40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شهاب اولین راهکار جامع زیرساخت ابری کشور آماده خدمات‌رسانی از طریق وبسایت خود است

شهاب اولین راهکار جامع زیرساخت ابری کشور آماده خدمات‌رسانی از طریق وبسایت خود است

پردازش سریع و دقیق داده‌های باحجم بالا، به ابررایانه‌هایی با توان پردازشی بسیار بالا نیاز دارد و زیرساخت‌های پردازشی هوشمند، امکان دستیابی به این سطح از توسعه را در ابررایانه‌ها امکان‌پذیر می‌سازند. بدون شک، توسعه هوش مصنوعی وابسته به روش‌ها و سخت‌افزارهای نوینی است که بتوانند حجم بالایی از داده‌های صوتی، تصویری، متنی و عددی را پردازش کنند و مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت این دغدغه را درک کرده و برای تسهیل فرایند هوشمندسازی کسب‌وکارها سعی در توسعه زیرساخت پردازشی قدرتمند مبتنی بر ابر داشته است.

در همین راستا، شبکه‌ هوشمند ابری «شهاب» به عنوان زیرساخت قدرتمند پردازشی در سال ۱۴۰۰ راه‌اندازی شد و از آن زمان تا کنون در حال خدمات‌رسانی به کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان مختلف کشور است. اکنون سایت «شهاب» نیز برای ارائه خدمات بیشتر رونمایی شده و دسترسی به این زیرساخت ابری را با سهولت بیشتری فراهم کرده است. به طوری که فعال‌سازی سرورهای گرافیکی با چند کلیک ساده از طریق این سایت میسر شده و توسعه‌دهندگان و کسب‌وکارها اکنون در کمترین زمان ممکن و با راحتی بیشتری می‌توانند به خدمات شهاب دسترسی داشته باشند. این زیرساخت قدرتمند مبتنی بر ابر با توانایی پردازشی بسیار بالا، می‌تواند مورد استفاده شرکت‌ها، توسعه‌دهندگان و متخصصان هوش مصنوعی قرار گیرد که نیاز به پردازنده‌های گرافیکی سریع و پیشرفته دارند.

قابل ذکر است،GPU های شهاب سرعتی شگفت‌انگیز در پردازش داده‌ها دارند و کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از این خدمت، دیگر نیازی به صرف هزینه‌های بالا برای استفاده از زیرساخت‌های ابری غیرقابل دسترس ندارند و می‌توانند انرژی و زمان خود را فقط بر پیشرفت کار خود متمرکز نمایند. علاوه‌ بر این، بهره‌گیری از شهاب، به سرمایه زیادی نیاز ندارد و به همین دلیل می‌توان توان مالی کسب‌وکارها را در جهت سودآوری بیشتر سرمایه‎گذاری کرد. با به‌کارگیری شهاب، امنیت اطلاعات کاربران نیز به طور کامل تأمین خواهد شد.

سرورهای قدرتمند گرافیکی و غیرگرافیکی با قابلیت انتخاب خدمات اختصاصی و مجازی

شبکه هوشمند ابری «شهاب»، در دو نوع سرورهای گرافیکی (GPU) و غیرگرافیکی (CPU) خدمات خود را ارائه کرده است. سرورهای گرافیکی شهاب با قدرت پردازشی بالا، به سرعت راه‌اندازی و متناسب با نیاز کسب‌وکارها سفارشی‌سازی می‌شوند؛ سرورهای غیرگرافیکی نیز امکان انجام محاسبات پیچیده را به کاربر می‌دهند و به‌کارگیری آن‌ها، می‌تواند موجب تحول کسب‌وکارها شود.

هر یک از این سرورها خدماتی به کاربر ارائه می‌دهند که در قالب بسته‌های طلایی، نقره‌ای و برنزی در دسترس است؛ کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان می‌توانند بر اساس نیاز پردازشی خود، نوع سخت‌افزار مورد نظرشان را از میان بسته‌های مذکور انتخاب کنند و به این ترتیب نیازی به پرداخت هزینه خدمات مازاد از نیاز نیست. همچنین امکان انتخاب نوع گرافیک نیز در سایت شهاب میسر شده است و توسعه‌دهندگان می‌توانند بنا به نیاز خود، از میان سه نوع گرافیک «NAVIDIA GEFORCE RTX 3090»، «NVIDIA TESLA V100» و «NVIDIA QUADRO RTX 8000» گزینه مورد نظر خود را انتخاب و در کم‌ترین زمان ممکن آن را فعال کنند و مورد استفاده قرار دهند.

همچنین هریک از سرورهای گرافیکی و غیرگرافیکی به دو صورت سرورهای مجازی و اختصاصی آماده خدمت‌رسانی‌اند و بدون نیاز به نگهداری سرورها در محل، می‌توان از قدرت پردازش آن بهره‌مند شد. با استفاده از این سرورها، کسب‌وکارها و توسعه‌دهندگان می‌توانند سرویس‌های هوش مصنوعی خود را به توان پردازشی بالایی مجهز کنند و پاسخگوی مشتریان خود باشند.

سرویس‎های ابری اختصاصی گرافیکی شهاب نیز پردازنده‌هایی قوی هستند که برای کسب‌وکارهایی که بر امنیت داده‌های خود تأکید دارند، طراحی شده‌اند. این سرورها مجهز به پردازنده‌های قدرتمند گرافیکی هستند و بهترین انتخاب برای پردازش داده‌های حجیم تصویری، صوتی، ویدئویی، متنی و عددی در یک محیط ایزوله به‌شمار می‌آیند.

شبکه هوشمند ابری «شهاب» همچنان در حال توسعه بر اساس آخرین دستاوردهای روز است و با رشد کسب‌و‌کار شما، این شبکه نیز هم‌گام با آن توسعه می‌یابد. این سرویس شاخصه‌هایی چون سرعت، امنیت و کسب سود را تأمین کرده، امکان بازیابی اطلاعات و امنیت بالا در حفاظت از داده‌ها را فراهم آورده و در هر زمان و مکانی قابل دسترس است. دسترسی آسان و راه‌اندازی سریع این سرویس تا حدی است که علاوه بر کسب‌وکارها، شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان حتی دانشجویانی که به سرور‌های قدرتمند برای انجام پروژه‌های خود نیاز دارند می‌توانند به راحتی از طریق سایت شهاب، GPU موردنظر خود را فعال کنند و از آن استفاده کنند. برای استفاده از این لینک وارد شوید:

ورود به پنل کاربری شهاب

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]