40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 طراحی سه سامانه‌ داخلی برای هوشمندسازی و مدیریت از راه دور

طراحی سه سامانه‌ داخلی برای هوشمندسازی و مدیریت از راه دور

سه سامانه‌ هوشمندسازی و مدیریت از راه دور به همت پژوهشگران و متخصصان شرکت «پردازش هوشمند پارس کارن توسعه» و با پشتیبانی مرکز رشد فناوری نخبگان پارک فناوری پردیس، طراحی، تولید و عرضه شد. این سامانه‌های هوشمندسازی و مدیریت از راه دور برای گلخانه‌ها، تونل‌ها و کانال‌های مخابراتی قابل استفاده است.

سید مرتضی شهرآیینی، مدیرعامل شرکت «پردازش هوشمند پارس کارن توسعه»، در مورد نقش هوش مصنوعی در تولید محصولات فناورانه جدید گفت: نقش هوش مصنوعی هر روز در شکل دادن دنیای پیرامون ما پررنگ‌تر از پیش می‌شود. تلفیق هوش مصنوعی با اینترنت اشیاء و سرورهای رایانش ابری، برای ادغام مستقیم دنیای فیزیکی و سیستم‌های مبتنی بر رایانه، فرصت‌های فراوانی برای ارتباط دو طرفه تمام دستگاه‌ها ایجاد کرده است.

او افزود: وجود سیستم‌های هوشمند و فناوری‌های جدید نتایجی مثبت، مثل افزایش خلاقیت را به همراه دارد و زندگی را آسان‌تر می‌کند و باعث گردش بیشتر سرمایه می‌شود. با در نظر گرفتن همین ویژگی‌های مثبت شرکت «پردازش هوشمند پارس کارن توسعه»، کار طراحی و تولید سه سامانه هوشمند کنترل از راه دور جهت استفاده در گلخانه‌ها، تونل‌ها و کانال‌های مخابراتی را به انجام رسانده است.

مرتضی شهرآیینی با اشاره به مجهز بودن گلخانه‌های هوشمند پارس کارن به فناوری‌های مدرن سنسور و ارتباطات، توضیح داد: سامانه تولیدشده توسط پارس کارن، شامل گلخانه هوشمند است که باعث بهینه‌سازی و خودکار کردنِ کشت محصولات می‌شود و تحول خوبی در کشاورزی ایجاد می‌کند. این سامانه می‌تواند با دریافت و پردازش اطلاعات از محیط اطراف محصولات، امکان کنترل و تنظیم گلخانه از راه دور و به کمک گوشی یا تبلت را برای کاربران فراهم آورد.

طراحی سه سامانه داخلی

از جمله ویژگی‌های مثبت این سامانه افزایش بهره‌وری بیش از چهل درصدی در مقایسه با گلخانه‌های سنتی، صرفه‌جویی در مصرف آب، بهره‌گیری بهینه از نیروی انسانی، ، جلوگیری از اتلاف انرژی در کنترل و نظارت از راه دور سیستم و ایمنی بالای آن است.

طبق اظهارات مرتضی شهرآیینی در این سامانه کاربر علاوه بر ارزیابی و آنالیز محیط، قادر به نظارت و مدیریت بر اموری مختلف مانند دما و رطوبت هوا، نور محیط، میزان دی‌اکسید کربن، رطوبت خاک، وسایل سرمایشی و گرمایشی، رفت و آمد اشخاص، برق شهری و اضطراری و سامانه‌های هواشناسی خواهد بود.

مدیرعامل شرکت «پردازش هوشمند پارس کارن توسعه»، از سامانه خانه هوشمند نیز به عنوان محصولی دیگر از شرکت تحت مدیریت خود یاد کرد و ابراز داشت: امروزه با توجه به روند رو به رشد ساخت و ساز در کلان‌شهرها و همچنین استقبال گسترده مردم از امکانات فناوری و تجهیزات مدرن زندگی، توجه بیشتری به سیستم هوشمندسازی در ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری می‌شود. سامانه خانه هوشمند نیز در راستای همین توجه می‌تواند برآورنده بخشی از نیازهای امروزی باشد.

شهرآیینی، سامانه کنترل معادن- تونل و مکان‌های صعب العبور را از دیگر خدمات ارائه‌شده در شرکت «پردازش هوشمند پارس کارن توسعه»، معرفی کرد و گفت: کنترل و پایش معادن، تونل‌ها و کانال‌های مخابراتی بسیار هزینه‌بر است؛ اما هزینه‌های مربوط به این امور با استفاده از این سامانه کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

بر اساس گفته‌های شهرآیینی همکاری با شرکت العصریه المتحده کشور عمان، تفاهم‌نامه همکاری با شرکت آنتون از کشور اوکراین، همکاری با یکی از شرکت‌های بخش خصوصی با هدف هوشمندسازی پروژه‌های تجاری، هوشمندسازی اراضی کشاورزی در استان خراسان رضوی، هوشمندسازی شهرک گلخانه‌ای تماشا، هوشمندسازی کشت زعفران ایروپونیک در شهر ورامین، و امضای تفاهم‌نامه همکاری با یک شرکت تولیدی از دیگر برنامه‌های در دست اجرای شرکت «پردازش هوشمند پارس کارن توسعه» است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]