40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 انعقاد قراداد دانشگاه علم و صنعت در حوزه‌های هوش مصنوعی، انرژی و دفاعی با بخش صنعت

انعقاد قراداد دانشگاه علم و صنعت در حوزه‌های هوش مصنوعی، انرژی و دفاعی با بخش صنعت

یونسیان به عنوان معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت درباره برنامه این دانشگاه در راستای کاربردی‌کردن پژوهش‌ها با بیان اینکه دانشگاه علم و صنعت از گذشته تا امروز به ارتباط پیوسته با صنعت، مشهور بوده؛ گفت: در دوره مدیریت جدید، شعار و محور اصلی فعالیت‌های این دانشگاه را می‌توان در قالب یک جمله بیان کرد؛ «توسعه فناوری و تعاملات صنعتی با روحیه جهادی».

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت ضمن اظهار این نکته که دانشگاه علم و صنعت در سال گذشته بین تمام دانشگاه‌های سراسر کشور توانسته رتبه نخست را در حوزه ارتباط با صنعت کسب کند؛ تصریح کرد: برهمین مبنا توسعه فناوری و تعاملات صنعتی، اولویت کار ما در دانشگاه علم و صنعت ایران است.

یونسیان افزود: دانشگاه علم و صنعت در راستای توسعه فناوری و ارتباطات صنعتی، اجرای برنامه‌ ویژه‌ای را دنبال می‌کند. ما در بخش ارتباطات صنعتی گام نخست را با انعقاد پروژه‌های باز با صنعت برداشته‌ایم و در واقع کار تازه‌ای را آغاز کرده‌ایم.

وی ادامه داد: منظور از قراردادهای باز، قراردادهایی بر مبنای محورهایی مشخص است که از نظر ریالی، عددی برایش تعریف می‌شود و این قراردادها زمانی با دانشگاه تسویه می‌شوند که محورهای آن ابلاغ شده باشند.

وی افزود: به طور مثال پیرامون موضوعی ویژه مثل توربین، یک قرارداد مادر به ارزش ۱۰ میلیارد بسته می‌شود. همچنین در ذیل آن نیز مجموعه‌ای زیر قرارداد منعقد خواهد شد که این امر، منجر به چابک شدن فرآیند قرارداد می‌شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت با تاکید روی کارآمدی و موفقیت این شکل از قراردادها اظهار کرد: ویژگی ممتاز این شکل از قراردادها این است که معمولا همه مبلغ آن به شکل اعتباری و در ابتدای سال از سوی مجموعه‌هایی که طرف قرارداد هستند، پرداخت می‌شود.

او در ادامه افزود: ما توانسته‌ایم بالغ بر ۱۵ قرارداد از این نوع را در ارتباط با صنعت در موضوعات و حوزه‌های گوناگون از جمله انرژی، هوش مصنوعی، دفاعی، حمل‌و نقل و … طی یک سال اخیر منعقد کنیم.

او همچنین برنامه‌های دیگر این دانشگاه در حوزه پژوهش را تبیین کرده و ادامه داد: ما در زمینه توسعه فناوری، تمرکز خود را بر توسعه مراکز نوآوری به ‌عنوان جایگاه اصلی رسیدن به محصول، معطوف داشته‌ایم و برای نیل به این مقصود، افزایش تعداد مراکز نوآوری را دنبال کرده‌ایم.

یونسیان گفت که با راه‌اندازی ۷ مرکز نوآوری جدید، تعداد این مراکز به ۱۳ افزایش یافته‌ است. این مراکز جدید غالبا در زمینه تحول دیجیتال، صنعت ۴ یا همان Industry ۴، هوش مصنوعی، علوم شناختی و حوزه‌های مربوط به نرم‌افزار و علوم روز دنیا فعالیت می‌کنند. وی اذعان کرد که ما باور داریم توسعه و گسترش مراکز نوآوری، دانشجویان و اساتید ما را به این سمت هدایت می‌کند که فعالیت‌هایشان هدفمند و منتج به یک محصول باشد.

او ضمن اشاره به به عقد قرارداد در راستای حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی گفت: در این راستا توانسته‌ایم مجموعه‌ای از قراردادهای مادر را منعقد کنیم. این قراردادهای مادر و بزرگ به‌ منظور حمایت از دانشجویان تحصیلات تکمیلی منعقد شده است.

یونسیان ادامه داد: این قراردادها به شکلی است که مثلا یک سازمان متعهد می‌شود که در طول یک سال از ۵۰ یا ۱۰۰ پایان‌نامه ارشد و دکترای ما که در موضوعات خاص و گوناگون است، حمایت کند. خوشبختانه این طرح از جانب ارگان‌ها و سازمان‌های خارج از دانشگاه با استقبال مواجه شده است به طوری که تا کنون توانسته‌ایم حدود ۴ قرارداد مادر در حوزه‌های ارتباطات و فناوری اطلاعات، دفاعی و انرژی را منعقد کنیم.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]