40 گام به سوی آینده‌ای هوشمند - مجموعه وبینارهای رایگان در حوزه هوش مصنوعی
Filter by دسته‌ها
chatGTP
آموزش هوش مصنوعی و انواع آن
آموزش‌های پایه‌ای هوش مصنوعی
اصول هوش مصنوعی
پایتون و ابزارهای یادگیری عمیق
کتابخانه‌ های یادگیری عمیق
یادگیری با نظارت
یادگیری بدون نظارت
یادگیری تقویتی
یادگیری عمیق
یادگیری نیمه نظارتی
آموزش‌های پیشرفته هوش مصنوعی
بینایی ماشین
پردازش زبان طبیعی
پردازش گفتار
چالش‌های عملیاتی
داده کاوی و بیگ دیتا
رایانش ابری و HPC
سیستم‌‌های امبدد
علوم شناختی
دیتاست
اخبار
تیتر یک
رسانه‌ها
آموزش پردازش زبان طبیعی
آموزش علوم داده
اینفوگرافیک
پادکست
ویدیو
رویدادها
کاربردهای هوش مصنوعی
کسب‌و‌کار
تحلیل بازارهای هوش مصنوعی
کارآفرینی
هوش مصنوعی در ایران
هوش مصنوعی در جهان
 مدیرعامل AMD پیش بینی می‌کند: افزایش تقاضای هوش مصنوعی باعث رشد بازار رایانه های شخصی می‌شود

مدیرعامل AMD پیش بینی می‌کند: افزایش تقاضای هوش مصنوعی باعث رشد بازار رایانه های شخصی می‌شود

مدیرعامل دستگاه‌های میکرو پیشرفته (AMD)، انتظار دارد بازار رایانه‌های شخصی (PC) در نیمه دوم سال بهتر شود، زیرا تقاضا برای هوش مصنوعی (AI) رو به افزایش است. افزایش تقاضا برای هوش مصنوعی به نفع کسب‌و‌کار AMD است که تراشه‌های رایانه‌ای می‌سازد که در برنامه‌های کاربردی هوش مصنوعی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

به گزارش هوشیو، لیزا سو؛ مدیرعامل Advanced Micro Devices گفت که پیش‌بینی می‌کند بازار رایانه‌های شخصی به صورت فصلی در نیمه دوم سال با بهبود میزان موجودی در هر سطح از زنجیره تامین رشد نماید.

اگرچه درآمد AMD در سه ماهه دوم سال ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، اما آنها همچنان محصولات جدید خود را در دوران رکود اقتصادی روانه بازار کردند.

راه‌اندازی 30 نمونه جدید AMD

از نظر فروش، تغییر قابل‌توجهی نسبت به سه ماهه قبل مشاهده نشد، زیرا افزایش تقاضا برای رایانه‌های شخصی و مشتریان مرکز داده با کاهش قابل انتظار در فروش بازی‌ها و محصولات تعبیه شده، متعادل گردید.

سو گفت: تعامل مشتریان با هوش مصنوعی در یک دوره زمانی کوتاه بیش از هفت برابر رشد یافته است، زیرا چندین مشتری برنامه‌هایی را برای استفاده از سخت‌افزار و نرم‌افزار Instinct MI250 و  MI300 در مقیاس بزرگ‌تر آغاز کردند یا گسترش دادند.

سو گفت که فروش تراشه‌های کامپیوتری (SoC) نیمه سفارشی در سه ماهه جاری قوی بوده و  این فروش قوی به دلیل افزایش تقاضا از سوی مایکروسافت و سونی برای کنسول‌های بازی و همچنین انتشار چندین بازی ویدیویی جدید و پرمخاطب بوده است. این خبر خوبی برای صنعت بازی است، زیرا نشان‌دهنده تقاضای قوی مصرف‌کنندگان برای محصولات بازی است.

راه‌اندازی ۳۰ نمونه جدید AMD در سه‌ماهه دوم با چندین نمونه «Genoa»

چهار شرکت بزرگ، از جمله AWS، Alibaba، Microsoft و Oracle، ۳۰ نمونه جدید AMD را در فضای ابری در طول سه‌ماهه دوم راه‌اندازی کردند. آنها چندین نمونه «Genoa» نیز راه‌اندازی کردند، که یک پردازنده سرور توسعه‌یافته توسط AMD است. به گفته سو، جنوا نسبت به سایر پردازنده‌های سرور موجود در بازار قدرتمندتر و کارآمدتر است و تا ۱.۹ برابر عملکرد بیشتر در برنامه‌های سازمانی و ابری و همچنین ۱.۸ برابر عملکرد بیشتر در هر وات ارائه می‌دهد.

سو گفت که انتظار دارد درآمد این شرکت از تراشه‌های سرور Epyc در سه ماهه سوم سال دو رقمی افزایش یابد، زیرا پردازنده‌های نسل چهارم EPYC بیشتری برای خرید در دسترس خواهند بود.

سو گفت که در زمینه ابررایانه‌ها، پردازنده‌های Epyc و Instinct همچنان راه‌حل‌های منتخب برای قوی‌ترین ابررایانه‌های جهان محسوب می‌شوند. بر اساس آخرین لیست Top500، ۱۲۱ مورد از سریعترین ابررایانه‌ها، از پردازنده‌های Epyc و Instinct استفاده می‎کنند و طبق لیست Green500، هفت سیستم از ۱۰ سیستم کارآمد در این لیست نیز از این پردازنده‌ها استفاده می‌نمایند.

دستگاه‌های میکرو پیشرفته (AMD)

سو گفت: «در زمینه هوش مصنوعی، در سه ماهه دوم پیشرفت چشمگیری داشتیم، زیرا به نقاط عطف مهمی در زمینه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دست یافتیم تا به افزایش تقاضای رو به رشد مشتریان برای راه‌حل‌های هوش مصنوعی مرکز داده خود رسیدگی نماییم.»

او گفت که استراتژی هوش مصنوعی AMD بر سه حوزه متمرکز است. ابتدا، AMD مجموعه‌ای از واحدهای پردازش کامپیوتری (CPU)، واحدهای پردازش گرافیکی (GPU) و راه‌حل‌های محاسباتی تطبیقی را برای استنتاج و آموزش هوش مصنوعی ارائه خواهد کرد. دوم، آنها پلتفرم نرم‌افزاری خود را گسترش خواهند داد تا استفاده از سخت‌افزار هوش مصنوعی را برای افراد آسان‌تر نمایند و برای کمک به رشد سریع‌تر راه‌حل‌های هوش مصنوعی شراکت ایجاد کنند. سوم، گسترش مشارکت‌هایی است که  AMD در سراسر اکوسیستم جهانی ایجاد کرده است تا راه‌حل‌های هوش مصنوعی مبتنی بر AMD را در مقیاس وسیع‌تر تسریع بخشد.

او گفت: «ما در سه ماهه دوم در هر سه جبهه فعالیت کردیم.» در مورد رایانه‌های شخصی، سو گفت: «ما انتظار داریم که بخش مشتری رایانه‌های شخصی ما در نیمه دوم سال به دلیل قدرت سبد محصولات AMD و افزایش استفاده از پردازنده‌های Ryzen 7000 قوی‌تر شود و این افزایش شامل پردازنده‌های Ryzen 7040 ما نیز گردد. این پردازنده‌ها عملکرد خوب، بهره‌وری انرژی و موتور هوش مصنوعی اختصاصی دارند که آنها را به اولین پردازنده‎های x86 تبدیل می‌کند که این ویژگی را دارند.»

او افزود: «در آینده، ما هوش مصنوعی را به‌عنوان یک محرک قابل‎توجه تقاضا برای رایانه‌های شخصی می‌بینیم، زیرا مایکروسافت و سایر ارائه‌دهندگان بزرگ نرم‎افزار، هوش مصنوعی مولد را در پیشنهادات خود گنجانده‌اند.»

بنر اخبار هوش مصنوعی

میانگین امتیاز / ۵. تعداد ارا :

مطالب پیشنهادی مرتبط

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
[wpforms id="48325"]