40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 عینک مجهز به هوش مصنوعی «متا» مانند کاربر خود می‌بیند و می‌شنود

عینک هوش مصنوعی متا

عینک مجهز به هوش مصنوعی «متا» مانند کاربر خود می‌بیند و می‌شنود

چند سالی از معرفی اولین عینک‌های هوشمند می‌گذرد و طی این مدت، توسعه‌دهندگان زیادی از جمله گوگل و مایکروسافت تلاش کردند تا نظر کاربران گوشی‌های هوشمند را به این فناوری جذاب جلب کنند و محصولی متفاوت و کاربردی را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهند؛ اما علی‌رغم تمامی این تلاش‌ها، غول‌های تکنولوژی موفقیت چندانی در زمینه عینک‌های هوشمند به دست نیاوردند و نتوانسته‌اند همانند دیگر ابزارهای پوشیدنی از جمله ساعت‌های هوشمند، مخاطبان را با خود همراه کند. حال به نظر می‌رسد که متا با مدیریت مارک زاکربرگ، برنامه‌های بلندپروازانه‌ای در زمینه عینک‌های هوشمند تدارک دیده و سعی دارد تا با افزودن هوش مصنوعی به عینک‌های جدید خود، روح تازه‌ای به کالبد نیمه‌جان این ابزار آینده‌نگر بدمد.

عینک مجهز به هوش مصنوعی

مارک زاکربرگ در کنفرانس توسعه‌دهندگان Connect که در مقر متا واقع در سیلیکون ولی برگزار شد، درباره برنامه‌های آینده این شرکت پیرامون دستیار دیجیتال و عینک‌های هوشمند سخنرانی کرد گفت: «پیشرفت‌های هوش مصنوعی این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهد تا با ساخت برنامه‌های کاربردی و شخصیت‌های مجازی مختلف، انجام کارها را ساده‌تر کنیم. عینک هوشمند، همان ابزاری است که تمامی این ویژگی‌ها را با خود به همراه دارد و به ما این امکان را می‌دهد که قابلیت‌ها گوناگونی را مطابق با مد روز به مخاطبان عرضه کنیم.»

او در ادامه صحبت‌های خود به اهمیت هوش مصنوعی در آینده متا پرداخت اعلام کرد که این شرکت با توسعه دستیار دیجیتال و عینک‌های مجهز به هوش مصنوعی، به دنبال آن است که جایگاه خود را در بازار پررقابت این فناوری تثبیت کند. زاکربرگ گفت: «عینک‌های هوشمند به کاربران این امکان را می‌دهند که آنچه را که می‌بینند به طور هم‌زمان با مخاطبان خود به اشتراک بگزارند. این یک ابزار ایده‌آل برای استفاده از دستیارهای هوشمند است و به کاربران اجازه می‌دهد که داده‌های دیداری و شنیداری خود را با دستیار هوشمند به طور لحظه‌ای به اشتراک بگذارند.»

نسل دوم عینک‌ هوشمند متا تحت عنوان RAY-BAN STORIES که با همکاری مجموعه مشهور Ray-Ban ساخته شده در تاریخ ۱۷ اکتبر ۲۰۲۳ با قیمت ۲۹۹ دلار در دسترس مخاطبان قرار می‌گیرد. این عینک امکاناتی مانند تصویربرداری با لنز Ultra-wide و پخش صدا از طریق بلندگوهای تعبیه‌شده بر روی دسته‌های عینک را برای کاربران فراهم می‌کند. همچنین دارندگان این عینک می‌توانند از طریق فرمان صوتی با دستیار هوشمند Meta در ارتباط باشند و دستورات مختلفی از جمله برقراری تماس، پخش آهنگ و… را مطرح کنند.

عینک متا

متا همچنین به معرفی نسخه سوم هدست Quest 3 پرداخت و آن را تجربه‌ای بهبود‌یافته و غنی‌تر نسبت به نسخه پیشین این عینک واقعیت مجازی دانست. Quest 3 از تاریخ ۱۰ اکتبر با قیمت ۴۹۹ دلار آماده عرضه به بازار است و زاکربرگ قصد دارد با این هدست نسبتاً ارزان‌قیمت به جنگ رقیب ۳۴۹۹ دلاری خود یعنی اپل ویژن پرو برود. نظر شما دراین‌رابطه چیست؟ آیا متا می‌تواند با افزودن قابلیت‌های هوش مصنوعی به عینک‌های هوشمند، موفقیت ساعت و تلفن‌های هوشمند را تکرار کند یا روند عدم استقبال از این ابزار پوشیدنی همچنان ادامه پیدا می‌کند؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]