40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مایکروسافت و OpenAI از ساخت ربات انسان‌نما حمایت مالی می‌کنند

مایکروسافت و OpenAI از ساخت ربات انسان‌نما حمایت مالی می‌کنند

شرکت مایکروسافت و OpenAI در حال مذاکره در مورد سرمایه‌گذاری بالقوۀ ۵۰۰ میلیون دلاری روی استارت‌آپ Figure AI Inc. هستند. این شرکت در ساخت و توسعۀ روبات‌های هوشمند با ظاهر انسان فعال است و تاکنون توانسته در این زمینه، موفق عمل کرده است. این اتفاق به ما می‌گوید که تمرکز غول‌های تکنولوژی بر صنعت توسعۀ روبات‌های انسان‌نما در حال افزایش است.

انتظار می‌رود که مایکروسافت در ابتدا، تقریباً ۹۵ میلیون دلار به این شرکت کمک کند، اما OpenAI قصد دارد در حال حاضر سرمایه‌گذاری را تنها با ۵ میلیون دلار شروع کند. این قرارداد در صورت نهایی شدن، جایگاه شرکت Figure را با ارزشی حدود ۱٫۹ میلیارد دلار به عنوان یک استارت‌آپ یونیکورن، تثبیت می‌کند. با این حال هنوز قطعیتی در مورد اعداد این سرمایه‌گذاری وجود ندارد و ممکن است شرایط قرارداد تغییر کند.

شرکت Figure AI در حال توسعه دادن یک ربات مجهز به هوش مصنوعی به نام C است که شبیه به انسان طراحی شده است. هدف از ساخت این ربات، انجام کارهای خطرناکی است که انسان معمولا قادر به انجامش نیست و در مورد آن کمبود نیروی کار وجود دارد. به این ترتیب، تولید انبوه ربات جدید Figure کمبود نیروی کار در زمینۀ یادشده را برطرف می‌کند. تا امروز اطلاعات بیشتری در مورد جزئیات مدل جدید روبات انسان‌نمای فیگور منتشر نشده است.

شرکت Figure AI در ماه مه گذشته،  موفق به جذب کردن۷۰ میلیون دلار سرمایه شده است و «برت ادکاک» مدیرعامل این شرکت اعلام کرده که برای پیش‌گامی در عرصۀ توسعۀ ربات‌های انسان‌نما بسیار جاه‌طلبی به خرج می‌دهد. به‌نظر می‌رسد «ادکاک» در مورد تبدیل فیگور به یک غول فناوری جدید در جهان بسیار مصمم است و البته شرایط نیز برای این اتفاق فراهم به‌نظر می‌رسد. این واقعیت را می‌توانیم از تمایل سرمایه‌گذاران بزرگی مانند مایکروسافت نیز برداشت کنیم.

شرکت Figure AI، پیش از این ربات انسان‌نمای Figure 01 را توسعه داده است. این ربات با قابلیت توانایی تفکر و تطبیق‌پذیری با محیط و وظایف مختلف، بسیار مورد توجه قرار گرفت و نقطۀ عطف تازه‌ای را در زمینۀ توسعۀ ربات‌های شبیه به انسان رقم زد. هدف از توسعه و ساخت ربات Figure 01 حمایت از زنجیره تولید و تأمین در مقیاس جهانی و همچنین رفع کمبود نیروی کار با انجام وظایف ساختاری و تکراری است. پیش‌تر، برند BMW این ربات را در بزرگترین کارخانۀ خود واقع در کارولینای جنوبی استفاده کرده است.

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]