40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 بزرگ‌ترین سامانه هوشمند دسته‌بندی مبادلات پستی کشور به بهره‌برداری رسید

بزرگ‌ترین سامانه هوشمند دسته‌بندی مبادلات پستی کشور به بهره‌برداری رسید

همزمان با دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور جمعی از مسئولان، بزرگ‌ترین سیستم سورتینگ هوشمند مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور افتتاح شد.

سورتینگ یا دسته‌بندی و مرتب‌سازی یکی از بخش‌های مهم در امور مبادلات پستی است که پرداختن نیروی انسانی به آن مستلزم صرف هزینه و وقت فراوان است. اقدام برای هوشمندسازی امر دسته‌بندی و مرتب ساختن، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش زمان صرف‌شده برای اجرای امور از راه تسریع فعالیت‌ها، می‌تواند دقت و صحت به انجام رسیدن این مرحله از امور پستی را هم بیش از پیش تضمین کند. با افزایش یافتن ترافیک مرسولات پستی در سطح کشور، نیاز به مراکز پردازش هوشمند ضرورت و اهمیت بیشتری پیدا کرده است و طراحی این سامانه نیز برای رفع نیازهای سیستم پستی در همین زمینه است.

در مراسم افتتاح سامانه هوشمند دسته‌بندی و مرتب‌سازی مرکز تجزیه و مبادلات پستی کشور مسئولانی همچون دکتر عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر محمود لیائی، مدیر عامل شرکت ملی پست و معاون وزیر ارتباطات در مرکز تجزیه و مبادلات مکانیزه پست لشکر، حضور داشتند.

گفتنی است در ماه اسفند سال گذشته نیز نخستین مرکز مکانیزه تجزیه و مبادلات در مرکز پردازش هوشمند مرسولات پستی (مرکز خلیج فارس) در تهران افتتاح گردید و در گام بعدی سیستم پردازش هوشمند به اصفهان رسید و اکنون هم سیستم سورتینگ هوشمند در مرکز تجزیه و مبادلات کشور (چهارراه لشکر) به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

خدمات‌رسانی پستی در صورتی با سرعت و کیفیت بیشتر همراه خواهد بود که به توسعه زیرساخت‌های لجستیکی اهمیت داده شود. در دستور کار قرار گرفتن طرح‌های گوناگون از جمله ارتقای شبکه حمل و نقل پست، راه‌اندازی سامانه هوشمند تجزیه مبادلات و بهبود سامانه رهسپاری به همین منظور بوده است.

مرسولات پستی به‌ویژه در بخش غیرمکتوب، پس از شیوع جهانی ویروس کرونا و بیشتر شدن چشمگیر سفارش‌های اینترنتی تا ۳۰ درصد افزایش داشته است. به همین سبب اولویت در نظر گرفته شده برای امور پستی، توسعه زیرساخت‌ها برای پاسخگویی به نیاز مردم و افزایش سرعت و کیفیت ارسال مرسولات پستی است. با استفاده از مراکز پردازش هوشمند، تجزیه هزاران مرسوله پستی در هر ساعت امکان‌پذیر می‌شود.

قابل ذکر است که با وجود اقداماتی که پیش از این نیز در زمینه سورتینگ مکانیزه صورت گرفته بود، سامانه هوشمند دسته‌بندی مبادلات پستی که اکنون به بهره‌برداری رسیده است بزرگ‌ترین سیستم سورتینگ هوشمند کشور به شمار می‌رود.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]