Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 فناوری ساده foot-buzzing حسِ راه رفتن در دنیای مجازی را شبیه‌سازی کرد

فناوری ساده foot-buzzing حسِ راه رفتن در دنیای مجازی را شبیه‌سازی کرد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

تجهیزات جدید این امکان را به گیمرها می‌دهد تا آواتار خود را ضمن راه رفتن حین بازی در محیط مجازی نیز به حرکت در بیاورند، اما تنظیمات این قابلیت‌ها پرزحمت و پیچیده است. با این‌ حال، سیستم جدید foot-buzzing راه رفتن آواتار را صرفاً با حرکت سریع پای کاربر درحالت نشسته شبیه‌سازی می‌کند.

دانشمندان دانشگاه صنعتی تویوهاشی و دانشگاه توکیو ژاپن در حال بررسی این نمونه آزمایشی هستند. در سیستم foot-buzzing، کاربران از عینک‌های واقعیت مجازی و هدفون‌های خنثی‌ساز نویز استفاده می‌کنند؛ آنها همچنین، بر روی یک چهارپایه می‌نشینند و پاهای خود را بر روی دو سکوی جداگانه آلومینیومی می‌گذارند.

foot-buzzing

foot-buzzing چطور کار می‌کند؟

هر یک از این سکوها دو «مبدل لرزش» دارد، یکی در زیر سینه پا و دیگری در زیر پاشنه. همزمان با گام برداشتنِ آواتارِ کاربر در واقعیت مجازی، مبدل‌ها شروع به ارتعاش کرده و با هر قدم، احساس برخورد پاشنه و سپس سینه پا به زمین را شبیه‌سازی می‌کنند.

فنرها تنها سکوی محل قرار گرفتن پاها را به لرزه در می‌آورند و هدفون مانع از رسیدن صدای مبدل‌ها به گوش می‌شود. شنیدین صدای مبدل‌ها ممکن «توهم» راه رفتن را برای کاربر خراب کند. با این حال، کاربر کماکان می‌تواند صدای آواتار خود را بشنود.

foot-buzzing

هنگامی که شرکت‌کننده‌ها محیط واقعیت مجازی را از منظر اول شخص مشاهده می‌کردند، شبیه‌سازی راه‌رفتن برایشان کاملاً متقاعد‌کننده بود. در این حالت، زمانی که به پایین نگاه می‌کردند، می‌توانستند دست‌ها و پاهای آواتارِ خود را ببینند؛ علاوه بر این، می‌توانستند بازتاب کل بدن آواتار را که در آینه‌های مجازی به سمت آن‌ها حرکت می‌کرد، مشاهده کنند.

این شبیه‌سازی زمانی که کاربران نمی‌توانستند بازتاب کامل بدن را ببینند، یا زمانی که آواتارِ خود را تنها از منظر سوم شخص می‌دیدند، چندان قانع‌کننده نبود.

امید است که با پیشرفت بیشتر، این فناوری نه تنها در بازی‌ها استفاده شود، بلکه وسیله‌ای باشد برای ایجاد تجربه راه‌رفتن افرادی که از ویلچر استنفاده می‌کنند.

پروفسور یوسوکه ماتسودا، معاون دانشگاه تویوهاشی، درباره foot-buzzing می‌گوید: «به نظرم می‌توانیم این دستگاه را در سایز کوچک‌تر و با هزینه کم‌تر بسازیم. دستگاه پیشنهادی شامل چهار مبدل و تقویت‌کننده لرزش است. پیکربندی آن نسبتاً ساده، ارزان (هزینه ساخت آن بین 300 تا 500 است) و فشرده است».

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]