40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 رونمایی از طرح آزمایشی هوشمندسازی شبکه توزیع آب با هوش مصنوعی

رونمایی از طرح آزمایشی هوشمندسازی شبکه توزیع آب با هوش مصنوعی

سید پدرام جزائری فارسانی با نظارت دفتر انرژی معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان و دانشگاه صنعتی اصفهان، موفق به اجرایی کردن طرح پژوهشی هوشمندسازی شبکه توزیع آب با استفاده از هوش مصنوعی شده است. این طرح پژوهشی با هدف کاهش هزینه‌های برق مصرفی ایستگاه‌های پمپاژ آب و پیش‌بینی میزان آب مصرفی شبکه‌های توزیع آب شهری در بازه زمانی مشخص به انجام رسیده است.

مهندس جزائری فارسانی با اشاره به این موضوع که طرح پژوهشی هوشمندسازی شبکه توزیع آب با استفاده از روش‌های هوش مصنوعی از تیر ماه ۱۴۰۰ در شهر نجف‌آباد به صورت آزمایشی آغاز شده است، خاطرنشان کرد: «تاکنون بهره‌برداری از ایستگاه‌های پمپاژ آب به صورت دستی و تجربی اجرا می‌شد، اما در این طرح، سعی شده است، با بهره‌گیری از روش‌های نوین هوش مصنوعی، دخالت نیروی انسانی در فرایند بهره‌برداری کاهش بیابد و کنترل شبکه آب به صورت هوشمند و الکترونیکی انجام شود.»

این محقق جوان با بیان اینکه مشترکان شرکت‌های آب و فاضلاب از کاهش فشار آب در نقاط مختلف شهر ناراضی بودند، تصریح کرد: «در این طرح، فشار شبکه‌های توزیع آب هر منطقه به صورت مجزا پایش شده تا بتوان با توزیع عادلانه آب، رضایت حداکثری شهروندان حاصل شود.»

به گفته مهندس جزائری فارسانی، نتایج اولیه اجرای هوشمندسازی شبکه آب با استفاده از هوش مصنوعی در شهر نجف‌آباد رضایت‌بخش بوده است و پیش‌بینی می‌شود، تا پایان تابستان سال ۱۴۰۱ این طرح به صورت آزمایشی و کامل در شهر نجف‌آباد اجرایی شود.

لازم به توضیح است، مهندس سید پدرام جزائری فارسانی، دانشجوی سال سوم دکتری رشته مهندسی عمران- مهندسی و مدیریت منابع آب از دانشگاه اصفهان است. وی مشغول انجام پژوهش بر روی رساله دکتری در زمینه مدیریت فشار در شبکه‌های توزیع آب شهری با رویکرد کمی- کیفی است. مقطع کارشناسی ارشد وی نیز با گرایش مهندسی عمران- آب و سازه‌های هیدرولیکی در دانشگاه اصفهان بوده است. از افتخارات علمی وی می‌توان به کسب رتبه نخست در گروه مهندسی عمران- آب و سازه‌های هیدرولیکی دانشگاه اصفهان و همچنین ارائه چندین مقاله کنفرانسی، عملی، پژوهشی و ISI اشاره کرد.

لازم به ذکر است، همزمان با جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو ۱۴۰۰، طرح «بررسی امکان هوشمندسازی شبکه آب با کمک الگوریتم یادگیری عمیق مبتنی بر هوش مصنوعی» نیز رونمایی شد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]