40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 هنری کیسینجر در ۹۸سالگی به هوش مصنوعی علاقه‌مند می‌شود!

هنری کیسینجر در ۹۸سالگی به هوش مصنوعی علاقه‌مند می‌شود!

«هوش مصنوعی» حوزه موردعلاقه هنری کیسینجر، وزیر سابق امور خارجه آمریکا در ۹۸سالگی است. پس از اینکه اریک اشمیت رئیس اجرایی سابق گوگل، هنری کیسینجر را برای شرکت در یک سخنرانی درخصوص هوش مصنوعی در کنفرانس بیلدربرگ در سال ۲۰۱۶ ترغیب کرد، او به این موضوع سخت علاقه‌مند شد.

ازطرفی، هم‌زمان با آن‌ها دانیل هاتنلوچر، مشغول نوشتن کتابش به نام «عصر هوش مصنوعی» است که درباره پیامدهای ظهور و استقرار سریع هوش مصنوعی تحقیق می‌کند. به عقیده او هوش مصنوعی «نوعی انقلاب در امور انسانی است». او در این کتاب استدلال می‌کند که فرایندهای هوش مصنوعی بسیار قدرتمند و غیرقابل‌پیش‌بینی شده‌اند و بدون آینده‌نگری و مدیریت آن‌ها، این امکان وجود دارد که تاریخ بشر را به سمت‌وسویی خطرناک سوق دهند. کیسینجر و اشمیت در این مورد با تایم به گفت‌وگو نشستند، تا درخصوص آینده‌ای که متصور می‌شوند صحبت کنند. خلاصه این مصاحبه در زیر آمده است:

کیسینجر دراین‌خصوص می‌گوید: «موضوع معنای تاریخ و اینکه کجا می‌رویم، زندگی مرا به خود مشغول کرده است و درواقع معجزه فناورانه من را چندان مجذوب خود نمی‌کند. چیزی که من را مجذوب خود می‌کند این است که ما در حال حرکت به دوره جدیدی از آگاهی انسانی هستیم که هنوز به‌طورکامل آن را درک نکرده‌ایم. ما در جهانی زندگی می‌کنیم که درواقع هیچ فلسفه‌ای ندارد. بنابراین، فناوران می‌توانند وحشیانه کار کنند.»

نگرانی کیسینجر

دکتر کیسینجر ادامه می‌دهد: «من بسیار نگران تأثیر این مجموعه از فناوری‌ها بر انسان‌ها هستم و اینکه فناوران بدون درک تأثیر یا تاریخچه آن‌ها در حال فعالیت هستند. درحقیقت، بسیاری از دستکاری‌هایی که آن‌ها برای بهبود کسب‌وکارشان انجام داده‌اند، لزوماً برای جامعه عالی نبوده است. شرکت‌های فناوری راه را به دوره جدیدی از آگاهی بشر هدایت کرده‌اند و فناوران به ما نشان می‌دهند که چگونه عقل را با هوش مصنوعی مرتبط کنیم.»

وی در ادامه می‌گوید: «فکر نمی‌کنم ما هنوز این موضوع را بادقت بررسی کرده باشیم. اگر جنگ بین چین و ایالات متحده را تصور کنید، سلاح‌های هوش مصنوعی مطرح هستند. اگر بگویید، هدف A همان چیزی است که من می‌خواهم، هوش مصنوعی ممکن است چیز دیگری حتی بهتر از معیارهای شما را برآورده کند.

بنابراین، شما در دنیایی با عدم‌اطمینان مواجه هستید. همین‌طور، از آنجایی که هیچ‌کس واقعاً این موارد را در یک عملیات گسترده آزمایش نکرده است، نمی‌توانید دقیقاً بگویید که وقتی هوش مصنوعی در هر دو طرف تعامل داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد. بنابراین، شما در دنیایی قرار دارید که به‌طور بالقوه مخرب است و درخصوص کاری که انجام می‌دهید، به‌شکل چشمگیری نامطمئن هستید.

درواقع، تاکنون بشریت فرض می‌کرد که پیشرفت تکنولوژیکی آن سودمند یا قابل‌مدیریت است، اما به نظر من ممکن است این امر قابل‌مدیریت باشد، ولی جنبه‌هایی در بخش مدیریت آن وجود دارد که ما اصلاً یا به اندازه کافی درباره آن مطالعه نکرده‌ایم.

البته هنری کیسینجر در پایان صحبت‌هایش، سخنان پیشین خود را اصلاح کرد و افزود: «ما از شرّ تمام مشکلات سخت آزاردهنده خلاص شده‌ایم و امیدوارم توانسته باشم تکنولوژی و بشریت را به‌گونه‌ای که عمیق‌تر از هر فرد دیگری در نسل من باشد، پیوند داده باشم.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]