40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مایکروسافت قابلیت استفاده از بینگ هوشمند را در ویندوز ۱۱ فراهم می‌کند

مایکروسافت قابلیت استفاده از بینگ هوشمند را در ویندوز ۱۱ فراهم می‌کند

«بینگ» را می‌توان یکی از باسابقه‌ترین موتورهای جست‌وجوی آنلاین دانست و مایکروسافت سعی داشته تا به‌صورت مستمر این جست‌وجوگر را بهبود ببخشد؛ اما علی‌رغم تمامی این تلاش‌ها، بینگ و دیگر موتورهای جست‌وجو، کمتر از ۹ درصد سهم این بازار را در اختیار دارند و بیش از ۹۰ درصد کاربران ترجیح می‌دهند که از “گوگل” برای یافتن پاسخ موردنظر خود استفاده کنند. بااین‌حال، اضافه‌شدن چت‌بات هوشمند مبتنی بر ChatGPT به Bing توانست تأثیر فوق‌العاده‌ای در رشد کاربران این موتور جست‌وجو به‌جای بگذارد و به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد از پتانسیل و علاقه مردم به چت‌بات‌های هوشمند، نهایت استفاده را ببرد و فاصله خود را با رقیب دیرینه‌اش در زمینه موتورهای جست‌وجو، کمتر و کمتر کند.

سرمایه‌گذاری عظیم مایکروسافت بر روی هوش مصنوعی و همکاری با شرکت نامدار OpenAI توانست به‌عنوان یکی از برگ‌های برنده این غول تکنولوژی عمل کند تا با عرض‌اندام در میان دیگر موتورهای جست‌وجو، آنها را به چالش بکشد. پس از اضافه‌شدن قابلیت چت‌بات هوشمند به بینگ جدید، نصب اپلیکیشن موبایل آن به میزان ۱۰ برابر افزایش یافت و موفقیتی تازه برای مایکروسافت رقم زد. در همین راستا، می‌توان تصور کرد که دسترسی آسان به بینگ جدید از طریق منوی استارت یکی از پرکاربرترین سیستم‌عامل‌های جهان یعنی ویندوز ۱۱، تا چه حد می‌تواند به افزایش مخاطبان موتور جست‌وجوی مایکروسافت کمک کند.

بینگ هوشمند

ساتیا نادلا، مدیرعامل شرکت مایکروسافت در آخرین صحبت‌های خود اعلام کرد که ویندوز ۱۱ در جدیدترین به‌روزرسانی خود میزبان بینگ جدید خواهد بود و کاربران می‌توانند از طریق گزینه افزوده‌شده در کنار منو استارت، از قابلیت‌های جذاب این چت‌بات هوشمند استفاده کنند. بنا به گزارش مدیر تولید مایکروسافت، پانوس پانای، ماهانه بیش از ۵۰۰ میلیون نفر از کادر جست‌وجوی ویندوز استفاده می‌کنند. افزوده‌شدن قابلیت استفاده از بینگ در نوار جست‌وجوی ویندوز، می‌تواند به‌عنوان سکوی پرتابی برای مایکروسافت عمل کند و مشوق میلیون‌ها کاربر برای استفاده از موتور جست‌وجوی مایکروسافت باشد.

در حال حاضر، تنها ۱ میلیون نفر به نسخه آزمایشی بینگ جدید دسترسی دارند و این رقم نسبت به کاربران ۱۰۰ میلیونی چت‌بات ChatGPT بسیار کمتر است. می‌توان انتظار داشت که پس از خارج‌شدن بینگ از فاز آزمایشی و راه‌یافتن آن به منوی ویندوز ۱۱، تعداد مخاطبان آن به طور چشمگیری افزایش پیدا کند و همین موضوع باعث می‌شود که درآمد مایکروسافت از طریق تبلیغات رشد زیادی را تجربه کند.

از میان ۹۰۰ نفری که در نظرسنجی نسخه جدید بینگ شرکت کردند، ۸۶ درصد اعلام کردند که تا حد زیادی تحت‌تأثیر این چت‌بات هوشمند قرار گرفته‌اند؛ اما تنها ۱۷ درصد ابراز تمایل کرده‌اند که بینگ را به‌عنوان موتور جست‌وجوی پیش‌فرض خود انتخاب خواهند کرد و حال مایکروسافت قصد دارد با ایجاد دسترسی آسان به بینگ، کاربران بیشتری را با آخرین دست‌آورد خود در زمینه هوش مصنوعی آشنا کند. نظر شما دراین‌رابطه چیست؟ آیا افزوده‌شدن میان‌بر بینگ به ویندوز ۱۱ می‌تواند مایکروسافت را به یک رقیب سرسخت در مقابل گوگل در زمینه موتورهای جست‌وجو تبدیل کند؟

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]