40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 قرص‌های رباتیک جایگزین تزریق انسولین می‌شوند!

قرص‌های رباتیک جایگزین تزریق انسولین می‌شوند!

این قرص‌های رباتیک که RoboCap نام دارند، با ژلاتین پوشانده شده‌اند و یک مخزن کوچک در انتهای خود دارند. مشخصه اصلی این قرص‌های کپسولی‌شکل، تونل‌زنی در بدنه اصلی خود است.

به گزارش هوشیو، دانشمندان و محققان MIT یک کپسول دارویی جدیدی به نام RoboCap ساخته‌اند که می‌تواند کاملاً جایگزین تزریق انسولین شود! این کپسول‌های رباتیک، توانایی شنا کردن در سد مخاطی روده کوچک را دارند، قبل از اینکه نهایتاً اجزای دارو را تحویل موضع دهند.

قبل از اختراع این کپسول‌های رباتیک، هیچ راهی برای نفوذ داروهای پروتئینی از طریق سد مخاطی در روده‌های گوارشی وجود نداشت، بنابراین پزشکان مجبور بودند مستقیماً داروی انسولین را به بیماران خود تزریق کنند.

جووانی تراورسو، استادیار توسعه مهندسی مکانیک در MIT و متخصص گوارش در بیمارستان زنان و بریگهام، در این باره گفت: «با جابه‌جایی مخاط، می‌توانیم دارو را در نواحی مختلف بدن به مقدار زیاد پراکنده کنیم و جذب مولکول‌های کوچک و بزرگ را افزایش دهیم.»

حقیقت آن است که هنگامی که داروهای پروتئینی به صورت خوراکی استفاده می‌شوند، این داروها قبل از اینکه به سد مخاطی نفوذ کنند و در شرایطی که هنوز در حال بیشتر شدن هستند، توسط محیط اسیدی در روده‌های گوارشی تجزیه می‌شوند؛ در حالی که این کپسول‌های رباتیک جدید به‌راحتی می‌توانند از مخاط و روده‌های گوارشی عبور کنند و انسولین و وانکومایسین را تحویل بدن دهند.

شریا سرینیواسان که نویسنده اصلی این مقاله است، توانست یک کپسول محافظ ایجاد کند. این کپسول به‌گونه‌ای طراحی شده که از راه مخاط تونل بزند و به‌راحتی به مانع نفوذ کند. او در این خصوص گفته: «به عقیده من اگر بتوانیم از طریق مخاط تونل بزنیم، می‌شود دارو را مستقیماً روی اپیتلیوم گذاشت. پس کاری که باید کرد این است که شما این کپسول را می‌خورید و لایه بیرونی در دستگاه گوارش شما حل می‌شود و بعد از آن، تمام کارهایی را که قرار است از طریق مخاط صورت گیرد، انجام می‌شود.»

کپسول‌های RoboCap که با ژلاتین پوشانده شده‌اند و یک مخزن کوچک در انتهای خود دارند، دارای ویژگی تونل‌زنی در بدنه اصلی خود هستند. هنگامی که RoboCap با یک سطح PH خاص تماس پیدا می‌کند، یک موتور داخلش شروع به چرخش می‌کند و بنابراین به RoboCap اجازه می‌دهد از طریق موانع مخاطی نفوذ کند.

کاری که کپسول RoboCap انجام می‌دهد این است که به طور موقت سد مخاطی اولیه را جابه‌جا می‌کند و سپس دارو را به صورت موضعی، پراکنده می‌کند و از این طریق، جذب را افزایش می‌دهد.

تراورسو در این باره می‌گوید: «با عملی کردن این پژوهش‌ها در مورد کپسول‌های RoboCap می‌توانیم شرایط خوبی را برای جذب دارو فراهم کنیم.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]