40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 سونامی رشد هوش مصنوعی در ساختمان‌سازی در راه است

سونامی رشد هوش مصنوعی در ساختمان‌سازی در راه است

هوش مصنوعی با‌ سرعتی باور‌نکردنی در صنایع مختلف ورود یافته و در ‌حال چاره‌یابی و ارتقای ضریب رشد و توسعه، در بخش‌های گوناگون است. در‌این‌میان، صنعت تاثیرگذاری همچون ساختمان‌سازی نیز از این فناوری بی‌نصیب نمانده است. براساس گزارشی که شرکت آمریکایی Technavio منتشر کرده، باید انتظار سونامی از رشد هوش مصنوعی (AI) را در این صنعت مادر، تا‌سال ۲۰۲۶ داشته باشیم. تاثیر هوش مصنوعی در ساختمان‌سازی به‌قدری قابل‌توجه است که در تحلیل‌ها، ۲۵ فروشنده‌ خدمات و محصولات هوشمند، به‌عنوان بازیگران اصلی صنعت ساخت‌وساز شناخته می‌شوند.

به گزارش هوشیو، کاربرد هوش مصنوعی در بازار ساخت‌وساز عمدتاً در دست چندین بازیگر بین‌المللی است و تنها شمار اندکی از بازیگران منطقه‌ای در مقیاس کوچک را در بر می‌گیرد. بازیگران این صنعت عمدتا بر ساخت فناوری‌هایی تمرکز دارند که، در نگهداری سهام بازار به آن‌ها کمک کند. بازیگران کلیدی سعی دارند با پیاده‌سازی تکنیک‌های جدید استخراج‌ داده و ادغام هوش مصنوعی در تحلیل  IoT(اینترنت اشیاء)، به پلتفرم جدیدی دست یابند که اطلاعات بی‌سابقه‌ای در ‌اختیارشان می‌گذارد.

البته بازار ساخت‌وساز چندین فروشنده‌ برجسته‌ دیگر را نیز در ‌بر می‌گیرد که بخش عمده‌ای از سهام بازار را در ‌اختیار دارند. این بازار مبتنی بر نوآوری بوده و به ‌همین‌ دلیل، با تهدیدی همیشگی مبنی‌ بر ورود تازه‌کارها روبه‌روست. بسیاری از بازیگران این عرصه به‌دنبال ادغام هستند، تا در این بازار رقابتی بقای خود را حفظ کنند، یا همگام با‌ یکدیگر به‌دنبال فناوری‌های جدید بروند.

هوش مصنوعی در ساختمان‌سازی

بر اساس پیش‌بینی‌های Technavio، ارزش هوش مصنوعی در بازار ساخت‌وساز بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۶، به عدد ۳۲/۲ میلیارد دلار خواهد رسید. به‌علاوه، شتاب رشد بازار با نرخ CAGR (نرخ رشد مرکب سالانه میزان رشد سرمایه) ۸۱/۲۹ درصدی افزایش خواهد یافت.

گزارش شرکت Technavio علت هوش مصنوعی در ساختمان‌سازی را به‌روزرسانی، خودکارسازی و ساخت پروژه‌های جدید می‌داند. به‌بیان‌دیگر، آن‌چه رشد سهام بازار ساخت‌وساز بر ‌مبنای هوش مصنوعی را پیش‌ می‌برد، عواملی همچون جهانی‌سازی، رشد IT در بخش مدیریت تصمیم، به‌کارگیری پلتفرم‌های یادگیری ماشینی، تحلیل متن، خودکارسازی رباتیک فرایندها، تحلیل تصویر و ویدئو، یادگیری عمیق و تشخیص گفتار هستند.

در بازه‌ زمانی پیش‌بینی‌شده، ۳۸ درصد از رشد بازار از آمریکای شمالی نشئت خواهد گرفت. ایالات‌ متحده، بازار کلیدی برای کاربرد هوش مصنوعی در صنعت ساخت‌وساز این ناحیه است. افزایش شمار رویدادهایی همچون کنفرانس‌های بین‌المللی، راه‌اندازی محصولات جدید، نمایشگاه‌های گوناگون و البته، نرخ رو‌به‌رشد توسعه‌ زیرساخت‌ها، نقش هوش مصنوعی در رشد بازار ساخت‌وساز را پررنگ‌تر از همیشه خواهد کرد.

در گزارش Technavio، ۲۵ فروشنده‌ خدمات و محصولات هوش مصنوعی، به بازیگران صنعت ساخت‌وساز تحلیل می‌شوند. از جمله‌ این فروشندگان می‌توان به ALICE Technologies، Amazon.com Inc، Aurora، Autodesk Inc ، Bentley Systems Inc، Customindz Inc، Doxel Inc، eSUB Inc، Intel Corp، International Business Machines Corp، Microsoft Corp، Newmetrix، Oracle Corp، SAP SE، Siemens AG و TUV SUD AG اشاره کرد. نکات کلیدی که در این قسمت از گزارش بیان شده‌ عبارت‌اند از:

  • نرخ CAGR بازار طی سال‌های ۲۰۲۲-۲۰۲۶
  • اطلاعات دقیق در‌مورد عوامل زیربنایی نقش هوش مصنوعی در رشد بازار ساخت‌وساز
  • برآورد نقش هوش مصنوعی در اندازه‌ بازار ساخت‌وساز
  • پیش‌بینی ترندها و تغییرات آینده در‌ مورد رفتار مصرف‌کننده
  • رشد هوش مصنوعی در بازار ساخت‌وساز
  • تحلیل دورنمای رقابت در این بازار و جزئیات مربوط به فروشندگان خدمات مذکور
  • اطلاعات جامع از موانع موجود بر سر راه پیشرفت بازار ساخت‌وساز

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]