پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 دعوت به هم‌اندیشی وزارت بهداشت از شرکت‌های فعال در حوزه سلامت الکترونیک

دعوت به هم‌اندیشی وزارت بهداشت از شرکت‌های فعال در حوزه سلامت الکترونیک

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به گزارش تحریریه هوشیو و به نقل از خبرگزاری ایمنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان با هدف شناسایی راه‌های توسعه هوش مصنوعی در کشور، خاصه در بخش سلامت و تحقق بسترها و مکانیزم‌های دیجیتالی در اداره امور حوزه سلامت، از شرکت‌های دانش‌بنیان کشورمان دعوت کرد تا در این زمینه به هم‌اندیشی بپردازند.

به گفته علی شریفی زارچی، سرپرست مرکز مدیریت آمار و فناوری اطلاعات و رئیس کمیته سلامت دیجیتال وزارت بهداشت، امروزه فناوری‌های بسیاری وجود دارد که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها روندهای اداری، نسخه‌نویسی، دریافت دارو و بسیاری از امور درمانی را دیجیتالی کرد. با این اقدام، می‌توان در بسیاری از هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده، واسطه‌های گوناگون را حذف نموده و با افزایش بهره‌وری، زمینه‌های بسیاری را برای پیوند هر چه بیشتر فناوری‌های نوظهور نظیر هوش مصنوعی به حوزه سلامت را فراهم کرد.

سلامت

این مقام مسئول با توجه اهمیت روزافزون هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور در کشورمان، از تمامی استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان ایران درخواست کرد تا با یکدیگر و نیز با این سازمان مسئول به هم‌اندیشی بپردازند. تا به امروز از فناوری‌هایی نظیر محاسبات ابری، هوش مصنوعی و امضای دیجیتال در حوزه سلامت استفاده شده و تأثیرات موفقی نیز در این حوزه ایجاد کرده است. اما برای توسعه این مسیر و هوشمندسازی هر چه بیشتر فرایندهای حوزه سلامت، نیاز است تا کنشگران فعال در این زمینه با یکدیگر هم‌اندیشی داشته باشند.

علی شریفی زارچی همچنین اشاره داشت که در کشور ظرفیت‌های بزرگی برای توسعه فناوری‌های دیجیتالی وجود دارد؛ بنابراین یکی از اهداف منظور شده در این هم‌اندیشی و نیز برنامه‌هایی شبیه به این، بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و فنی کشور است. در حال حاضر ایران از منظر تولید دانش در حوزه هوش مصنوعی و فناوری‌های نوظهور رتبه بسیار ارزشمندی در جهان دارد. اما متأسفانه هنوز نتوانسته‌ایم این دستاوردهای نظری را به نحو مطلوبی به کار ببندیم و فرایندهای حوزه سلامت را هوشمندسازی کنیم. در همین راستا، نیاز به هم‌اندیشی بیشتر بین استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های دانش‌بنیان و نهادهای متولی در این زمینه وجود دارد تا بتوانیم علوم تولید شده خودمان را به کار ببندیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]