پوشش رسانه‌ای جیتکس ۲۰۲۴ | با ما همراه باشید

Filter by دسته‌ها
chatGTP
ابزارهای هوش مصنوعی
اخبار
گزارش
تیتر یک
چندرسانه ای
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
دانش روز
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
رویدادها
جیتکس
کاربردهای هوش مصنوعی
کتابخانه
اشخاص
شرکت‌های هوش مصنوعی
محصولات و مدل‌های هوش مصنوعی
مفاهیم
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
مقاله
 پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدل ملی مفهومی ایران هوشمند را تدوین کرد

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات مدل ملی مفهومی ایران هوشمند را تدوین کرد

زمان مطالعه: < 1 دقیقه

وحید یزدانیان، رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، از تدوین پروژه مدل ملی مفهومی ایران هوشمند به منظور تحقق اقتصاد دیجیتال خبر داد.

یزدانیان در تشریح هدف از تدوین این پروژه گفت: «پروژه مدل ملی مفهومی ایران هوشمند برای تحقق اقتصاد دیجیتال با این هدف توصیف این واقعیت که جهان آینده بر مدار ترکیبی از کلان داده، اینترنت اشیا و هوش مصنوعی بر بستر اینترنت نسل پنجم شکل خواهد گرفت، تدوین شده است. در این پروژه همچنین مولفه‌های ایجاد قدرت بازتعریف خواهند شد.»

رئیس پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه گفت: «پروژه طراحی مدل ملی مفهومی ایران هوشمند بر سه بخش سایست داخلی – خارجی، اقتصادی و اجتماعی – فرهنگی و همچنین انجام مطالعات تطبیقی در این سه بخش تمرکز دارد. با هدف ارتقا جایگاه اقتصاد دیجیتال، اتصال بخش خصوصی به اقتصاد جهانی و رونق همکاری‌های منطقه‌ای ساده‌تر خواهد بود و اهداف مهم زمامداری صالح و دولت الکترونیک محقق می‌شود و در نهایت منجر به ارتقای کمی و کیفی زندگی ایرانیان خواهد شد.»

ایران هوشمند

یزدانیان همچنین گفت: «صنعت نسل چهارم یا انقلاب صنعتی چهارم، ترکیبی از فناوری‌های دنیای فیزیکی، دیجیتالی و بیولوژیک است که فرصت‌های تازه ایجاد می‌کند و سیستم‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی دنیا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این انقلاب به شکلی بنیادین و با بهره‌گیری از کلان‌داده‌ها، هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، رایانه‌ها، اتوماسیون، ربات‌ها، شبکه‌های ارتباطی و الگوریتم‌ها، شیوه تولید مدرن را تغییر می‌دهد. همچنین با اشاعه فناوری‌هایی که فاصله میان سپهرهای فیزیکی، رایانشی و زیستی را کمرنگ می‌کنند، کل نظام تولید، مدیریت و حکمرانی را در هر صنعت و هر کشور متحول خواهد کرد.»

ایشان ایران هوشمند را این‌چنین توصیف کرد: «اران هوشمند ایرانی بهره‌مند از نیروی انسانی خلاق است که چالش‌ها را فرصت نوآوری می‌داند؛ یعنی کشوری که در آن توسعه اقتصادی دیجیتال برای حمایت از کسب‌و‌کارهای نوپا به یک روال تبدیل شود، یعنی زمامداری هوشمند، یعنی مبارزه با فساد و ایجاد سازوکارهای شفاف در خدمات اداری و در دسترس بودن انواع خدمات عمومی در گوشی همراه هر ایرانی.»

جدیدترین اخبار هوش مصنوعی ایران و جهان را با هوشیو دنبال کنید

میانگین امتیاز / 5. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]