40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 کاهش مصرف انرژی موتورخانه‌ها با تولید محصول هوشمند ایرانی

کاهش مصرف انرژی موتورخانه‌ها با تولید محصول هوشمند ایرانی

شرکت دانش‌بنیان فرا الکتریک شهر موفق به ساخت محصولی هوشمند شده است که دمای آب شبکه گرمایش در موتورخانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری را کنترل می‌کند. محصول تولیدی این شرکت در زمینه کنترل هوشمند موتورخانه، مانند بسیاری از محصولات تولیدشده با فناوری هوش مصنوعی، در مقایسه با نمونه‌های قبلی و سنتی، مزیت‌های قابل توجهی دارد که در این مورد خاص نتیجه استفاده از آن عملکرد پایدار و کاهش مصرف انرژی است.

هادی واعظی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فرا الکتریک شهر، در ارتباط با تولید این محصول هوشمند چنین توضیح داد: هوشمندسازی ساختمان یکی از مسائل مورد توجه در کشورهای پیشرفته جهان است. در ایران نیز با توجه به بالا رفتن هزینه‌های انرژی و تمایل جامعه به بهره‌گیری از انرژی‌های جدید، این موضوع مورد توجه قرار گرفته است.

محصول کنترل هوشمند موتورخانه‌ها در گروه خانواده اس. ای. اس (SES) قرار می‌گیرد. اساس طراحی در این خانواده مبتنی بر انتخاب و پسند کاربر و دمای هوای محیط بیرون است و هدف از تولید تمامی محصولات این خانواده کنترل دمای آب شبکه گرمایش در موتورخانه‌های گرمایشی مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری است.

اس. ای. اس. قادر به تغییر دادن دمای شبکه گرمایش متناسب با ساعات روز و شرایط محیط بیرون است. اس. ای. اس. نت (SES.net) نیز گزارش‌های دما و وضعیت مشعل‌ها و پمپ‌ها را به طور دقیق ضبط می‌کند تا خطایابی و تعمیر سامانه بر اساس این داده‌ها به‌سهولت هرچه تمام‌تر به انجام برسد.

محصول هوشمند ایرانی

طبق اظهارات مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان فرا الکتریک شهر، از ویژگی‌های محصول کنترل هوشمند موتورخانه‌ها قابلیت‌ِ ارسال گزارش‌ها به کاربران و دریافت کردن فرمان‌های کاربران از راه برقراری ارتباط اینترنتی است. این محصول گذشته از اینکه اساساً عملکرد پایدار و کاهش مصرف انرژی را برای موتورخانه‌ها به ارمغان می‌آورد قابلیت ضبط نامحدود گزارش‌ها، رسم گراف‌ها، کنترل چندین موتورخانه از طریق یک کامپیوتر یا گوشی هوشمند را نیز داراست.

نخستین بار از این محصول هوشمند برای کنترل موتورخانه‌های گرمایشی مدارس استفاده شد؛ اما پس از طراحی و ساخت آن محصول اولیه و به‌کارگیری آن، توانایی محصول برای بهره‌برداری در محیط‌های دیگر نیز به اثبات رسید. به همین دلیل به‌راحتی می‌توان گفت دامنه عملکرد این محصول هوشمند ساخت ایران، محدود به مدارس نیست و انواع مجتمع‌های مسکونی، اداری و تجاری هم می‌توانند از آن استفاده کنند. از دیگر محیط‌های مناسب برای بهره‌بردای از این محصول استخرهای شنا یا ویلاهای شخصی است.

درست است که پیش از تولید این محصول هوشمند داخلی، مشابه‌های آن در بازار جهانی عرضه شده است؛ اما محصولات ارائه‌شده توسط شرکت‌های بزرگ خارجی قیمت‌های بالایی نسبت به نمونه داخلی دارد. از این گذشته تولیدکنندگان دستگاه کنترل هوشمند موتورخانه‌ها در شرکت دانش‌بنیان فرا الکتریک شهر، در جهت بومی‌سازی این محصول اقداماتی به عمل آورده‌اند و توانسته‌اند امکاناتی چون مجهز بودن به زبان فارسی و تقویم شمسی را برای آن فراهم کنند و همچنین در طراحی و ساخت آن به مختصات و طبیعت موتورخانه‌ها در ایران هم توجه داشته‌اند تا محصول کاملاً متناسب با شرایط مصرف‌کنندگان داخلی باشد. از مزیت‌های دیگر استفاده از محصول داخلی در مقایسه با مشابه‌ خارجی، بهره‌مندی مشتریان از خدمات پس از فروش مناسب و در محل است.

هادی واعظی در ذکر دیگر مزایای محصول هوشمند شرکت دانش‌بنیان تحت مدیریت خود از صرفه اقتصادی آن یاد کرد و گفت: پیش از این و در سیستم‌های قدمی و سنتی، دمای سیستم گرمایش در فصول سرد بر روی یک مقدار تعیین‌شده و مشخص تنظیم می‌گردید و ثابت می‌ماند؛ اما این روش امروز با در نظر گرفتن سه دیدگاه آسایش، محیط‌زیست و هزینه‌های انرژی، روشی هوشمندانه به حساب نمی‌آید. خوشبختانه محصول تولیدی شرکت دانش‌بنیان فرا الکتریک شهر به گونه‌ای طراحی شده که آسایش مصرف‌کننده را تأمین می‌کند و به علت کاهش مصرف انرژی، استفاده از آن ‌از نظر اقتصادی هم به‌صرفه است.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]