40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 طراحی ایده‌ها از طریق لمس اشیا فیزیکی با کمک کیت جدید Promptac

طراحی ایده‌ها از طریق لمس اشیا فیزیکی با کمک کیت جدید Promptac

یک کیت طراحی جدید به نام Promptac ساخته شده که به طراحان اجازه می‌دهد تا ایده‌های خود را به جای استفاده صرف از کلمات با استفاده از اشیاء فیزیکی به اشتراک بگذارند. این کیت دارای شش شیء حساس به لمس است که می‌توان از آنها برای کنترل یک مدل هوش مصنوعی استفاده کرد و فریند طراحی را بصری‌تر ساخت. Promptac قرار است انقلابی در نحوه تعامل طراحان با رایانه‌ها و انتقال ایده‌های‌شان ایجاد نماید.

به گزارش هوشیو، استفاده از هوش مصنوعی مولد برای طراحان کار ساده‌ای نیست، اما این کیت که به تازگی اختراع شده می‌تواند، استفاده از هوش مصنوعی مولد را برای آن‌ها آسانتر سازد.

یک موضوع نگران‌کننده در طراحی با هوش مصنوعی وجود دارد. شما یک درخواست را تایپ می‌کنید و هوش مصنوعی بر اساس آن درخواست یک تصویر به شما تحویل می‌دهد، درخواست دیگری تایپ می‌کنید و باز هم  تصویر دیگری تحویل می‌گیرید. در حالی که، در این فرایند ارائه درخواست و دریافت پاسخ هیچ‌گونه تعامل واقعی صورت نمی‌پذیرد و تنها شامل ارتباط از طریق یک صفحه نمایش و یک صفحه کلید، بدون هیچ‌گونه ارتباطی با دنیای واقعی است. اما اگر ما می‌توانستیم، به جای تایپ کردن روی صفحه کلید اشیاء واقعی را به هوش مصنوعی دستکاری کنیم، آنگاه به‌صورت بالقوه هوش مصنوعی تعاملی‌تر خواهیم داشت.

Promptac، یک کیت طراحی است که به طراحان اجازه می‌دهد ایده‌های خود را نه‌تنها با کلمات، بلکه به روشی عملی‌تر و با استفاده از اشیایی که می‌توانند در دست بگیرند، به اشتراک بگذارند. این کیت شامل شش شی کوچک است که می‌توان آنها را در دست نگه داشت و به‌عنوان ورودی‌های لمسی برای کنترل مدل هوش مصنوعی از آنها استفاده کرد. در واقع این اجسام ورودی‌های لمسی هستند، به این معنی که می‌توانند به لمس پاسخ دهند و به کاربر اجازه می‌دهند مدل هوش مصنوعی را با دستان خود کنترل نماید. اساساً، Promptac یک راه جدید و شهودی‌تر برای طراحان فراهم می‌کند تا با کمک این اشیا، ایده‌های خود را به رایانه منتقل نمایند.

هر شی قرار گرفته در کیت Promptac دارای حسگر متفاوتی در درون خود است. به عنوان مثال یکی از این اجسام شبیه انگشتدونه یا ابزار قطره چکان فتوشاپ است و از آن برای انتخاب رنگ یا ماده برای مدل هوش مصنوعی استفاده می‌شود. به این صورت که با یک انگشت روی یک رنگ یا ماده ضربه می‌زنید و سپس این شی آن را روی یک مدل تولید‌شده با هوش مصنوعی اعمال می‌کند. سایر اشیاء شبیه اسباب‌بازی هستند و برای چرخاندن، نیشگون گرفتن یا خم کردن مدل هوش مصنوعی به‌منظور تغییر شکل از آن‌ها استفاده می‌شود. بر این اساس، این اشیا می‌توانند برای کنترل مدل هوش مصنوعی، به روشی بصری‌تر از استفاده از ماوس یا صفحه کلید مورد استفاده قرار گیرند.

Promptac مخفف «سریع و لمسی»، یک کیت طراحی شده توسط Zhaodi Feng است. این محصول هنوز یک نمونه اولیه است، و یک محصول کاملا کاربردی یا آماده استفاده نیست. این ابزار به متخصصان خلاق اجازه می‌دهد تا با هوش مصنوعی به روشی لمسی‌تر، شهودی و لذت بخش‌تر از روش فعلی که شامل تایپ کردن است، همکاری نمایند. با این حال، ایده پشت طراحی Promptac نوآورانه است و اخیراً در یک نمایشگاه هنری در لندن ارائه شده است.

فنگ معتقد است که این فناوری می‌تواند به مشتریان کمک کند تا ایده‌های خود را بهتر به طراحان‌شان منتقل نمایند.

برای استفاده از Promptac، ابتدا دستوری را در برنامه تایپ می‌کنید و منتظر می‌مانید تا هوش مصنوعی یک تصویر ایجاد نماید. پس از ایجاد تصویر، دیگر لازم نیست به صفحه نمایش رایانه خود نگاه کنید. در عوض، می‌توانید برای الهام گرفتن به اطراف‌تان نگاهی بی‌اندازید. به عنوان مثال، این ابزار دارای یک حسگر RFID است که می‌تواند بافت اشیاء نزدیک را تشخیص دهد و یک حسگر رنگی که می‌تواند رنگ اشیاء را مانند یک گیاه یا میز تشخیص دهد. بنابراین، Promptac می‌تواند به طراحان کمک کند تا طرح‌هایی ایجاد نمایند که تحت‌تأثیر رنگ‌ها و بافت‌هایی است که در دنیای واقعی وجود دارد.

همچنین می‌توانید با چیزی که فنگ آن را «حسگرهای دستکاری دست» می‌نامد، کار کنید. به عنوان مثال، ابزاری که برای خم‌شدن استفاده می‌شود کمی شبیه به ماهی قزل‌آلای رنگین‌کمانی است که می‌تواند تا ۱۸۰ درجه خم شود. ابزاری که برای پرس استفاده می‌شود نیز شبیه کوکی بادامی گرد است و می‌تواند انواع فشار را ثبت نماید. فنگ این اشکال مختلف را پس از مشاهده صنعت‌گرانی که با دست‌هایشان خاک رس را دستکاری می‌کردند، ایجاد کرد و سپس شناسایی متداول‌ترین حرکات دستشان مانند نیشگون گرفتن، فشار دادن و چرخاندن را در این اشیاء مختلف پیاده‌سازی کرد.

در حال حاضر، تعامل بین سنسورها و مدل روی صفحه‌نمایش در زمان واقعی و فوراً اتفاق نمی‌افتد، اما فنگ معتقد است که در نهایت می‌تواند با مدل‌های پیشرفته‌تر هوش مصنوعی مانند DragGAN، این تاخیر را به ۱۵ تا ۳۰ ثانیه کاهش داد. یک برنامه هوش مصنوعی که به کاربران امکان می‌دهد یک تصویر را بارگذاری کنند و محتوای آن را دستکاری نمایند. چالش دیگری که فنگ باید بر آن غلبه کند، بی‌سیم ساختن حسگرهاست. زیرا در حال حاضر سنسورها به یک برد آردوینو متصل هستند که حرکت آنها را محدود می‌سازد.

در مرحله بعدی، سازنده پروژه Promptac در حال برنامه‌ریزی برای همکاری با محققان هوش مصنوعی و همچنین متخصصان خلاقی است که می‌توانند به بخش‌های مختلف پروژه او کمک کنند. برای مثال، اگر معماران بخواهند از این ابزار استفاده کنند، آیا او می‌تواند حسگرهای مشابهی بسازد که به شکل لگو هستند؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]