40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شتابدهنده های هوش مصنوعی ایران

شتابدهنده های هوش مصنوعی ایران

شتابدهنده هوش مصنوعی چیست؟

احتمالا بارها اصطلاح شتابدهنده را شنیده‌اید و شاید درباره این اصطلاح اطلاعاتی نیز داشته باشید. در این مقاله قصد داریم مروری داشته باشیم بر شتابدهنده‌های هوش مصنوعی ایران. اما شتابدهنده واقعا چیست؟

در حقیقت شتابدهنده‌ها AI accelerator به کمک استارتاپ‌ها و شرکت‌های نوپا می‌آیند تا روند رشد و بازدهی آن‌ها را سرعت بخشند. شتابدهنده‌ها عموما در دوره‌های آغاز فعالیت استارتاپ‌ها و کسب‌وکارهای نوپا به آن‌ها متصل می‌شوند و به توسعه و سودآوری آن‌ها سرعت می‌بخشند.

شتابندهنده‌های هوش مصنوعی به شرکت‌های نوپا کمک می‌کنند تا کمینه محصول مورد قبول خود را طراحی کنند و با موفقیت به بازار ارائه دهند و از سوی دیگر، به توسعه و پیشرفت بازار آن‌ها نیز کمک می‌کنند. در قبال سرمایه‌گذاری و امکاناتی که یک شتابدهنده هوش مصنوعی در اختیار استارتاپ می‌گذارد، بخشی از سهام آینده آن استارتاپ را از آن خود می‌کند.

یک شتابدهنده هوش مصنوعی معمولا برنامه‌هایی را برای رشد استارتاپ هوش مصنوعی ارائه می‌دهد که دارای محدودیت زمانی است. در این مدت زمان محدود، امکانات جانبی برای رشد استارتاپ از سوی شتابدهنده فراهم می‌شود؛ امکاناتی نظیر فضای رشد کسب‌وکار، تامین منابع مالی و سرمایه‌گذاری، تامین نیروی کار، تعیین مشتریان هدف و شناسایی آن‌ها و غیره.

شتابدهنده ها

شتابدهنده های هوش مصنوعی ایران

همتک

همتک

شتاب‌دهنده همتک، اولین شتاب‌دهنده هوش مصنوعی در ایران است که از سال ۱۳۹۸ کار خود را آغاز کرد. مشارکت در ایجاد شرکت‌های هوش مصنوعی و رشد کسب‌وکارهای این حوزه، از اهداف اصلی همتک است. پردازش عددی، هوش تجاری، اینترنت اشیاء، بینایی ماشین و چت‌بات، برخی از اولویت‌های موضوعی همتک هستند.

نیروان

nirvan

شتاب‌دهنده نیروان که در حوزه انرژی و هوش مصنوعی فعالیت دارد، با هدف فراهم آوردن فضایی پویا و کاربردی برای تیم‌ها در این حوزه در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد. این شتاب‌دهنده در آغاز همراهی با شرکت‌های نوپا مراحل منتورینگ، معرفی به سرمایه‌گذار و کارگاه آموزشی را اجرایی می‌‌کند.

نکسترا

nextra

شتاب‌دهنده نکسترا با ایجاد شبکه‌ای تخصصی متشکل از استارتاپ‌های حوزه شهر هوشمند، اینترنت اشیاء، امنیت سایبری، مخابرات و بلاکچین و با هدف کمک‌ به کسب‌وکارها در این حوزه در سال ۱۳۹۸ تأسیس شد. هرچند گفته شده ارزیابی و پذیرش ایده‌های نوآورانه در دیگر حوزه‌ها نیز در شتاب‌دهنده نکسترا امکان‌پذیر است.

اسمارت ایکس

smartix

شتاب‌دهنده اسمارت ‌ایکس که در زمینه سلامت و کشاورزی هوشمند فعالیت دارد، در سال ۱۳۹۹ تأسیس شد. این شتاب‌دهنده در زمینه‌های تجز‌‌‌یه‌وتحلیل کلان‌داده، بیمه و قیمت‌گذاری داروها، تصویربرداری و تشخیص بیماری، مزرعه‌‌های نسل آینده، رباتیک و پهپاد و داده‌‌های گیاهان و حیوانات با استفاده از هوش مصنوعی فعالیت دارد.

اینووان

inovan

اینووان شتاب‌دهنده‌ای در حوزه‌های هوش مصنوعی و کلان‌داده است که با هدف کاهش ریسک راه‌اندازی کسب‌وکارهای فناورانه هوش مصنوعی، فعالیت دارد. اولویت‌های موضوعی این شتاب‌دهنده، سرویس‌‌های هوش مصنوعی در حوزه رسانه‌‌های برخط، پایش، داده‌کاوی و فرآوری داده‌‌های رسانه‌‌های دیجیتال و نیز سرویس‌‌های رصدی و ارزش افزوده برای دیجیتال مارکتینگ هستند.

ستاک شریف

sharif

شتاب‌دهنده ستاک شریف که با هدف حمایت از ایده‌ها و پروژه‌های ‌فارغ‌التحصیلان و دانشجویان دانشگاه شریف در سال ۱۳۹۳ تأسیس شد، هم‌اکنون حامی استارتاپ‌هایی در حوزه‌های فناوری اطلاعات، فنی و مهندسی و سخت‌افزار است. اختصاص سرمایه و امکان دسترسی به شبکه سرمایه‌گذاران جزو امتیازات ستاک شریف برای تیم‌های ایده‌پرداز است.

اکسیژن

oxygen

شتاب‌دهنده اکسیژن که از سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز کرد، حامی استارتاپ‌های فعال در حوزه اینترنت اشیاء است. این شتاب‌دهنده به‌عنوان یک عامل ارتباطی میان دانشگاه و اکوسیستم کسب‌وکار عمل می‌کند. مدل شتاب‌دهی اکسیژن با همتایان خود متفاوت است و با درک نیاز تیم‌ها فرایند شتاب‌دهی‌اش را برنامه‌ریزی می‌کند.

فینووا

finova

شتاب‌دهنده فینووا که یکی از شرکت‌های شتاب‌دهنده در حوزه فناوری هوش مصنوعی و فینتک است، از سال ۱۳۹۴ کار خود را آغاز کرد. کسب‌وکار‌های فناورمحوری همچون هوش مصنوعی، هوش تجاری، سرویس‌های تجزیه و تحلیل، سرویس‌های ابری، بلاکچین و فینتک می‌توانند درخواست شتاب‌دهی خود را برای فینووا ارسال نمایند.

اکسل

شتاب‌دهنده اکسل که بر حوزه‌های گردشگری، فینتک، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، اینترنت اشیاء و بازی متمرکز شده، در سال ۱۳۹۵ تأسیس شد و مرکز شتاب‌دهی خود را در استان‌های اصفهان، گیلان و قزوین بنا نهاد. اکسل در حال حاضر، خدماتش را در زمینه شبکه‌سازی، تأمین سرمایه و آموزش ارائه می‌دهد.

لیست شتابدهنده های هوش مصنوعی ایران به اختصار

 

عنوانتوضیحاتمدیر عاملشهر

همتک

شتابدهنده تخصصی هوش مصنوعی

سید مهدی خلیق‌رضوی

تهران

نیروان

شتابدهنده انرژی و هوش مصنوعی

علی شفیعی

تهران

نکسترا

شتابدهنده تخصصی در حوزه‌های شهر هوشمند، اینترنت اشیا، امنیت و شبکه

آصف کریمی

تهران

اسمارت ایکس

شتابدهنده فعال در زمینه سلامت و کشاورزی هوشمند

تهران

اینوان

شتابدهنده استارتاپ‌های حوزه‌های هوش مصنوعی و کلان داده

تهران

ستاک شریف

شتابدهنده دانشگاه شریف که حامی استارتاپ‌هایی است که حداقل ۵۰ درصد از بنیان‌گذاران آن دانشجو یا فارغ‌التحصیل شریف هستند.

حامد شریفی

تهران

اکسیژن

شتابدهنده تخصصی حوزه اینترنت اشیا

امیرحسین خان‌احمدی

تهران

فینوا

شتابدهنده تخصصی حوزه فینتک

علی بدیعی

تهران

اکسل

شتابدهنده عمومی در حوزه‌های گردشگری، فینتک، واقعیت مجازی، واقعیت افزوده، اینترنت اشیا، بازی و ارزش افزوده.

ایمان زرین‌عضو

تهران، رشت، اصفهان، قزوین

در این لیست، تعدادی از مهم‌ترین شتابدهنده‌های هوش مصنوعی در ایران را به صورت کلی مرور کردیم. اما همانطور که متوجه شدید، این لیست هنوز کامل نیست و با همراهی شما کامل می‌شود. بنابراین، اگر کسب‌و‌کار شما نیز از مجموعه شتابدهنده‌های هوش مصنوعی ایران است یا این شتابدهنده‌ها را به هر طریقی می‌شناسید، در بخش کامنت‌های همین پست برای تحریریه هوشیو یادداشت بگذارید.

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]