40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 صرفه‌جویی پنج ساعت کار در هفته، با کمک هوش مصنوعی مولد

صرفه‌جویی پنج ساعت کار در هفته، با کمک هوش مصنوعی مولد

یک نظرسنجی جدید که توسط پژوهشگران غربی انجام‌شده است، نشان می‌دهد که بازاریابان و کارمندان بخش مارکتینگ و تبلیغات، بر این باورند که هوش مصنوعی مولد، به‌عنوان یک «برگ برنده» می‌تواند بازی را تغییر دهد و حدود پنج ساعت از کار در هفته را برای آنها صرفه‌جویی کند؛ صرفه‌جویی که در مقیاس یک سال و با فرض روزهای کاری هشت ساعت، بیشتر از یک ماه در سال خواهد بود.

این شرکت‌ها به‌عنوان بخشی از پژوهش‌های برنامه Generative AI Snapshot خود در ماه می، از حدود هزار بازاریاب و کارمند بخش مارکتینگ تمام‌وقت خود در ایالات‌متحده، بریتانیا و استرالیا نظرسنجی کرده‌اند. نتایج نشان می‌دهد که بیشتر بازاریابان، نسبت به این فناوری خوش‌بین هستند و بسیاری از آنها قبلاً از آن در جریان کاری خود استفاده می‌کنند.

صرفه‌جویی در کار با کمک هوش مصنوعی مولد

بیش از ۷۵ ٪ کارمندان از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند

از ۱۰۲۹ کارمند تمام‌وقت در بخش مارکتینگ که این آزمایش روی آن‌ها انجام‌شده است، ۵۱ درصد گفتند که در حال حاضر، از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند؛ یا حداقل در حال آزمایش توانایی‌های آن در محل کار هستند. این در حالی است که ۲۲ درصد دیگر گفته‌اند که نه‌تنها از آن استفاده می‌کنند، بلکه قصد دارند خیلی زود آن را وارد نیروی کار تیم خود کنند. اکثر آنها می‌گویند که مزایای کلی این فناوری، آن است که از کارهای بیهوده را از دوش کارمندان برمی‌دارد و به همین خاطر، فرصت بیشتر برای تمرکز روی کارهای استراتژیک و افزایش بهره‌وری آن‌ها فراهم می‌کند.

در میان افرادی که در حال حاضر از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌کنند، محبوب‌ترین مورداستفاده، ایجاد محتوای اولیه و نوشتن متن‌های تبلیغاتی برای کپی‌رایتینگ و بازاریابی است، به‌طوری‌که ۷۶ درصد این وظایف را با برنامه‌های مولد مبتنی بر پردازش زبان طبیعی مانند ChatGPT انجام می‌دهند.

موارد محبوب بعدی که در این زمینه از هوش مصنوعی مولد استفاده می‌شود، به ترتیب به شرح زیر است:

•          تفکر خلاق (۷۱%)

•          تجزیه‌وتحلیل داده‌های بازار (۶۳%)

•          تولید عکس‌ها و نگاره‌های خلاق (۶۲%)

به‌طور گسترده‌تر، مدیران و کارمندان بخش مارکتینگ که موردبررسی قرارگرفته‌اند، گفته‌اند که انتظار می‌رود هوش مصنوعی مولد، در آینده به انجام وظایف متعددی در شغل آنها کمک کند. وظایفی که از «ایجاد گروه‌هایی برای کمپین‌های بازاریابی» شروع می‌شوند و با تولید «برنامه‌های آن کمپین‌ها»، «برنامه‌های سفر»، پیشرفت به سمت «شخصی‌سازی محتوا»، «انجام کارهای خلاقانه» و ساخت و بهینه‌سازی «استراتژی‌های سئو» ادامه میابند.

در این راستا، استفان هاموند، مدیر بازاریابی و تبلیغات کارفرما در شرکت Salesforce، در بیانیه‌ای می‌گوید: «هوش مصنوعی مولد این پتانسیل را دارد که با ایجاد کمپین‌های شخصی‌سازی‌شده، خودکار و مؤثرتر، با شتابی بسیار بالا و در مقیاسی بسیار بزرگ‌تر، نحوه ارتباط کارمندانِ بخش مارکتینگ با مشتریان خود را تغییر دهد.»

در همین حال ۵۸ درصد از پاسخ‌دهندگان دیگر نیز گفته‌اند که این فناوری همچنین می‌تواند به تجزیه‌وتحلیل داده‌های عملکرد یک کمپین نیز کمک کند.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]