پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 فیلم آموزش علوم داده – تعریف علوم داده (درس دهم)

فیلم آموزش علوم داده – تعریف علوم داده (درس دهم)

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

برای یادگیری علم داده قدم اول این است که با تعریف علوم داده آشنایی داشته باشیم. منابع مختلف تعاریف مختلفی برای علوم داده دارند، اما مفهوم مشترکی که می‌توان از تعریف علوم داده ارائه شده توسط آن‌ها دریافت کرد این است که علم داده به معنی استخراج دانش از داده‌هایی است که با استفاده از روش‌های مختلف جمع‌آوری می‌شوند. فردی که مسئولیت رسیدگی به داده‌ها را دارد دانشمند داده است. دانشمند داده یک مشکل تجاری پیچیده را در نظر می‌گیرد و درباره آن تحقیق می‌کند و سپس از داده‌ها و اطلاعاتی که از آن استخراج کرده برای حل مشکل استفاده می‌کند.

اگر تا اینجا متوجه شدید که به علم داده علاقه‌مند هستید، باید قدم بعدی را برای آشنایی با تعریف علوم داده بردارید و آن هم این است که متوجه شوید از کجا باید شروع کنید. مهم‌ترین موضوع این است که درک درست و عمیقی از حوزه کسب‌‍و‌کار و البته خلاقیت زیاد داشته باشید. البته که هر شروعی نیاز به یک مقدمه دارد و مقدمه یادگیری علوم داده ویدئویی است که قسمت اول آن پیش از این منتشر شده و قسمت پایانی آن را در زیر می‌توانید مشاهده کنید.

تعریف علوم داده

همان‌طور که در بخش قبل هم توضیح داده شد، در این مقدمه مفاهیم پایه‌ای لازم برای ورود به مبحث علوم داده را خواهید آموخت و می‌توانید با درک مسئولیت‌های یک دانشمند داده، کار خود را آغاز کنید.

در مجموعه فیلم‌های آموزشی علوم داده سایت هوشیو تاکنون 9 قسمت منتشر شده است و در این بخش‌ها به موضوعاتی از جمله ماشین بردار پشتیبانی، رگرسیون لجستیک، الگوریتم جنگل تصادفی، درخت تصمیم، پیش‌بینی زمانی در زبان برنامه‌نویسی R، رگرسیون خطی و غیره پرداخته شده است. شما می‌توانید در انتهای این مطلب به لینک فیلم‌های آموزشی قبلی دسترسی داشته باشید.

در این قسمت که بخش اول آن هم قبلا پخش شده به معرفی علوم داده، آشنایی با وظایف دانشمند داده، مطالبی در ارتباط با اکتساب داده‌ها، آماده‌سازی داده‌ها، تبدیل داده‌ها، یکپارچه‌سازی و کاهش داده‌ها و در نهایت مطالبی مربوط به داده کاوی و مدل‌سازی آشنا خواهید شد.

همچنین می‌توانید از طریق لینک زیر ویدیوهای مربوط به دروس دیگر را مشاهده کنید:

[button href=”https://hooshio.com/%d8%b1%d8%b3%d8%a7%d9%86%d9%87-%d9%87%d8%a7/%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%d8%b4-%d8%b9%d9%84%d9%88%d9%85-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87/” type=”btn-default” size=”btn-lg”]ویدیوهای آموزش علوم داده[/button]

 

دیگر ویدیوهای هوش مصنوعی را در هوشیو تماشا کنید.

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]