پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 سکوی هوش مصنوعی برای یاری مسیریاب‌ها و خبرگزاری‌ها عرضه شد

سکوی هوش مصنوعی برای یاری مسیریاب‌ها و خبرگزاری‌ها عرضه شد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به همت یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، سکوی هوش مصنوعی برای ارائه خدمات هوشمندسازی به کسب و کارها، طراحی و عرضه شد.

حمیدرضا قدمنان، مدیرعامل شرکت آرمان رایان شریف و هم‌بنیان‌گذار سکوی هوش مصنوعی آیپا، ضمن اعلام این خبر گفت: این سکوی هوش مصنوعی امکان جستجو در میان انبوهی از داده‌ها را برای کاربران فراهم می‌آورد و خدمات هوش مصنوعی ارائه‌شده توسط شرکت ما هم‌اکنون در یکی از خبرگزاری‌ها و همچنین در یکی از نرم‌افزارهای مسیریاب مورد استفاده قرار گرفته است.

او با اشاره به فعالیت هشت‌ساله ۴۵ نیروی متخصص شرکت تحت مدیریت خود در زمینه هوش مصنوعی،‌ گفت: در این مدت ما به سی سازمان و کسب و کار بزرگ دولتی و خصوصی در زمینه هوشمندسازی یاری رساندیم و با اقداماتی که در این حوزه به انجام رساندیم موفق به کسب گرید «یک»، یعنی بالاترین درجه دانش‌بنیانی، از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شدیم.

مدیرعامل شرکت آرمان رایان شریف در مورد فعالیت‌های این شرکت چنین توضیح داد: ما برای توسعه خدمات هوش مصنوعی اقدام به طراحی و پیاده‌سازی سکو یا پلتفرم هوش مصنوعی کردیم که بر اساس آن خدماتی را به شرکت‎ها و کسب و کارها ازجمله پلتفرم‌های فعال در حوزه فیلم و سریال ارائه می‌دهیم. برای آنها یکی از مسائل مهم این است که کاربران چگونه از میان صدها فیلم و سریال موجود در پلتفرم، فیلم مناسب خود را انتخاب کنند. خدمات پایه هوش مصنوعی در این زمینه می‌تواند به یاری شرکت‌های مذکور بیاید.

سکوی هوش مصنوعی

او همچنین از مسیریاب‌ها به عنوان نمونه‌ای دیگر از خدمات هوش مصنوعی در کسب و کارها یاد کرد و گفت: مسیریاب‌ها، دستیار خوبی برای رانندگان برای یافتن مسیرها به حساب می‌آیند؛ ولی مسئله اصلی این نرم‌افزارها، نحوه تعاملی آنها و چگونگی اعلام مسیر به رانندگان است. گفتار این نرم‌افزارها حالت رباتی دارد و کاملاً شبیه انسان نیست؛ اما خدمات و سرویس‌های باکیفیت مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند با ارتقای کیفیت گفتار این نرم‌افزارها چالش یادشده را از میان بردارد. مثلاً نرم‌افزار مسیریاب «نشان» سخنگوی رباتی دارد که قادر به تلفظ صحیح نام خیابان‌ها و کوچه‌ها نیست؛ ولی ما سرویس سخنگویی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه داده‌ایم که دقیقاً مانند انسان حرف می‌زند و از اوایل سال آینده سرویس سخنگوی این نرم‌افزار به‌روزرسانی خواهد شد.

قدمنان افزود: این سکوی هوش مصنوعی در حوزه خبر نیز قابل استفاده است و می‌توان از آن برای انتخاب اخبار مورد نظر هر شخص یا ارائه اخبار به صورت صوتی بهره برد. قابلیت صوتی کردن خبر به‌ویژه برای افراد نابینا، که دسترسی‌شان به اخبار مکتوب مشکل و گاه غیرممکن به نظر می‌رسد، مناسب و سودمند است.

تبدیل صوت به متن و بالعکس، ارائه پیشنهاد به مخاطبان، پردازش متن، تحلیل متن، تبدیل صورت به گفتار و بالعکس، پردازش تصویر، احراز هویت مبتنی بر تصویر و برچسب‌زنی تصاویر از دیگر خدمات ارائه‌شده از سوی سکوی هوش مصنوعی این شرکت است و طبق گفته‌های قدمنان خدمات جستجوگر این سکو به کاربران امکان انتخاب در میان حجم انبوهی از ویدئوها، متن‌ها و فیلم‌ها و برچسب زدن به آنها را می‌دهد.

حمیدرضا قدمنان، از پیاده‌سازی خدمات هوش مصنوعی شرکت خود در یکی از خبرگزاری‌ها نیز خبر داد و گفت: به‌زودی این خبرگزاری سرویس جستجوگر هوشمند خود را فعال خواهد کرد و از این راه مخاطبان با سهولت بیشتر به اخبار مطابق با علایق خود دسترسی پیدا می‌کنند.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]