40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مایکروسافت برنامه Paint را به جدیدترین هوش مصنوعی مولد تصویر مجهز می‌کند

برنامه paint مایکروسافت

مایکروسافت برنامه Paint را به جدیدترین هوش مصنوعی مولد تصویر مجهز می‌کند

برنامه Paint یکی از خاطره‌انگیز‌ترین ابزارهایی است که از ابتدای ظهور ویندوز تا به امروز، کاربران این سیستم‌عامل محبوب را به خود جذب کرده است؛ هرچند که این برنامه طی سال‌های اخیر شاهد پیشرفت‌های قابل‌توجهی نبوده و در اواخر دهه گذشته، زیر سایه رقبای قدرتمندی مانند فوتوشاپ، تقریباً در حال منسوخ‌شدن بود؛ اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد ندارد به‌سادگی از این برنامه خاطره‌انگیز خود دست بکشد و طبق جدیدترین اخبار منتشر‌شده، به‌روزرسانی‌های بزرگی برای Paint در راه است. یکی از این به‌روزرسانی‌ها، Paint Cocreator است که با افزودن هوش مصنوعی مولد تصویر به این برنامه، امکان خلق تصاویر هنری را برای کاربران خود فراهم می‌کند.

شرکت مایکروسافت پس از عرضه چند به‌روزرسانی نه‌چندان تأثیرگذار برای توسعه Paint از جمله افزودن حالت تاریک (Dark Mode)، حال دست به تغییرات اساسی در این برنامه زده و رفته‌رفته آن را به یک ابزار کاربردی و جذاب برای مخاطبان ویندوز تبدیل می‌کند. اضافه‌شدن حالت شفاف (Transparency) و استفاده از قابلیت لایه‌بندی همانند آنچه پیش‌ازاین در فوتوشاپ شاهد آن بودیم، توجه زیادی را به خود جلب کرد و قصد دارد در آینده نزدیک با استفاده از فناوری هوش مصنوعی، کاربران خود را شگفت‌زده کند.

نسخه نهایی ویندوز ۱۱ که به‌زودی تحت عنوان ۲۳H2 در دسترس کاربران قرار می‌گیرد، این امکان را ایجاد می‌کند که کاربران با نوشتن متن موردنظر خود، تصاویر هنری جذابی خلق کنند. آن طور که مشخص است، استفاده از این قابلتی چندان پیچیده نیست و با اضافه‌شدن گزینه Cocreator به نوار بزار Paint، صفحه مجزایی در سمت راست این برنامه ظاهر می‌شود و به علاقه‌مندان این امکان را می‌دهد که علاوه بر توصیف تصویر به‌صورت متنی، سبک و حالت گرافیکی تصویر نهایی را هم از میان چندین حالت پیش‌فرض انتخاب کنند. همچنین امکان ویرایش تصاویر در برنامه Paint وجود دارد و می‌توانید بلافاصله پس از دریافت خروجی تصویر، تغییرات مدنظر خود را هم بر روی آن اعمال کنید.

این نخستین باری نیست که مایکروسافت امکان خلق تصویر به کمک هوش مصنوعی مولد را در دسترس کاربران خود قرار می‌دهد و پیش‌ازاین، بخش تصاویر موتور جستجوی Bing با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی Dall.E، به مخاطبان اجازه می‌داد که با واردکردن پیام متنی، دست به خلق تصاویر گوناگونی بزنند. در حال حاضر، ویژگی‌های جدید Paint به‌صورت آزمایشی در اختیار برخی از کاربران ویندوز ۱۱ قرار گرفته و طی هفته‌های آینده، در دسترس عموم قرار می‌گیرد. برای استفاده از جدیدترین نسخه Paint، می‌بایست از آخرین به‌روزرسانی ویندوز ۱۱ استفاده کنید تا علاوه بر Paint Cocreator، به ابزارهای هوشمند دیگری که به این نسخه از ویندوز افزوده می‌شود هم دسترسی داشته باشید.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]