پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله

فیلم آموزش علوم داده – الگوریتم درخت تصمیم (درس چهارم)

زمان مطالعه: 1 دقیقه

نیاز به آشنایی با زبان برنامه‌نویسی R و الگوریتم درخت تصمیم که از مفاهیم پایه‌ای برای شناخت علوم داده هستند، زمانی بیشتر احساس می‌شود که علاقه‌مندان به این رشته بدانند دنیا با کمبود متخصص در این زمینه مواجه است و متخصصان هم با تکیه بر تحصیلات آکادمیک و تجربی از دل همین علاقه‌مندان بیرون خواهند آمد.

این نکته که دنیای مدرن آینده بسیار متکی به فناوری هوش مصنوعی و علوم داده خواهد بود، باعث شده که علاقه‌مندان با جدیت بیشتری در جهت رسیدن به اهداف در این زمینه‌ها قدم بردارند و روزبه‌روز هم علاقه‌مندان بیشتری مشتاق گذراندن دوره‌های مربوط به آن شوند.

تماشای ویدئوهای آموزشی به منظور آشنایی با رشته پرطرفدار علوم داده و هوش مصنوعی می‌تواند شروع خوبی برای ورود به این دنیای پیچیده باشد. تا اینجا چهار درس از مجموعه ویدئوهای آموزشی علوم داده منتشر شده است.

الگوریتم درخت تصمیم

درس اول مربوط به آشنایی با دیتاساینس بود و با تماشای آن پاسخ این سوالات که علوم داده چیست، دانشمند داده کیست، یک روز کاری دانشمند علوم داده چطور سپری می‌شود و مهارت‌های لازم برای تبدیل شدن به یک دانشمند داده کدامند، مشخص می‌شد.

در درس دوم به زبان برنامه‌نویسی R، اهمیت آن، شبکه آرشیو R، روش نصب، انواع داده‌ها در این زبان برنامه‌نویسی، وارد کردن داده‌ها به زبان R و خروجی گرفتن از آن‌‌ها پرداختیم.

درس سوم مربوط به رگرسیون خطی ساده بود. در آن درس درباره دو مبحث مهم خط بهترین برازش و تحلیل همبستگی در زبان برنامه‌نویسی R توضیح داده شد.

درس چهارم اما مربوط به درخت تصمیم است. درخت تصمیم یا Decision Tree یک الگوریتم با ظاهر درخت مانند است که از آن به منظور مشخص کردن مجموعه اقداماتی که باید در پیش گرفته شوند، استفاده می‌شود. هر شاخه از این درخت نشان‌دهنده یکی از تصمیمات، پیش‌آمدها یا واکنش‌های احتمالی است.

مباحثی که در درس چهارم از مجموعه ویدئوهای آموزش علوم داده به طور مفصل توضیح داده خواهند شد، سه بخش هستند. بخش اول مقدمه‌ای بر الگوریتم درخت تصمیم است. بخش دوم مفاهیم آنتروپی و بهره اطلاعاتی را بررسی می‌کند و در بخش سوم مثالی کاربردی از درخت تصمیم ارائه می‌شود.

همچنین می‌توانید از طریق لینک زیر ویدیوهای مربوط به دروس دیگر را مشاهده کنید:

[button href=”https://hooshio.com/%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87/” type=”btn-default” size=”btn-lg”]ویدیوهای آموزش علوم داده[/button]

 

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]