40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، حامی پنجمین مدرسه پیشرفته محاسبات هوش مصنوعی

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، حامی پنجمین مدرسه پیشرفته محاسبات هوش مصنوعی

پارت دانش‌بنیان هم‌راستا با رسالت همیشگی خود برای آموزش و تربیت نیروی متخصص هوش مصنوعی در ایران، این‌بار حامی پنجمین مدرسه پیشرفته محاسبات هوش مصنوعی در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی شده است.

به گزارش هوشیو، پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM) درصدد برگزاری پنجمین مدرسه پیشرفته‌‌‌‌‌‌ در محاسبات‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هوش مصنوعی از ۱۴ تا ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ است. محوریت این رویداد یادگیری ماشین، یادگیری عمیق و هوش مصنوعی آینده خواهد بود.

این مدرسه تابستانی قرار است شامل سخنرانی چندین مدرس و متخصص مشهور صنعت باشد که از آن‌ها برای حضور در این رویداد و همچنین رسیدگی به چالش‌های حال‌حاضر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در دنیا، دعوت شده است. هدف از رسیدگی به این چالش‌ها، آموزش به شرکت‌کنندگان درباره اهمیت و پتانسیل‌های به‌کارگیری هوش مصنوعی در مهندسی است.

از طرفی با شرکت در پنجمین مدرسه پیشرفته ‌‌‌‌‌‌در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌محاسبات هوش مصنوعی، شرایط برای آشنایی و کسب اطلاعات بیشتر افراد شرکت‌کننده درخصوص جدید‌ترین رویکردهای یادگیری ماشین و یادگیری عمیق، ازجمله نرم‌افزارهای مربوطه، خصوصا بینایی رایانه، فراهم خواهد شد.

همه سخنرانان دعوت‌‍شده، متخصصان برجسته و پیش‌رو در زمینه تحقیقات در حوزه‌های مختلف هوش مصنوعی هستند و این موضوع می‌تواند به جذابیت پنجمین مدرسه پیشرفته محاسبات هوش مصنوعی بیفزاید.

مدرسه پیشرفته محاسبات هوش مصنوعی

پژوهشگاه دانش‎های بنیادی (مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات)

پژوهشگاه دانش‌های بنیادی (IPM)، وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است و از سال ۱۳۸۶ تاسیس شده است. هدف اولیه این موسسه که در ابتدا با نام «مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات» فعالیت می‌کرد، پیشبرد پژوهش و نوآوری در دو رشته فیزیک و ریاضی و همچنین ارائه الگویی برای ترویج و اعتلای فرهنگ پژوهش در سطح کشور است.

شروع فعالیت این مرکز سه هسته تحقیقاتی در فیزیک نظری و سه هسته تحقیقاتی در ریاضیات و با امکاناتی اندک بود. اما به مرور با توسعه امکانات و جذب دانشورانی از رشته‌های دیگر، فعالیت‌ها در حیطه‌های دیگر نیز گسترش یافت و در سال ۱۳۷۶ نام این مرکز به «پژوهشگاه دانش‌های بنیادی» تغییر کرد. پژوهشگاه دانش‌های بنیادی در حال حاضر ۹ پژوهشکده در زمینه‌های مختلف علوم بنیادی دارد و با برخورداری از زیرساخت‌ها و امکانات لازم، حضور فعالی در جریان پژوهشی کشور دارد.

از جمله پروژه‌های تحقیقاتی در مقیاس علمی که اجرای آن‌ها به پژوهشگاه دانش‎های بنیادی واگذار شده، می‌توان به رصدخانه ملی، همکاری با سرن (CERN)، گرید (Grid) برای محاسبات گسترده علمی، شتابگر خطی Mev10، چشمه نور ایران، شبکه علمی دانشگاه‌ها و دامنه کشوری و مرکز محاسبات ملی با توان بالا، اشاره کرد.

حمایت مرکز پارت دانش‌بنیان از پنجمین مدرسه پیشرفته محاسبات هوش مصنوعی

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت، بزرگ ترین شرکت هوش مصنوعی ایران که زیرمجموعه شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت است، همواره در راستای برطرف کردن نیاز روزافزون به نیروی متخصص در حوزه هوش مصنوعی قدم برداشته و این‌بار حامی پنجمین مدرسه پیشرفته محاسبات هوش مصنوعی شده است.

مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت پیش از‌این هم اقدام به تاسیس کالج تخصصی هوش مصنوعی پارت و برگزاری دوره‌های رایگان بسیاری در زمینه یادگیری ماشین، یادگیری عمیق، یادگیری تقویتی و هوش مصنوعی کرده بود که مدرسه تابستانه این کالج تا ۲۶ شهریورماه ادامه دارد. مرکز تحقیقات هوش مصنوعی پارت بارها حامی برگزارکنندگان رویدادهای مربوط به فناوری هوش مصنوعی بوده و مطمئنا رویداد پیش‌رو آخرین آن‌ها نخواهد بود.

علاقه‌مندان به شرکت در پنجمین مدرسه پیشرفته در ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌محاسبات‌‌‌‌‌‌ هوش مصنوعی می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام از طریق لینک زیر  اقدام کنند:

ثبت‌نام

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]