40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 استفاده از «کلمات»؛ شیوه جدید هوش مصنوعی برای شکست سرطان

استفاده از «کلمات»؛ شیوه جدید هوش مصنوعی برای شکست سرطان

هوش مصنوعی «کلماتی» را ابداع کرده که به سلول‌ها دستور می‌دهد سرطان را از بین ببرند. این شیوه شامل کتابخانه مجازی‌ از «جملات دستوری» است که سلول‌های ایمنی مهندسی‌شده خاص را، برای شناسایی و حذف سلول‌های سرطانی هدایت می‌کند.

به‌گزارش هوشیو، هوش مصنوعی می‌تواند به دانشمندان در کشتن سلول‌های سرطانی از طریق روشی جدید کمک کند. یک مدل پیش‌بینی که توسط دانشمندان دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو (UCSF) و تحقیقات IBM ایجاد شده، محققان را قادر می‌سازد تا سلول‌های سرطانی را مورد هدف قرار داده و به آنها دستور مرگ دهند و در‌نتیجه سرطان را از بدن حذف کنند. هوش مصنوعی می‌تواند برای شناسایی سلول‌های سرطانی و سپس ارائه دستورالعمل‌های خاص به آنها استفاده شود. از این شیوه می‌توان برای کشتن سلول‌های سرطانی، بدون آسیب‌رساندن به سایر سلول‌های سالم استفاده کرد. این شیوه همچنین می‌تواند ابزار قدرتمندی در مبارزه با سرطان باشد و روش مبارزه با سرطان را در آینده متحول کند.

هوش مصنوعی برای شکست سرطان

این تحقیق اخیراً در مجله Science منتشر شده و اولین‌بار است که چنین تکنیک‌هایی برای از بین بردن سلول‌های سرطانی استفاده می‌شود.

تکنیک‌های محاسباتی پیشرفته به‌منظور شناسایی عناصر طبیعی یا مصنوعی استفاده می‌شوند که می‌توانند در یک سلول گنجانده شده و قابلیت‌های لازم برای پاسخ به بیماری‌های پیچیده را به سلول بدهد. از این تکنیک می‌توان برای پاسخگویی به بیماری‌های پیچیده، درک بهتر نحوه عملکرد بیماری‌ها و توسعه درمان‌هایی به‌منظور مبارزه با آن‌ها استفاده کرد.

این مطالعه توسط وندل لیم، مدیر مؤسسه طراحی سلولی UCSF انجام شد. او معتقد است که این توسعه تحول بسیار‌مهمی در زمینه  رشته زیست‌شناسی و پزشکی رقم خواهد زد. لیم افزود: «از این طریق دانشمندان قادر خواهند بود نحوه رفتار و واکنش سلول‌ها را پیش‌بینی کنند. این امر ایجاد درمان‌های جدید برای بیماری‌ها را آسان‌تر می‌کند و به بهبود سرعت و اثربخشی درمان برای بسیاری از مشکلات سلامتی کمک می‌کند.»

سلول‌های CAR-T، نوعی از سلول‌های مهندسی‌شده هستند که برای هدف قرار دادن و از‌بین‌بردن سلول‌های سرطانی طراحی شده‌اند. مشکل این‌جاست که آنها می‌توانند در‌حین انجام کار خود استراحت کنند و به سلول‌های سرطانی اجازه ‌دهند تا دوباره رشد کنند. این تیم راهی برای ترکیب عناصر مختلف پیدا کرده که سلول‌های CAR-T را تشویق می‌کند بدون وقفه به کار خود ادامه دهند، و به آن‌ها اجازه می‌دهد کار کشتن سلول‌های سرطانی را به پایان برسانند.

محققان اخیراً کتابخانه‌ای نزدیک به ۲۴۰۰ جمله دستوری ایجاد کرده‌اند که به‌طور تصادفی ترکیب شده‌اند. آنها صدها مورد از این جملات را در سلول‌های T آزمایش کردند، تا ببینند چقدر در مبارزه با سرطان خون موثر هستند. به‌عبارت‌دیگر، محققان می‌خواستند دریابند که آیا جملات دستوری می‌توانند سلول‌های سرطان خون را از بین ببرند و از گسترش بیماری جلوگیری کنند.

دانیلز گفته، آن‌ها برخی از کلمات یک جمله را به‌منظور ایجاد یک جمله جدید با دستورالعمل‌هایی برای سلول‌های T تغییر دادند. جمله جدید به سلول‌های T می‌گفت که از شر هر سلول سرطانی خلاص شوند و تا پایان کار به تلاش ادامه دهند. نتیجه این بود که سلول‌های T با موفقیت و بدون توقف سلول‌های سرطانی را از بین بردند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]