40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 هوش مصنوعی افراد مشکوک را شناسایی می‌کند

هوش مصنوعی افراد مشکوک را شناسایی می‌کند

اخیراً نتیجه تحقیقات انجام‌گرفته در خصوص بینایی ماشین نشان داده است که بینایی ماشین می‌تواند در 24 ساعت شبانه‌روز، برخی از رفتارهای مشکوک افراد را کنترل کند. برخلاف روش‌های دیگر مانند استفاده از حسگرها، بینایی کامپیوتری حتی قادر است رفتار انسان‌ها را پیش‌بینی نماید. Vision Analytics برای این کار، راه‌حل‌هایی دارد.

برای مثال، یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در صنعت کامیون اروپا سرقت سوخت است که سالانه میلیون‌ها یورو به این بخش، ضرر می‌رساند. Vision Analytics به وسیله بینایی ماشین از طریق یک دوربین نصب‌شده در کامیون‌ها، تقریباً بلافاصله می‌تواند رفتارهای مشکوک را تشخیص دهد و از طریق یک اپلیکیشن، هشداری را برای راننده و شرکت مسئول ارسال کند.

برای این کار، یک شبکه عصبی آموزش داده شده است که به وسیله هزاران تصویر واقعی جمع‌آوری‌شده و از طریق داده‌های مصنوعی از شبیه‌سازی‌های سه‌بعدی، می‌تواند با دقت زیادی چنین رفتارهای مشکوکی را شناسایی کند.

افراد مشکوک

همچنین از یکی از مشتریان مهم Vision Analytics در بخش سلامت، تجهیزات پزشکی مختلفی با ارزش بالا سرقت شد. جالب این است که در اسناد ضبط‌شده مشتری، مجرمان مظنون از همین الگو پیروی می‌کردند: آن‌ها سعی می‌کردند صورت خود را با کلاه بپوشانند یا کوله‌پشتی، کیف یا چمدانی را حمل می‌کردند که به آن‌ها اجازه می‌داد شیء مورد سرقت را در آن پنهان کنند. در اینجا بود که یک هوش مصنوعی با قابلیت تشخیص این اشیاء و نیز تشخیص افرادی که صورتشان را با کلاه پوشانده بودند، به آن‌ها پیشنهاد شد.

خوشبختانه از زمانی که این راه‌حل به اجرا درآمد، سرقت تجهیزات پزشکی به طور کامل کاهش یافته است، زیرا برخلاف سایر راه‌حل‌های مبتنی بر حسگرها، بینایی ماشین این امکان را دارد که حتی قبل از انجام سرقت، هشدارها را به بخش امنیتی ارسال کند.

در واقع Vision Analytics ضمن ارائه این گونه راه‌حل‌ها قادر است هوش مصنوعی بسیار دقیقی را آموزش دهد و این امکان فراهم می‌گردد که امنیت هر محیطی افزایش یابد. به همین منظور، حتی نیازی نیست که بیش از چند تصویر برای تولید داده‌های مصنوعی برای آموزش شبکه عصبی ارائه شود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]