیا را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود اضافه کرده‌اند.

سهام‌های هوش مصنوعی (2)

اگرچه انویدیا روی راه‌حل‌های نرم‌افزاری هوش مصنوعی کار می‌کند، مانند چت‌بات‌های مجازی که می‌توانند به درخواست‌های مشتریان برای کسب‌وکارها پاسخ دهند، اما بخش عمده‌ای از ارتباطات هوش مصنوعی این شرکت به واحدهای پردازش گرافیکی مبتنی بر هوش مصنوعی (GPU) مربوط می‌شود .

در‌حالی‌که پردازنده‌های گرافیکی انویدیا برای دهه‌ها تجربه بازی‌های رایانه‌ای شخصی را بهبود می‌بخشیدند، اما در‌حال حاضر این پردازنده‌های گرافیکی A100 این شرکت هستند که قرار است محرک رشد بعدی آن شوند. پردازنده‌های گرافیکی این شرکت در مراکز داده استفاده می‌شوند تا پردازش داده را تسریع بخشند و به نرم‌افزار و سیستم‌های هوش مصنوعی اجازه می‌دهند تا در چند ثانیه تصمیم بگیرند. پردازنده‌های گرافیکی انویدیا، عملاً به‌عنوان زیرساختی در نظر گرفته می‌شوند که هوش مصنوعی از طریق آن می‌تواند رشد کند و عملکرد سهام این شرکت از ابتدای سال تا به امروز این موضوع را ثابت می‌کند.

با این حال، حتی موفق‌ترین شرکت‌های جهان نیز می‌توانند با چالش‌هایی مواجه شوند. به‌عنوان‌مثال، انویدیا مجبور شد پردازنده گرافیکی کمتر قدرتمند A800 را به طور خاص برای بازار چین توسعه دهد، زیرا محدودیت‎های صادراتی بر روی پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته‌تر A100 و H100 و الهام‎گرفته از هوش مصنوعی اعمال شد. بازار چین برای انویدیا مهم است زیرا این کشور نشان‌دهنده درصد قابل‌توجهی از درآمد خالص انویدیا است. اگرچه فروش A800 تاکنون قوی بوده ، اما حقیقت آن است که رقابت در چین نیز محدود است. با این حال زمانی که این رقابت شکل گیرد، مشخص نیست که آیا A800 کوچک شده در این بازار کلیدی دوام خواهد آورد یا خیر.

به همین ترتیب، انویدیا در طول تاریخ درصد قابل‌توجهی از سود را از بخش بازی خود به دست آورده است. متأسفانه، با پایان یافتن همه‌گیری COVID-19، درآمد بازی به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. در‌حالی‌که به نظر می‎رسد درآمد حاصل از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی افزایش یافته و فروش از دست رفته بازی را جبران کرده، اما سرمایه‌گذاران نباید ضعف در بخش بازی انویدیا را نادیده بگیرند.

CrowdStrike Holdings، سهام محبوب شماره ۲ هوش مصنوعی که میلیاردرها مشتاقانه خریداری می‌کنند:

دومین سهام فوق‌العاده محبوب هوش مصنوعی که سرمایه‌گذاران میلیاردر نمی‌توانند از خرید آن اجتناب کنند، سهام شرکت امنیت سایبری CrowdStrike Holdings ( CRWD 3.02٪ ) است .

مشابه انویدیا، سه میلیاردر معروف وجود داشتند که در سه ماهه اول این سهام را به صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود اضافه کردند. این سرمایه‌داران شامل جیم سیمونز از فن‌آوری‌های رنسانس، فیلیپ لافونت از مدیریت Coatue و بار دیگر، کن گریفین از مشاوران سیتادل بودند. با حفظ این ترتیب، Simons، Laffont و Griffin بر خرید تقریباً ۱.۳ میلیون سهم، ۹۳۴۱۰۰ سهم و ۲۲۳۶۰۰ سهم از سهام CrowdStrike نظارت کردند.

ارتباطات هوش مصنوعی CrowdStrike یک شرکت فناوری است که متخصص امنیت مبتنی بر ابر است. قابلیت‎های هوش مصنوعی این شرکت در پلتفرم امنیتی آن به نام فالکون تعبیه گردیده است. فالکون از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند، تا در طول زمان در شناسایی و پاسخگویی به تهدیدات امنیتی بالقوه بهتر و موثرتر عمل کند. هر هفته، فالکون بر تریلیون‌ها رویداد امنیتی نظارت می‌کند که به آن کمک می‌کند به طور مداوم پایگاه دانش خود را به روز نماید.

سه عامل برجسته وجود دارد که CrowdStrike را به سهام محبوبی برای میلیاردرها تبدیل کرده است. برای شروع، امنیت سایبری عملاً یک سرویس ضروری برای مشاغل آنلاین یا مبتنی بر ابر است. مهم نیست که بازار سهام یا اقتصاد چقدر ضعیف عمل می‎کند، همیشه نیاز به محافظت از اطلاعات حساس در برابر ربات‌ها و هکرها وجود دارد.

یکی دیگر از دلایلی که رشد سهام CrowdStrike را غیرقابل توقف کرده است، نرخ نگهداری ناخالص بالای آن است، به این معنی که درصد بسیار بالایی از مشتریان آن سال‌به‎سال به اشتراک خدمات آن ادامه می‎دهند. این شرکت علی‌رغم هزینه‌های بالای خدماتش نسبت به برخی از رقبا، در حفظ مشتریان خود بسیار موفق بوده است. در واقع، نرخ نگهداری ناخالص مشتریان از کمتر از ۹۴ درصد به ۹۸ درصد در طول شش سال مالی گذشته افزایش یافته است. این امر نشان می‌دهد که مشتریان مایلند در ازای خدمات امنیتی با کیفیت بالا و قابلیت اطمینان این شرکت در طول زمان، قیمت بالاتری را برای راه‌حل‌های SaaS CrowdStrike بپردازند.

سومین و آخرین عاملی که میلیاردرها را به‎سمت CrowdStrike می‎کشاند، توانایی شرکت در تشویق و متقاعدسازی مشتریان فعلی به خرید بیشتر محصولات امنیتی شرکت است. در‎حالی‎که رشد مشترکان این شرکت چشمگیر بوده است، اما جذابیت واقعی این است که ۶۲ درصد از بیش از ۲۳۰۰۰ مشتری فعلی CrowdStrike در حدود پنج اشتراک ماژول ابری را خریداری می‎کنند. فروش ماژول‌های امنیتی اضافی، حاشیه ناخالص اشتراک تعدیل شده شرکت را افزایش می‌دهد و به رشد درآمد آن اجازه می‌دهد تا از رشد فروش نجومی آن پیشی بگیرد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]