40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شرط‌بندی ۱۵۶ میلیارد دلاری «وارن بافت» روی هوش مصنوعی

شرط‌بندی ۱۵۶ میلیارد دلاری «وارن بافت» روی هوش مصنوعی

وارن بافت یک بازرگان، سرمایه‌دار و ثروتمند آمریکایی است که در حال حاضر، رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت «برکشایر هاتاوی»، یکی از بزرگ‌ترین و موفق‌ترین شرکت‌های هلدینگ جهان، است. او همچنین با دارایی خالص ۱۰۴ میلیارد دلار تا مارس ۲۰۲۳، به‌عنوان یکی از ثروتمندترین افراد جهان نیز شناخته می‌شود.

البته او به دلیل فلسفه سرمایه‌گذاری ارزشی و تلاش‌های بشردوستانه‌اش نیز شناخته می‌شود و متعهد شده که ۹۹ درصد از ثروت خود را به اهداف مختلف ببخشد. او همچنین مدال آزادی ریاست جمهوری را، توسط باراک اوباما در سال ۲۰۱۱ دریافت کرده است.

گفته می‌شود او بیش از ۱۵۶ میلیارد دلار روی ۲ سهام مرتبط با هوش مصنوعی، سرمایه‌گذاری کرده است که به نوع خود این شکلی از شرط‌بندی، در اندازه کلان، به‌حساب می‌آید.

قمار وارن بافت روی هوش مصنوعی

بافت اعتراف می‌کند که هوش مصنوعی را درک نمی‌کند، ولی می‌خواهد از این فناوری سود زیادی ببرد. او مربی و مشاوری به نام «بن گراهام» دارد، که سرمایه‌گذاری هوشمند است و یکی از معتبرترین کتاب‌های سرمایه‌گذاری تمام دوران را نیز نوشته است. وارن بافت را «اوراکل از اوماها» نیز صدا می‌زنند، به‌طورکلی، اوراکل به شخص یا اشخاصی گفته می‌شود که مانند پیشگویان باستانی، مشاوره یا پیش‌بینی‌های خردمندانه، عاقلانه و روشن‌فکرانه ارائه می‌دهند و از مهم‌ترین کارهای آنها پیش‌بینی آینده، با الهام از خدایان باستانی است.

حال این «پیشگوی اوماهایی» به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران و سرمایه‌داران هوش مصنوعی جهان، رتبه‌بندی می‌شود و بیش از ۱۵۶ میلیارد دلار روی ۲ سهام برتر هوش مصنوعی شرط‌بندی کرده است.

شرط‌بندی‌های بزرگ هوش مصنوعی بافت

احتمالاً حدس زدن اینکه کدام سهام بزرگ‌ترین شرط‌بندی بافت درزمینه هوش مصنوعی را نشان می‌دهد، دشوار نیست. برکشایر هاتاوی، نزدیک به ۱۵۵٫۵ میلیارد دلار از سهام اپل را در اختیار دارد؛ ازجمله سهامی در مدیریت دارایی نیوانگلند، شعبه برکشایر.

برکشایر همچنین سهام قابل‌توجهی در آمازون نیز دارد که ارزش آن در حال حاضر بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار است. اپل و آمازون باهم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۵۶ میلیارد دلار را منعکس می‌کنند و این سرمایه بسیار بزرگی است. اما ازنظر فنی، بافت خیلی بیشتر از این‌ها روی هوش مصنوعی سرمایه‌گذاری کرده است، زیرا بسیاری از شرکت‌های موجود در مجموعه برکشایر که از قبل برای بافت بوده‌اند نیز، از فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در عملیات‌های گوناگون خود استفاده می‌کنند. بااین‌حال، اپل و آمازون به‌ویژه به دلیل پیشروی در هوش مصنوعی متمایز هستند.

Warren Buffett

با توجه به تحولات اخیر درزمینه پردازش زبان طبیعی و پردازش گفتار، اپل ممکن است درحال برنامه‌ریزی روی محصولات مبتنی بر این فناوری‌ها باشد و بخواهد چت‌باتی پیشرفته که هم با صوت و هم با تایپ کار می‌کند را به بازار ارائه دهد. در همین راستا، مدیرعامل شرکت «تیم کوک» در کنفرانس سه ماهه اولِ اپل، در ماه فوریه گفت: «هوش مصنوعی بر هر محصول و خدماتی که ما داریم تأثیر می‌گذارد.»

از سوی دیگر، آمازون اخیراً در دنیای هوش مصنوعی موج جدیدی ایجاد کرده است. ماه گذشته، این شرکت با راه‌اندازی Bedrock، بمبی را به مسابقه جهانی هوش مصنوعی وارد کرده است. این سرویس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، مشتریان را قادر می‌سازد تا به‌سرعت برنامه‌های هوش مصنوعی موردنظرشان را با استفاده از مدل‌های بنیادی FM بسازند و مقیاس‌گذاری کنند. این مدل‌های FM که مدل‌های شگفت‌انگیزی نیز هستند، از قبل بر روی مقادیر عظیمی از داده آموزش‌دیده‌اند.

Bedrock از FMهای خود آمازون، مانند AI21 Labs، Anthropic و Stability AI پشتیبانی می‌کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]