40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

امضای تفاهم‌نامه همکاری برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

با اجرای قانون جهش تولید، نقش فعالان دانش‌بنیان و نوآور در وزارتخانه‌ها بیشتر خواهد شد. به گزارش هوشیو به نقل از خبرگزاری آریا، از آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت اقتصاد و دارایی، توسط معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری و وزیر اقتصاد و دارایی، رونمایی شد. در این مراسم سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی حضور داشتند و برنامه‌های خود برای حمایت از تولید دانش‌بنیان را مطرح کردند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری در این مراسم گفت: «آیین‌نامه‌های جهش تولید دانش‌بنیان، مواردی ضروری در توسعه این حوزه محسوب می‌شوند و باید اجرایی شوند. قانون‌های متناسب با جهش تولید در این آیین نامه وجود دارد که متناسب با نقش هر وزارتخانه دستورالعمل‌های لازم برای اجرای آن‌ها تدوین شده است.»

ستاری با اشاره به نقش کلیدی وزارت امور اقتصادی و دارایی در توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و حمایت از آن‌ها افزود: «ازدغدغه‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، مسائل مالی، بیمه و مالیات هستند که با حمایت وزارت اقتصاد و عملی شدن قانون جهش تولید دانش‌بنیان امکان تسهیل آن‌ها و توسعه زیست‌بوم فناوری، محقق خواهد شد.»

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این مراسم با ترسیم چشم‌انداز اقتصاد ایران در مسیر دانش‌بنیان شدن، گفت: «برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان تاکنون معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تلاش زیادی کرده است اما در ادامه مسیر، باید وزارتخانه‌های تولیدمحور نیز نقش داشته باشند. برای تحقق این حمایت نیاز هست تخصیص اعتبار به این شرکت‌ها را افزایش دهیم تا توان سرمایه‌گذاری داشته باشند؛ همچنین در حوزه‌هایی چون مقررات‌زدایی، در دسترس قرار دادن بازار بزرگ وزارتخانه‌ها برای خرید محصولات و خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، تسهیل‌گری و غیره باید حمایت بیشتری از این شرکت‌ها صورت بگیرد.»

خاندوزی ادامه داد: «دستور کار ما برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، از بین بردن موانع رشد اقتصادی آن‌هاست و تصمیم داریم حتی از کسب‌وکارهای کوچک در این حوزه حمایت کنیم تا تبدیل به شرکت‌های بزرگ شوند.»

سید محسن دهنوی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز با حمایت از این طرح گفت: «قوه مقننه آمادگی دارد در اجرای مفاد قانونی، حامی شرکت‌های دانش‌بنیان باشد و مجلس می‌تواند مفاد تسهیل‌گری‌های قانونی را به صورت طرح‌های اولویت‌دار در دستور کار قرار دهد.»

وی همچنین با اشاره به نقش وزارت اقتصاد و دارایی در توسعه زیست بوم فناوری گفت: «بند ص تبصره ۶ قانون بودجه، امکانات زیادی برای توسعه پایدار کشور مطرح کره است. در این بند مسئولیت توسعه اقتصادی با وزارت اقتصاد است.»

این رویداد منجر به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت اقتصاد و دارایی شد. طبق این تفاهم‌نامه از این پس، وزارت اقتصاد و دارایی، نقشی فعال در توسعه زیست‌بوم دانش‌بنیان کشور خواهد داشت. هدف از این تفاهم نامه توسعه تقاضا و ایجاد بازار داخلی برای محصولات فناورانه شرکت‌های دانش بنیان است. حمایت از این شرکت‌ها در جهت توسعه اقتصاد دیجیتال نیز در دستور کار قرار دارد و وزارت امور اقتصادی و دارایی مطابق با مفاد آیین‌نامه موحب تسهیل اجرای پروژه‌های پیشران در حوزه تأمین مالی، مالیات، گمرک و سایر سازمان‌های تابع وزارت امور اقتصادی و دارایی خواهد شد.

نهادهای مربوطه موظفند طی مدت سه ماه از ابلاغ این آیین‌نامه، به تعیین پروژه‌های پیشران اقتصادی، متناسب با اولویت‌هایی مانند اشتغال‌زایی، رشد اقتصادی و غیره بپردازند. معاونت علمی و فناوری رییس‌جمهوری نیز با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت با شناسایی بخش‌های اقتصادی کشور که نیاز به توسعه در حوزه فناوری دارند، می‌تواند از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به منظور رفع این نیازها بهره ببرد.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]