پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در صنایعِ سرتاسر جهان با سیستم‌های DGX H100

قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی در صنایعِ سرتاسر جهان با سیستم‌های DGX H100

زمان مطالعه: 2 دقیقه

کاربران از توکیو تا استکهلم به جدیدترین ابررایانه‌های هوش مصنوعی NVIDIA وصل می‌شوند، تا بارکاری که شامل هوش مصنوعی مولد در تولید، مراقبت‌های بهداشتی، رباتیک و موارد دیگر می‌شود، را پیش ببرند.

مشتریانی از ژاپن گرفته تا اکوادور و سوئد از سیستم‌های NVIDIA DGX H100، مانند یک کارخانه هوش مصنوعی، برای تولید داده‌های جدید استفاده می‌کنند. آن‌ها در حال ایجاد خدماتی هستند که بینش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در امور مالی، مراقبت‌های بهداشتی، حقوقی، فناوری اطلاعات و مخابرات ارائه می‌دهند؛ و برای تغییر صنایع خود در این فرآیند تلاش می‌کنند.

در میان ده‌ها مورداستفاده، یکی از مهم‌ترین آن‌ها پیش‌بینی چگونه کهنه شدنِ تجهیزات کارخانه‌ای است، بنابراین با این فناوری، کارخانه‌ها در آینده می‌توانند کارآمدتر باشند. این فناوری که «هوش مصنوعی فیزیک سبز» نام دارد، اطلاعاتی مانند ردپای تولید دی‌اکسید کربن، سن و مصرف انرژی یک وسیله را به SORDI.ai اضافه می‌کند و ادعا دارد که بزرگ‌ترین مجموعه تولید داده‌های مصنوعی است.

قابلیت‌های پیشرفته هوش مصنوعی

مجموعه داده‌ها به سازندگان اجازه می‌دهند، مدل‌های قدرتمند هوش مصنوعی و دوقلوهای دیجیتالی ایجاد کنند، که کارایی کارخانه‌ها و انبارها را بهینه می‌کند. با هوش مصنوعی Green Physics، آن‌ها همچنین می‌توانند صرفه‌جویی در مصرف انرژی و تولید دی‌اکسید کربن را برای محصولات کارخانه و اجزای موجود در آن‌ها بهینه کنند.

همچنین می‌شود با این فناوری ربات خدمتکاری ساخت که با یک‌بار تماشا، هر کاری که ببیند را یاد بگیرد.

موسسه هوش مصنوعی Boston Dynamics، از DGX H100 برای دنبال کردن این چشم‌انداز استفاده خواهد کرد. محققان تصور می‌کنند، که ربات‌های متحرک، کاملاً ماهرانه به مردم در کارخانه‌ها، انبارها، مکان‌های بلایای طبیعی و درنهایت همه خانه‌ها کمک خواهند کرد.

الریزی، مدیر ارشد فناوری موسسه هوش مصنوعی بوستون داینامیکس گفت: «یک چیزی که از دوران دبیرستانم،  آرزوی آن را در سر داشتم، این بود که یک خدمتکار رباتیک داشته باشم که بتواند من را دنبال کند و کارهای مفیدی برای من انجام دهد؛ در رویای من همه باید یکی از آن‌ها داشته باشند.»

البته این امر مستلزم پیشرفت‌هایی درزمینه هوش مصنوعی و فناوری رباتیک است؛ چیزی که الریزی آن را از نزدیک دیده است. به‌عنوان دانشمندِ ارشد در شرکت Boston Dynamics، او به ساخت ربات‌هایی مانند Spot کمک کرد، یک ربات چهارپا که می‌تواند درون راه‌پله‌ها حرکت کند و حتی درهای گوناگون را برای خود باز کند.

سیستم‌های DGX H100

در ابتدا، DGX H100 وظایف یادگیری تقویتی را که یک تکنیک کلیدی در رباتیک است، انجام خواهد داد؛ سپس هم‌زمان با اتصال مستقیم به ربات‌های نمونه اولیه در آزمایشگاه، کارهای استنتاج هوش مصنوعی را اجرا خواهد کرد.

دراین‌باره الریزی می‌گوید: «این یک سوپرکامپیوتر با توانایی بسیار بالا در فضایی نسبتاً فشرده است و به همین خاطر هم راه آسانی برای توسعه و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی در ذهنی رباتیک، برای ما فراهم می‌کند.»

البته برای استفاده از DGX H100، حتماً لازم نیست یک سازمان تحقیقاتی در سطح جهانی یا یک ابرشرکت ثروتمند باشید. استارتاپ‌ها نیز می‌توانند با این محصول بر موج جدید هوش مصنوعی مولد و تولیدات جدید آن سوار شوند. برای مثال شرکت Scissero، که دفاتری در لندن و نیویورک نیز دارد، از یک ربات گفتگوی مبتنی بر GPT استفاده می‌کند تا فرآیندهای قانونی کارش را کارآمدتر کند. این ربات می‌تواند اسناد قانونی را تهیه کند، گزارش‌های گوناگونی بنویسد و تحقیقات حقوقی انجام دهد.

در آلمان نیز، شرکت DeepL از چند سیستم DGX H100 برای گسترش خدماتی، مانند ترجمه بین ده‌ها زبانی که برای مشتریان ارائه می‌کند (ازجمله Nikkei، بزرگ‌ترین شرکت ناشر ژاپنی) استفاده خواهد کرد.

DeepL اخیراً یک دستیار پردازش زبان طبیعیِ مبتنی بر هوش مصنوعی، به نام DeepL Write منتشر کرده است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]