پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 مایکروسافت از مجموعه ابزارهای ابری برای شرکت‌های مخابراتی رونمایی کرد

مایکروسافت از مجموعه ابزارهای ابری برای شرکت‌های مخابراتی رونمایی کرد

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکروسافت مجموعه‌ای از ابزارهای ابری را منتشر کرده که برای کمک به شرکت‌های مخابراتی به‌منظور استفاده از قدرت رایانش ابری طراحی شده‌اند. این ابزارها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که ایمن و قابل اعتماد باشند، به طوری که شرکت‌های مخابراتی می‌توانند به امن و مطمئن بودن اطلاعاتشان اعتماد کنند. علاوه بر این، این ابزارها به شرکت‌های مخابراتی کمک می‌کنند تا با کاهش میزان سخت‌افزار و نرم‌افزاری که برای خرید نیاز دارند، در هزینه‌های خود صرفه‌جویی نمایند.

به گزارش هوشیو، Jason Zander مدیر اجرایی مایکروسافت می‌گوید:«کاری که ما انجام داده‌ایم این است که مجموعه جدید ابزارهای ابری مایکروسافت را، به صورت خاص برای شرکت‌های مخابراتی طراحی کرده‌ایم.»

مایکروسافت دو سرویس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی را به‌منظور کمک به مدیریت شبکه‌های مخابراتی توسعه داده است. این سرویس‌ها از همان قابلیت‌ها و فناوری استفاده می‌کنند که برای تقویت پلتفرم ابری Azure مایکروسافت استفاده گردیده است. این بخشی از تلاش مایکروسافت برای استفاده از فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی به‌منظور مدیریت بهتر شبکه‌های مخابراتی است.

اپراتورها می‌توانند از هوش مصنوعی پیشرفته، برای باز کردن فرصت‌های تجاری جدید و بینش‌های مربوط به عملیات خود بهره ببرند. این بینش‌ها می‌تواند به اپراتورها کمک کند تا در مورد راه‌اندازی شبکه‌های پرسرعت 5G تصمیم‌گیری نمایند. این روند به آنها کمک می‌کند، دسترسی به اینترنت سریع‌تر و مطمئن‌تری را برای مشتریانشان فراهم کنند. اپراتورها با استفاده از هوش مصنوعی می‌توانند، رفتار و روند مصرف‌کننده را بهتر درک کرده و محصولات و خدمات خود را به شکل موثرتری توسعه دهند.

ChatGPT و WhatsApp

مایکروسافت در سال 2020 با خرید دو شرکت شبکه ابری Affirmed Networks و Metaswitch وارد عرصه 5G شد. این شرکت‌ها فناوری و زیرساخت‌هایی را ارائه می‌کنند که شبکه‌های 5G را قادر به کار می‌سازد و سرعت اینترنت سریع‌تر و اتصالات مطمئن‌تری را فراهم می‌آورد. مایکروسافت با خرید این شرکت‌ها توانست، به آخرین فناوری 5G دسترسی پیدا کرده و خود را به عنوان یک پیشرو در این فضا قرار دهد.

این شرکت به شدت بر روی هوش مصنوعی متمرکز شده و سرمایه گذاری زیادی روی ربات ChatGPT OpenAI انجام داده است. این امر باعث شده که هوش مصنوعی بیشتر در صنعت فناوری و فراتر از آن شناخته شود. مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد که قصد دارد از هوش مصنوعی در تمام محصولات خود استفاده کند، زیرا OpenAI همچنان به دنبال طراحی ماشین‌هایی است که هوشی مشابه انسان دارند.

مایکروسافت از فناوری‌های مربوط به ابر خود استفاده می‌کند و آن را برای نیازهای خاص یک اپراتور مخابراتی سفارشی‌سازی می‌کند. Jason Zander، معاون اجرایی ماموریت‌ها و فناوری‌های استراتژیک در مایکروسافت، گفت:«من فکر می‌کنم این یک مثال عالی از این است که چگونه می‌توان از هوش مصنوعی برای بهبود سیستم‌ها و فناوری‌ها استفاده کرد.»

وی افزود: «مایکروسافت ابر موجود خود و فناوری هوش مصنوعی را به فضای شبکه اپراتور مخابراتی می‌آورد و اپراتورهایی که تاکنون با آنها صحبت کرده‌ام، از این فناوری بسیار هیجان‌زده هستند.»

سرویس جدید Nexus مایکروسافت یک پلتفرم همه کاره است که به شرکت‌های مخابراتی مانند AT&T Inc، Ericsson و Nokia Oyj اجازه می‌دهد شبکه‌های خود را از طریق ابر مدیریت کنند. علاوه بر این، این پلتفرم دو سرویس مختلف AIOps را ارائه می‌دهد، این سرویس‌ها، نرم افزارهایی هستند که از هوش مصنوعی برای کمک به اپراتورهای مخابراتی به‌منظور درک بهتر و مدیریت شبکه‌های خود استفاده می‌کنند.

Monica Zethzon، معاون اریکسون، نسبت به پتانسیل این پیشرفت‌ها ابراز اشتیاق کرده و گفت، این پیشرفت‌ها به اپراتورها اجازه می‌دهد، «شبکه‌های اصلی خود را تغییر دهند و تجربیات مشتری را بهبود بخشند.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]