40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مایکروسافت هفته آینده ChatGPT 4 را عرضه خواهد کرد

مایکروسافت هفته آینده ChatGPT 4 را عرضه خواهد کرد

نادیده‌گرفتن ChatGPT و اخبار آن در ماه‌های اخیر امری اجتناب‌ناپذیر بوده است. اکنون به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد این ابزار هوش مصنوعی را با به‌روزرسانی ارتقا دهد، تا بار دیگر این چت‌بات در کانون توجهات قرار گیرد. این شرکت قرار است GPT-4 را در اوایل هفته آینده راه‌اندازی کند، این آپدیت جدید به‌صورت بالقوه به شما این امکان را می‌دهد که ویدئوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی را از پیام‌های متنی ساده ایجاد کنید.

به گزارش هوشیو، این خبر اخیراً توسط آندریاس براون، مدیر ارشد فناوری مایکروسافت آلمان، در یک رویداد با عنوان «AI in Focus – Digital Kickoff» فاش شد و از طریق وب‌سایت خبری فناوری Heise گزارش گردید. به گفته براون، «مایکروسافت هفته آینده GPT-4 را معرفی خواهد کرد. GPT-4 شامل مدل‌های چندوجهی می‌شود که امکانات کاملاً متفاوتی همچون ویدئو ارائه می‌دهد.»

GPT-4 یک مدل زبانی بزرگ است که برنامه‌هایی مانند ChatGPT را تقویت می‌کند. در حال حاضر، ChatGPT تنها می‌تواند پاسخ‌های متنی ارائه دهد، اما به نظر می‌رسد که با این به‌روزرسانی قریب‌الوقوع، همه چیز تغییر خواهد کرد. به‌روزرسانی مورد اشاره به این معناست که ChatGPT می‌تواند علاوه بر متن، در قالب‌های دیگری نیز پاسخ دهد. احتمال دارد این آپدیت به ChatGPT اجازه دهد تا با فرمت‌های صوتی، تصویری یا سایر فرمت‌های چندرسانه‌ای پاسخ دهد. البته بدون اطلاعات بیشتر، نمی‌توان با اطمینان گفت که این به‌روزرسانی شامل چه مواردی می‌شود.

Microsoft will launch ChatGPT

ChatGPT اولین ابزار برای تولید خروجی‌های ویدئویی با هوش مصنوعی نخواهد بود. در سال ۲۰۲۲، متا، مالک فیس‌بوک، Make-A-Video را راه‌اندازی کرد که ویدئو‌های واقعی را بر اساس پیام‌های متنی کوتاه ایجاد می‌کرد. براین‌اساس، نسخه بعدی ChatGPT احتمالاً می‌تواند کاری مشابه انجام دهد.

در رویداد هوش مصنوعی، مایکروسافت توضیح داده است که GPT-4 “چندوجهی” خواهد بود. هولگر کن، مدیر استراتژی کسب‌وکار مایکروسافت آلمان، توضیح داده است که «این به‌روزرسانی به هوش مصنوعی این شرکت اجازه می‌دهد، متن کاربر را به تصاویر، موسیقی و ویدئو ترجمه نماید.»

مایکروسافت در مثالی توضیح داده که چگونه یک مرکز تماس می‌تواند با استفاده از GPT-4 ، به‌صورت خودکار مکالمات تلفنی میان کارمندان و مشتریان را به متن تبدیل نماید. این شیوه در مقایسه با روش سنتی و دستی خلاصه‌سازی مکالمات پس از پایان گفتگو، باعث صرفه‌جویی قابل‌توجهی در زمان و تلاش نیروی کار می‌گردد. درحقیقت این فناوری می‌تواند تجربه مرکز تماس را ساده‌تر سازد و با حذف نیاز به خلاصه‌سازی دستی مکالمات تلفنی، انجام این فرایند را کارآمدتر کند.

مایکروسافت علی‌رغم علاقه و تقاضا بالای برای ادغام این چت‌بات در Bing، چیزی در مورد گنجاندن ChatGPT در مرورگر وب Bing خود ذکر نکرده است. ممکن است مایکروسافت به دلیل جنجال‌های اخیر پیرامون این ادغام، از بیان این موضوع اجتناب کرده باشد.

صرف‌نظر از این، باتوجه‌به اینکه GPT-4 ظاهراً در هفته آینده راه‌اندازی می‌شود، باید منتظر باشیم تا ببینیم نسخه بعدی ChatGPT چه توانایی‌هایی دارد و آیا مایکروسافت می‌تواند هر یک از مشکلات طولانی‌مدت این دستیار هوش مصنوعی را برطرف سازد.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]