40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 از زبان فوق دکترای دانشگاه آمستردام بشنوید: علم داده و اهمیت آن در تجارت

از زبان فوق دکترای دانشگاه آمستردام بشنوید: علم داده و اهمیت آن در تجارت

مرکز مشاوره کارآفرینی پویشگران نوین آرسام اقدام به برگزاری رویداد آموزشی به عنوان علم داده و اهمیت آن در تجارت کرده است. در دنیای امروز نیاز به تولید مداوم داده‌های مربوط به رشته‌های مختلف محسوس است و روزبه‌روز هم این نیاز بیشتر می‌شود. رسانه‌های اجتماعی، رسانه‌های علمی آنلاین، سیستم‌های اشتراک فیلم، الگوهای کلیک و تعامل، معاملات مالی، رفتار مشتری، حسگرها و ابزارهای علمی نمونه‌هایی از منابع مهم داده هستند.

توانایی استفاده از داده‌ها به کارایی دولت کمک می‎‌کند، کیفیت مراقبت‌های بهداشتی را بهبود می‌بخشد و نوآوری در تجارت را هدایت می‌کند. همچنین اجرای قانون موثرتر را ارتقا می‌دهد. استخراج اطلاعات و دانش از داده‌ها به نیروی محرکه اصلی کشف علمی و نوآوری تبدیل شده است.

عنوان دیگر علم داده، علم داده‌‎محور است، یک رشته میان‌رشته‌ای در مورد روش‌های علمی، فرآیندها و سیستم‌ها برای استخراج دانش و بینش از داده‌ها به شکل‌های مختلف است. علم داده مطالعه در این باره است که اطلاعات از کجا می‌آیند، چه چیزی را نشان می‌دهند و چگونه می‌توان آن‌ها را به منبعی ارزشمند در استراتژی‌های تجاری و فناوری اطلاعات تبدیل کرد. نکته جالب اما این است که کلمه کلیدی در دیتا ساینس داده نیست، بلکه علم است.

علاقه‌مندان علوم داده این فرصت را به دست آورده‌اند که در رویداد آموزشی این رشته شرکت کنند. مرکز مشاوره کارآفرینی پویشگران نوین آرسام وبیناری تحت عنوان علم داده و اهمیت آن در تجارت برگزار خواهد کرد.

در این رویداد به اهمیت علم داده و نقش آن در تجارت‌های مختلف خواهیم پرداخت و تلاش می‌کنیم تا پاسخی به سوال‌هایی چون علم داده چیست، چرا باید متخصص علم داده شد، چگونه می‌توان داده را به ارزش تجاری تبدیل کرد و چه تخصص‌هایی برای تبدیل شدن به متخصص علم داده نیاز داریم، دهیم.

دکتر مسعود مظلوم، فوق دکترای هوش مصنوعی دانشگاه آمستردام و استاد این دانشگاه سخنران رویداد فوق‌الذکر است. او فوق‌لیسانس نرم‌افزار را از دانشگاه صنعتی شریف کسب کرده و مجری چندین پرونده دیتاساینس در حوزه‌های مالی، مارکتینگ، دامداری و سلامت در کشور هلند است.

این رویداد روز شنبه ۱۱ اردیبهشت ساعت ۱۷ آغاز و همان روز ساعت ۱۹ به پایان خواهد رسید. برای ثبت‌نام و شرکت در آن و همچنین کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام کنید:

ثبت نام

آخرین اخبار و رویدادهای هوش مصنوعی را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]