40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شباهت ترسناک صندلی اداری فولکس واگن، با فناوری‌های انیمیشن “Wall-E”

شباهت ترسناک صندلی اداری فولکس واگن، با فناوری‌های انیمیشن “Wall-E”

در‌حدود یک‌ماه پیش فولکس واگن خبر از اختراع صندلی اداری عجیبی داد، که قادر‌به حرکت با سرعت ۱۲ مایل در ساعت بوده و علاوه‌بر‌این مجهز به گرم‌کن، چراغ‌های جلو، سیستم صوتی و دوربین دید عقب نیز بود. مجموع فناوری‌های به‌کار‌رفته در این صندلی که تنها به تعدادی از آنها اشاره کردیم، شباهت عجیبی با فناوری‌های پیشرفته ترسیم‌شده در انیمیشن “Wall-E” دارند. شباهتی که نوید دنیایی وهمناک، همانند آنچه را در این انیمیشن شاهد آن بودیم به ما می‌دهد و باعث ایجاد ترس در دل برخی از کاربران فضای مجازی گردیده‌ است.

فناوری‌های انیمیشن "Wall-E"

به گزارش هوشیو، یک TikToker با‌مقایسه میان صندلی اداری جدید فولکس واگن با فناوری پیشرفته ترسیم‌شده در انیمیشن”Wall-E” ، شباهت‌های وحشتناک میان این تکنولوژی‎‌ها را برجسته کرده است.

وقتی فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی مانند Wall-E را می‌بینید، به‌نظر می‌رسد که آن‌ها محتواهایی سرگرم‌کننده هستند که داستانی دلچسب را روایت می‌کنند؛ اما یک TikToker با اکانت @sophia033333 می‌گوید که چیزهای بسیار بیشتر از آنچه ما در ظاهر می‌بینیم وجود دارد. در‌واقع، این محتواها ممکن است پیام عمیق‌تری در‌مورد آنچه در افق آینده ما وجود دارد، به‌خصوص از نظر هوش مصنوعی (AI) به ما مخابره کنند.

سوفیا می‌گوید: « Wall-E احتمالاً از آن نسخه‌ای که ما سال‌ها پیش آن را تماشا کردیم و مفاهیمی که آن زمان در ذهن ما تداعی می‌کرد بسیار فاصله گرفته، و در‌حال‌حاضر برای ما معنای بسیار متفاوتی خواهد داشت، زیرا ما اکنون درمی‌یابیم که آنچه آنها در‌واقع سعی داشتند به ما نشان دهند این بود که، درآینده قرار است چه اتفاقی برایمان بیفتد.»

او در‌تکمیل گفته‌های خود عکسی از یک محصول جدید فولکس واگن را نشان می‌دهد، یک صندلی اداری با فناوری پیشرفته که می‌تواند تا ۱۲ مایل در ساعت حرکت کند. مردم می‌توانند روی این صندلی بنشینند و با سرعت بالا در قسمت‌های مختلف ساختمان بپیچند! هدف از اختراع این محصول براساس گزارش‌ها، پیاده‌سازی بسیاری از ویژگی‌های یک خودروی فولکس واگن بر‌روی صندلی اداری بوده است. صندلی با یک موتور و سیستم‌های کنترل‌ رانندگی و حتی بلندگوهای داخلی، که در آن حتی  کمربند ایمنی و بوق نیز وجود دارد. این صندلی همچنین دارای سنسورهای پیشگیری از برخورد، دوربین پشتیبان و صفحه نمایش لمسی نیز هست.

به‌نظر نمی‌رسد این صندلی هنوز به‌صورت تجاری در‌دسترس باشد، اما کاربران زیادی مشتاق خرید آن در‌آینده هستند. سوفیا تصویری از صندلی را نشان می‌دهد و می‌گوید: «نمی‌توانی به من بگویی اینجا جایی نیست که ما می‌رویم.» منظور او همان چیزی است که در انیمیشن Wall-E شاهد آن بودیم، یعنی حضور افرادی چاق روی صندلی‌هایی که به‌طرز وحشتناکی شبیه مدل فولکس واگن به‌نظر می‌رسند. آنها همانطور که بر ‌روی این صندلی‌ها جا‌خوش کرده‌اند، دور می‌زنند و تمام‌مدت در‌حال تماشای تلویزیونی هستند که جلوی صورتشان قرار دارد. آنها تنبل هستند و تمام زندگی آنها به یک مانیتور مجازی متکی است.

سوفیا این مقایسه را انجام می‌دهد و سپس در‌مورد توسعه وحشتناک هوش مصنوعی صحبت می‌کند. او می‌گوید: «آنها به‌معنای واقعی کلمه انسان و ماشین را باهم ادغام می‌کنند و توانسته‌اند در‌طول ۲۰ سال گذشته این‌کار را با موفقیت انجام دهند. به‌گونه‌ای که یک فرد معمولی نمی‌تواند بدون فناوری زندگی کند.»

او با تعجب می‌گوید: «اگر الان در چنین وضعیتی قرار داریم، در ‌آینده کجا خواهیم بود؟» زیرا ناگهان‌ تکنولوژی بسیار سریع‌تر ازقبل شروع به پیشرفت کرده، درحالی‌که درگذشته ما هر دو سال یک‌بار شاهد ارائه یک آیفون کاملاً جدید به بازار بودیم.

پیشرفت‌هایی مانند صندلی فولکس واگن واقعاً شما را به این فکر می‌اندازد که چه‌نوع اختراعات و پیشرفت‌های فناوری در‌آینده ما به‌وجود خواهد آمد. آیا زمانی خواهد رسید که مردم روی صندلی‌هایی مجهز به هوش مصنوعی و مانیتورهای مجازی، برای برقراری ارتباط و تماشای تلویزیون بچرخند؟!

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]