پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود

مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان ویژه نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سمیرا جبروتیان به عنوان مدیر شتاب‌دهنده اسمارتک گفت: مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان با رویکرد آموزش و ارتقای مهارت‌های نوآفرینی، ابداع و اختراع  برای نوجوانان و جوانان با همکاری انجمن علمی مهندسی مکانیک دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

بنیادی‌ترین هدف این مجموعه توانمندسازی و ساخت محیطی خلاق با بهره‌وری از افرادی کارآمد، کارآفرین و باتجربه در حوزه‌های گوناگون است و این مجموعه در تلاش خواهد بود تا بتواند راه را برای آینده‌سازان و کارآفرینان جوان آسان و مهیا کند.

جبروتیان در ادامه محتوای آموزشی این مدرسه را تبیین کرده و اظهار داشت که برنامه کاری این مدرسه شامل ارائه آموزش‌های کاربردی دانشگاهی به زبانی آسان و قابل فهم برای دانش‌آموزان خواهد بود. این برنامه‌ها به شکلی ترتیب داده شده‌اند تا توانایی‌های اجرایی شرکت‌کنندگان برای نوآوری و اختراع، به حد قابل قبولی رشد کرده و همچنین با اصول و مبانی آموزش‌های دانشگاهی در رشته‌های مختلف مهندسی آشنایی پیدا کنند.

وی بیان کرد که علاج پیشرفت علمی کشور تنها در نوآوری و ابتکار، شجاعت علمی، اعتمادبه نفس شخصی و ملی و کار متراکم و انبوه خواهد بود. او همچنین اظهار داشت : جای توجه به حوزه‌های نوآوری،  فناوری و کارآفرینی، در دانشگاه‌ها و مدارس کشور خالی است. و ما امروز باید بدانیم که دیگر علم به تنهایی کفایت نمی‌کند؛ باید بین علم و فناوری و فناوری و صنعت و همچنین صنعت و توسعه کشور ارتباط ایجاد کرد.

جبروتیان به عنوان مدیر شتاب‌دهنده اسمارتک خاطرنشان کرد: اولین مجموعه دوره‌های مدرسه مخترعین دانشگاه اصفهان در هفت فاز با همین هدف تعریف شده است. برنامه این مجموعه شامل ۱۵ ساعت کارگاه مخترع شو و ۵۰ ساعت کارگاه مقدماتی رشته‌های برنامه‌نویسی، الکترونیک و مکانیک خواهد بود. برگزاری این دوره به شکل آنلاین خواهد بود و علاقه‌مندان از سراسر کشور برای ثبت نام در این دوره اقدام کرده‌اند.

جبروتیان در ادامه به معرفی سرفصل‌های کارگاه مخترع شو پرداخت. این کارگاه شامل آشنایی با اصول اولیه اختراع و مزیت آن در ایران و جهان، نحوه طراحی مفهومی اختراع، آشنایی با نحوه ثبت مالکیت فکری و اختراع در سطوح بین‌المللی و جهانی، آشنایی با شیوه نگارش برای شرح و توصیف ادعانامه اختراع و شرح و نقشه‌کشی اختراع است. وی در ادامه بیان کرد: در این کارگاه هرچیزی که برای ساخت و اختراع مورد نیاز است، آموزش داده خواهد شد. علاوه بر این زمینه‌های علاقه‌مندی شرکت‌کنندگان در این کارگاه مشخص شده و در مراحل بعد، کارگاه استعدادیابی، پشتیبانی، مُنتورینگ و تعیین علاقه (برنامه نویس هوش مصنوعی، مکانیک، الکترونیک)، ایده پردازی، اختراع و در نهایت کسب و کار برگزار خواهد شد.

جبروتیان افزود: لازم به ذکر است که این دوره در بستر اسکای روم و به صورت آنلاین از اول مردادماه سال 1401برگزار خواهد شد و فیلم‌های آفلاین در طی دوره به تناسب، در اختیار شرکت‌کنندگان قرار خواهد گرفت.

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]