40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 شرکا و سرمایه‌گذاران ChatGPT چگونه از آن بهره می‌برند؟

شرکا و سرمایه‌گذاران ChatGPT چگونه از آن بهره می‌برند؟

به‌راستی ChatGPT چه کمکی به شرکت‌ها می‌تواند بکند و شرکای جدید آن چگونه از این فناوری جدید بهره می‌برند؟ از ChatGPT می‌توان برای کارهایی مثل «صرفه‌جویی در زمان مستندسازی» و «نوشتن دستورات تغییر در برنامه‌نویسی» برای شتاب در پاسخ به یک مشکل امنیتی (مخصوصا یافتن مشکلات امنیتی شبکه) استفاده کرد. در همین راستا شرکای جدید با انواع مدل‌های کسب‌وکار، این ابزار هوش مصنوعی مولد و فناوری پشت آن را پذیرفته‌اند و امتحان می‌کنند.

در ماهی که گذشت ۸ شرکت سرشناس در جهان فناوری‌های دیجیتال، با نام‌های VCPI ،Sourcepass ،Net Friends ،Accenture ،SADA ،Novacoast ،ProArch و Netrix به‌عنوان شریک و سرمایه‌گذار جدید به جی‌پی‌تی پیوستند. کارمندان این شرکت‌ها و سایر کسب‌وکارها که این روزها به شرکای جدید چت جی‌پی‌تی تبدیل‌شده‌اند، در روزهای اخیر در مورد مزایا، معایب و پتانسیل ChatGPT و مدل زبان بزرگ ترانسفورماتور از پیش آموزش دیده GPT بسیار صحبت کرده‌اند. چرا که این فناوری جادویی می‌تواند بسیار سودآور باشد؛ نرم‌افزار قدرت‌مندی که می‌تواند هر محتوای نوشتاری که کاربر از آن درخواست می‌کند را تولید کند. حال این محتوای نوشتاری می‌تواند، ترانه، شعر، داستان، کدهای یک برنامه هوش مصنوعی و یا حتی الگوریتم باشد.

بر اساس پژوهش‌های شرکت بانکداری UBS و گزارشی که CBS در این‌باره ارائه کرده است، ChatGPT اکنون با ۱۰۰ میلیون کاربرِ ماهانه، به‌عنوان سریع‌ترین برنامه در حال رشد در تاریخ شناخته می‌شود. این درحالی است که برای مقایسه، اینستاگرام بیش از دو سال طول کشید تا به این عدد برسد، در همین‌حال TikTok نه ماه و گوگل‌ترنزلیت بیش از شش سال طول کشید.

:      شرکا و سرمایه‌گذاران ChatGPT

به‌یاد داشته‌باشیم که ChatGPT توسط OpenAI ایجاد شد که میلیاردها دلار سرمایه‌ از مایکروسافت دریافت‌کرده است. این ابرشرکت در سال ۲۰۱۵ توسط سام آلتمن (رئیس سابق Y Combinator) تأسیس شد؛ بعد از آن کسانی مانند ایلان ماسک، پیتر تیل و رید هافمن (یکی از بنیانگذاران لینکدین)، جسیکا لیوینگستون (بنیانگذار Y Combinator)، شرکت برون سپاری فناوری اطلاعات Infosys و Amazon Web Services، نیز به‌عنوان بنیان‌گذار و سرمایه‌گذار به این شرکت پیوستند.

نکته مهمی که درباره چت جی‌پی‌تی همواره مطرح می‌شود، این است که آیا فرصت درآمد با ChatGPT و GPT می‌تواند بر هزینه‌های محاسبه اضافی غلبه کند یا خیر. جواب این پرسش در حال حاضر خیر است. چراکه بر اساس گزارش‌های تازه‌ای که شرکت سرمایه‌گذاری «مورگان استنلی» ارائه کرده است، پرس‌وجوهای زبان طبیعی می‌توانند پنج برابر ظرفیت محاسباتی یک جستار معمولی هزینه داشته باشند. این افزایش هزینه چنان است که «مورگان استنلی» پیش‌بینی می‌کند، اگر گوگل ۱۰ درصد از پاسخ‌های جستجوهای روزانه‌اش را با یک برنامه پردازش زبان طبیعی ۵۰ کلمه‌ای ارائه دهد، هزینه عملیاتی اضافی گوگل برای سال «۲۰۲۴» ۱.۲ میلیارد دلار خواهد بود.

در همین‌حال گزارش جداگانه‌ای که مورگان استنلی برای مایکروسافت نوشته است، این حقیقت را بیان می‌کند که با فرض سهم ۳ درصدی بینگ از بازار و هر پرس‌وجوی بینگ که از طریق GPT انجام می‌شود، هزینه کل ادغام GPT در موتور جستجوی آن بین ۶۰۰ میلیون تا ۱ میلیارد دلار در سال است.

استفان ایتینگ، مدیر عملیات فروش در VCPI می‌گوید، از ChatGPT برای نوشتن و بازنویسی منشور پروژه‌هایش استفاده کرده است. او با این برنامه متن‌های سفارشات، راهنمای کاربری و حتی یک اسکریپت برنامه برای برنامه مدیریت پیکربندی و اتوماسیون وظایف مایکروسافت PowerShell نوشته است.

ایتینگ می‌گوید: «این برنامه ساعت‌های بی‌پایانی برای من صرفه‌جویی کرده‌ است. و از این تجربه یاد گرفتم که هر چه بیشتر با آن مکالمه داشته باشید، واقعاً نتیجه بهتری می‌گیرید. البته متن‌ها صددرصد کامل نبودند اما ۷۰ درصد از کار من را تنها در ۴۵ ثانیه انجام داد. که عالی است.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]